Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebepoznávací výtvarný kurz
HORÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá skupinovou arteterapií s intaktní populací, kterou prozkoumává na vytvořeném a zrealizovaném modelu skupiny s názvem Sebepoznávací výtvarný kurz. Teoretická část ozřejmuje čtenáři aspekty skupinové psychoterapie otázky účinných faktorů změny, úlohu terapeuta, aspekty na straně klienta, průběh skupin. Dále se zaměřuje na problematiku skupinové arteterapie otázky struktury, technik, interpretace a intervence. Praktická část představuje konkrétní příklad arteterapeutické skupinové práce s intaktní populací, v případových studiích je podrobně popsána práce s jednotlivými klienty. Práce ozřejmuje účinky skupinové arteterapie v oblasti duševní hygieny a osobnostního rozvoje.
Divadelní tvorba lidí s mentálním postižením
Denková, Magdaléna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá divadelní tvorbou mentálně postižených herců. Jejím cílem je prozkoumat a popsat proces tvorby divadelního představení v zájmovém útvaru a zhodnotit na pozadí teoretických poznatků přínos dramatické tvorby pro osobnostní a sociální rozvoj zúčastněných osob s mentálním postižením. Práce nejprve připomíná specifika a klasifikaci mentální retardace a seznamuje s expresivními terapeutickými přístupy ve speciální pedagogice. Velká pozornost je věnována terapiím pracujícím s principy dramatu, dramaterapii a zvláště teatroterapii, která akcentuje výsledek tvůrčího procesu - divadelní představení. Divadelní tvorba v rámci těchto expresivních terapií čerpá z dramatické výchovy, proto jsou představeny také její základní principy a metody. Pomocí nástrojů kvalitativního výzkumu - pozorování a rozhovorů s účastníky tvůrčího procesu - je nahlížen proces tvorby divadelního představení od zkoušek po premiéru. Výzkum byl realizován v pražské organizaci zabývající se volnočasovými aktivitami pro mentálně postižené. Nasbíraná data z pozorování zkoušek i výsledného představení a z rozhovorů s herci, lektory i diváky jsou interpretována na základě odborné literatury z psychopedie, z oblasti terapií ve speciální pedagogice a z dramatické výchovy. Práce se pak pokouší o jisté zobecnění poznatků v oblasti...
Využití neurolingvistického programování u zaměstnanců státní služby
Beran, Tomáš ; Řepová, Helena (vedoucí práce) ; Trachta, Václav (oponent)
Teoretická část této bakalářské práce shrnuje nejdůležitější poznatky, o které se neurolingvistické programování opírá. Zároveň obsahuje popis vybraných technik. Cílem bakalářské práce je porovnání NLP s technikami uplatňovanými v praxi pro rozvoj měkkých dovedností inspektorů Státního úřadu pro jadernou bezpečnost. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím nestrukturovaných rozhovorů a studiem poskytnutých interních dokumentů, pracovních materiálů a textů kurzů. Součástí práce je polostrukturovaný dotazník, doplněný o informace získané na základě nestrukturovaného rozhovoru s inspektory a další komunikace s nimi. V tomto dotazníku je zkoumán názor inspektorů na vzdělávání v měkkých dovednostech, neurolingvistickém programování a zájem o další vzdělávání v těchto oblastech.
Analýza obsahu řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků v predprimárním vzdělávání
Průšová, Iveta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat obsah řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků v podmínkách mateřské školy. Diplomová práce poukazuje na potřebu řízení pracovního výkonu, který je založený na principu řízení lidských zdrojů na základě dohody mezi ředitelem a pedagogickým pracovníkem o budoucím pracovním výkonu. Teoretická část práce se zabývá vztahem personální práce a řízení pracovního výkonu. Na základě odborné literatury jsou specifikovány termíny personální práce, řízení pracovního výkonu a obsahem pracovního výkonu. Praktická část práce se vztahuje k výzkumnému šetření v prostředí mateřských škol, jehož cílem bude analyzovat obsah řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků. Poskytne informace o tom, zda ředitelé mateřských škol mají se zaměstnanci sepsanou dohodu o pracovním výkonu. Zda mají pedagogové vypracován plán osobního rozvoje. Jak ředitelky a pedagogové využívají hodnocení pracovního výkonu pro další svou práci. Zda je pedagogům poskytována zpětná vazba. K výzkumnému šetření bude zvolena metoda dotazníku. Na základě dotazníkového šetření bude zvolen individuální polostrukturovaný rozhovor s ředitelem mateřské školy a analýza dokumentů školy.
Improvizace a osobnost: rozvoj vybraných osobnostních charakteristik prostřednictvím tréninku divadelní improvizace
Vondráčková, Veronika ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část práce představuje teoretický přehled sestavený z odborných zdrojů zaměřený na rozvoj osobnosti prostřednictvím tréninku divadelní improvizace. Autorka improvizaci nejprve vymezuje na pozadí dramatického umění, nachází její společné rysy s hrou a poukazuje na její výchovné a terapeutické využití. Dále se věnuje nárokům, které improvizovaná hra klade na osobnost hráče, a zaměřuje se na spolupráci, kreativitu a spontaneitu. V poslední kapitole literárně-přehledové části autorka vysvětluje smysl improvizačních tréninků a na příkladu práce s kreativitou, spontaneitou a jejich bariérami popisuje, jak prostřednictvím tréninků dochází k rozvoji improvizačních dovedností. Empirická část bakalářské práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl ověřit poznatky z první části. Autorka navrhuje metodou experimentu sledovat změny ve vybraných osobnostních charakteristikách po absolvování ročního improvizačního výcviku.
Formování dítěte ve výtvarné výchově na malotřídní škole
Petřinová, Jitka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na výtvarnou výchovu jako součást estetické výchovy. Dále je blíže představena problematika malotřídních škol ve vztahu k výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a kresbě jako provázejícím znaku vývoje dítěte. V praktické části jsou představeny výsledky výzkumného šetření, v rámci kterého byla realizována případová studie na vybrané malotřídní škole. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky o možnostech a zvláštnostech výtvarné výchovy jako součásti vzdělávání žáků na prvním stupni základní školy v kontextu specifických podmínek malotřídní školy. Klíčová slova estetická výchova, výtvarná výchova, malotřídní škola, kresba, rozvoj osobnosti, vnímání, osobnostní a sociální rozvoj, mladší školní věk
Vliv volnočasových aktivit na kvalitu života osob s těžkým mentálním postižením
Boček, Dalibor ; Sládek, Karel (vedoucí práce) ; Matějek, Jaromír (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou volnočasových aktivit, které mají vliv na trávení volného času a kvalitu života osob s těžkým mentálním postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku lidí s mentálním postižením, jejich sociální začleňování, pojem kvality života a volnočasové aktivity pro plnohodnotné využití jejich volného času. Praktická část se věnuje volnočasovým aktivitám, které jsou poskytovány klientům s těžkým mentálním postižením v DH Liberec. V této části uvádím zpracování svých pozorování v rámci provedeného výzkumu. V závěru zhodnocuji naplnění cíle diplomové práce.
Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj
Skuhrovcová, Alena ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Práce se zabývá tématem vnímání vlastního těla a jeho souvislostí se sebereflexí - zejména vnímáním vlastní osobnosti, a to v kontextu školní edukace. Jedná se zejména o přehledovou studii, která představuje tzv. pedagogiku embodimentu (neboli pedagogiku vtěleného učení). Ve druhé části práce pojmenováváme hlavní principy vtěleného učení a jejich význam pro sebereflexi. Použitou metodou je umělecký výzkum, který potvrzuje význam vtěleného učení pro rozvoj osobnosti a popisuje principy, metody a přístupy, které umožňují realizovat vtělené učení. Práce je tak přínosem pro reálnou edukační praxi v tématu osobnostního rozvoje coby průřezového tématu RVP.
Mentoring v prostředí školství ČR se zaměřením na možné bariéry při jeho využívání
Šimková, Hana ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce pojednává a věnuje se jedné z profesních podpor - mentoringu, jeho využití ve školství a jeho modelům a následně i jeho rizikům. Cílem této práce je zjistit jaké bariéry obecného i konkrétního typu se objevují při využívání mentorském programu ve školství a vytvořit jejich přehled. Pro potřebu komplexního pohledu byli osloveni respondenti, kteří se nejčastěji s mentoringem setkávají či zažívají konkrétní zkušenost. Jsou to mentoři, mentorovaní spolu s řediteli škol. Spojení těchto pohledů vytváří odborný náhled na zkoumanou tématiku. Mentoring otevírá ve školství nové obzory, teoretické část nás seznámí s vývojem a náhledy na tuto jedinečnou profesní podporu. Poukazuje na nesnadné zavádění tohoto fenoménu do praxe, podpořené nedůvěrou a malou informovaností u pedagogické veřejnosti. Výzkumná část vychází ze získaných informací v dostupné literatuře, výstupů mentorských asociací a organizací, z článků či příspěvků z odborných časopisů. Vyhodnocuje přístup k zavádění mentoringu spolu s jeho riziky a doporučeními pro optimální vývoj a implementaci mentorské podpory. Cílem práce je podpořit její jasnou a zřejmou podobu pro rozvoj profesních kompetencí pedagogů na všech stupních škol v ČR. KLÍČOVÁ SLOVA mentoring, mentor, mentorovaný, ředitel, osobní rozvoj, znalost, zkušenost, profesní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.