Název:
Pilotní provoz Systému výkaznictví preventivních aktivit pro školy a školská zařízení
Překlad názvu:
Piloting the System of the Reporting System of Prevention Activities in Schools and Educational Facilities
Autoři:
Šťastná, Barbora ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Jurystová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Východiska: Školní metodik prevence (dále jen ŠMP) vyhodnocuje minimální preventivní program každý školní rok. V rámci projektu VYNSPI vznikl návrh systému výkaznictví preventivních aktivit. On- line systém výkaznictví (dále jen SV) byl navržen s cílem sjednocení podoby výkazů o preventivních aktivitách a poskytnutí školám jako nástroj k (auto-) evaluaci. Cíle práce: Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zpětných vazeb od školních metodiků prevence. Soubor: Sběru dat se zúčastnilo 60 školních metodiků prevence ze základních a středních škol čtyř krajů České republiky, z nichž 90% respondentů bylo ženského pohlaví. Průměrný počet let praxe ŠMP byl 24,2 let a 76,6% respondentů má specializační studium ŠMP. Metody: Zpětná vazba byla získána on-line dotazníkem. Výsledky byly vyhodnoceny popisnou statistikou v MS Excel. Výsledky: Zpětné vazby od ŠMP či ostatních pracovníků v prevenci ohledně systému výkaznictví vyšly s pozitivním ohlasem. Kolem 73% respondentů rozumělo použité terminologii a bylo spokojeno s grafickou podobou SV. Závěrečné vygenerování výkazu v PDF formě vyšlo jako užitečné pro 73% respondentů a 46,6% respondentů využije této PDF podoby výkazu jako podklad pro závěrečné hodnocení minimálního preventivního programu na škole. Respondenti ohodnotili on-line SV průměrnou známkou 1,64. Závěr: SV...Background: A school prevention worker (SPW) evaluates the Basic Preventive Programme (BPP) every academic year. The draft design of reporting system (RS) of preventive activities was created as a result of the VYNSPI project. Online RS was designed with the aim of uniting the form and providing schools with a (self-) evaluation tool. Aims: The main aim of this thesis is the analysis of the feedback from SPW. Research group: 60 respondents from elementary and high schools from four regions of the Czech Republic participated in the data collection (90% of the respondents were female). Average number of years in practice was 24,2 years and 76,6% of respondents have a specialized SPW education. Methods: The feedback was collected via an on-line questionnaire. Results were evaluated by descriptive statistics in MS Excel. Results: Reporting system feedback obtained from SPWs or other prevention workers came with a positive result. About 73% of respondents understood the used terminology and were satisfied with the graphical form of the RS. The final PDF output of RS in PDF format was considered as useful by 73% of respondents and 46,6% of respondents claimed they would use it as the basis for the final evaluation of the BPP at school. Respondents evaluated the online RS with the average mark of 1,64. Conclusion:...
Klíčová slova:
celonárodní úroveň; jednotný systém; preventivní aktivity; primární prevence; systém výkaznictví; školská zařízení; školy; educational facilities; national level; prevention activities; primary prevention; reporting system; schools; unified system