Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Případová studie malotřídní základní školy
SÝKOROVÁ, Johana
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání na malotřídní základní škole. Jedná se o případovou studii konkrétní základní školy, která není plně organizována. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna do tří kapitol. V úvodní kapitole je popsáno současné pojetí českého školství, se kterým úzce souvisí kurikulárním systém vzdělávání v České republice. Tato část se zaměřuje zejména na jeho kurikulární dokumenty - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha). Druhá kapitola se věnuje učiteli, s cílem popsat jeho úlohu ve výchovně vzdělávacím procesu žáků základních škol. Dále definuje profesi učitele, charakterizuje jeho osobnost a vymezuje jeho role. Poslední kapitola se zabývá vzděláváním na malotřídních základních školách a zaměřuje se zejména na charakteristiku specifických vlastností malotřídního vzdělávání. Na teoretickou část úzce navazuje část praktická, která má kvalitativní charakter. Praktická část je detailní prezentací případové studie konkrétní malotřídní školy, která popisuje výchovně vzdělávací působení školy na její žáky, zároveň charakterizuje zdejší učitele, žáky a jejich rodiče. Pro výzkumné šetření byly použity metody pozorování, hloubkového rozhovoru a dotazníku.
Didaktické zpracování tématického celku Přírodní společenstva na 1. stupni ZŠ
MIŠTOVÁ, Hana
Tato práce se zabývá didaktickým pojetím přírodních společenstev v málotřídních školách. V úvodní části práce jsou shrnuta základní fakta o málotřídních školách, o přírodním společenstvu les, pole, louka a voda a jejich základní charakteristika. V této části je také nastíněn pohled na výuku prvouky a přírodovědy dle různých autorů. Výsledkem této práce jsou navržené modelové přípravy, beseda s myslivci a návrh výuky v přírodě, vycházka. Aktivity byly odučeny na dvou málotřídních školách s odlišným počtem tříd. Úspěšnost navržených příprav byla posouzena testem, který byl žákům předložen 2x. Poprvé při zahájení výuky a podruhé po skončení výukových bloků. V závěru práce jsou shrnuty podmínky, průběh a úroveň získaných znalostí ve dvoutřídní a ménětřídní škole. Nakonec jsou navržené přípravy zhodnoceny.
Inkluzivní didaktika v základní škole
Křížová, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce přináší informace o možnostech, které by mohly pomoci pedagogům k realizaci úspěšné inkluze. Seznamuje s inkluzivními principy a strategiemi, uvádí základní informace o inkluzi tak, jak ji přináší novela školského zákona vyhláškou 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Seznamuje s podpůrnými opatřeními, pedagogickou diagnostikou, problematikou stylů učení, s možností různých metod výuky, různými druhy diferenciace, upozorňuje na důležitost třídního klima a osobnost učitele. Přibližuje specifika vzdělávání v málotřídních školách. Praktická část zodpovídá otázku, zda vybraná málotřídní základní škola naplňuje požadavky inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na naplňování principů metakognitivního učení, individualizace a diferenciace ve výuce. Práce zkoumá klima jednotlivých tříd a míru ovlivnění třídního klimatu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje s kazuistikami žáků, jimž jsou poskytována podpůrná opatření na základě doporučení školského poradenského zařízení. Zkoumá, jaký postoj k inkluzi zaujímají učitelé vybrané málotřídní školy. Práce seznamuje s vybranou školou, počtem, kvalifikovaností zaměstnanců. Snaží se zhodnotit míru inkluzivity dané školy. Důležitým momentem je i charakteristika obce, ve které se...
Projektová výuka v prostředí malotřídní školy
Dokoupilová, Pavla ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce na téma Projektová výuka v prost edí malot ídní školy si klade výzkumnou otázku: Napomáhá za azování projektové výuky v prost edí malot ídní školy rozvoji klí ových kompetencí žák ? Cílem je popsat, analyzovat a vyhodnotit využití projektové výuky na primárním stupni malot ídní školy. Projektová výuka je zde chápána jako jedna z možností realizace vzd lávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzd lávacím programem pro základní vzd lávání. Práce je len na na dv ásti - teoretickou a praktickou. Teoretická ást vychází z transformace eského školství po roce 1989. Poukazuje na humaniza ní program školské reformy a konstruktivistické p ístupy ve vyu ování. Zabývá se charakteristikou projektové výuky, typologií a fázemi projektu. Seznamuje se specifiky malot ídní školy a s možností za len ní projektové výuky do tohoto typu školy. Poukazuje na klady, ale i možná úskalí projektové výuky. Praktická ást se zabývá realizací a reflexí n kolika projekt v prost edí malot ídní školy s ohledem na specifika tohoto typu školy. Na základ analýzy se snaží posoudit, zda byly ve výuce napln ny principy projektové výuky a zda umožnila rozvoj klí ových kompetencí žák . Dále hodnotí, zda tento typ výuky m že p ispívat k vytvá ení sounáležitosti s místem, kde žák školu navšt vuje. KLÍ OVÁ SLOVA Transformace...
Rodičovský postoj k malotřídním školám
MORÁVEK, Vítek
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním rodičovských postojů k malotřídním školám. Teoretická část slouží pro snadnější interpretaci části druhé, praktické. Praktická část práce se konkrétně zaměřuje na kritéria rodičů při výběru školy, názor na pozitiva a negativa školy, malý počet dětí ve třídě a vlivu venkovského prostředí na děti. Dále se zabývá rodičovským postojem k více ročníkům v jedné třídě a jejich pohledem na malotřídního učitele.
Význam málotřídních škol pro obce a jejich obyvatele
DOLEŽALOVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá významem málotřídních škol pro obce a jejich obyvatele. Cíleně se proto zaměřuje na názory a vzpomínky jednotlivých obyvatel, kteří navštěvovali málotřídní školu ve své obci. Teoretická část práce je rozdělena na dvě hlavní kapitoly. První se zabývá málotřídním školstvím a druhá učitelem na málotřídní škole. V první kapitole se definuje pojem málotřídní škola, také se nahlíží na historii a rozlišují se typy málotřídních škol. Tato kapitola dále pojednává o málotřídních školách na venkově, zkoumá klima a prostředí na málotřídních školách a jejich výhody a nevýhody. V neposlední řadě nahlíží na málotřídní školu jako na alternativní a také zohledňuje alternativní školy málotřídního charakteru v zahraničí. Druhá kapitola se věnuje učiteli na málotřídní škole, jeho postojům, hodnotám, osobnostním vlastnostem, autoritě a také jeho profesním znalostem a dovednostem. Výzkumná část práce byla realizována polostrukturovanými rozhovory. Kvalitativní výzkum ukázal, že i když bývalí žáci často na málotřídní školu vzpomínají v dobrém, tak ne vždy důvěřují tomuto systému výuky natolik, aby mu bezpodmínečně svěřili své děti. Největším překvapením práce bylo zjištění, že vzpomínky na danou málotřídní školu jsou převážně ovlivňovány vzpomínkami na konkrétního učitele, na jeho osobnost, chování a jednání, ne na školu samotnou. Naopak na přestup do plně organizované školy má většina dotázaných špatné vzpomínky, pro většinu to bylo stresující, špatně se začleňovali do nového kolektivu i nového prostředí, někteří se setkali i se šikanou. I tyto skutečnosti některé obyvatele odrazují od možnosti dát své děti do málotřídní školy.
Specifika výuky předmětu Praktické činnosti na málotřídní škole
DRAŽANOVÁ, Dana
Diplomová práce s názvem Specifika výuky Pracovních činností na málotřídní škole je zaměřena na vytvoření několika výukových námětů pro předmět Praktické činnosti na málotřídní škole s důrazem na diferenciaci náročnosti činností pro jednotlivé ročníky. V teoretické části jsou obsaženy poznatky o úrovni myšlení u žáků primární školy a jejich schopnostech učit se. Dále se práce zabývá podstatou konstruktivismu, ze kterého vzdělávací oblast Člověk a svět práce vychází především, obsahem této vzdělávací oblasti a jejími cíli. Další kapitolu tvoří charakteristika předmětu Pracovní činnosti a pojmu technická gramotnost, jež spolu úzce souvisí. V poslední kapitole jsou zmíněny alternativní rysy málotřídní školy, pro kterou jsou zpracované činnosti navrženy. V praktické části je uvedeno pět výukových námětů s činnostmi diferencovanými podle jednotlivých ročníků málotřídní školy v rozsahu 3. 5. třídy a u čtyř jejich provedení. Praktickou část uzavírají odpovědi na několik otázek zjišťujících názory učitelek ze dvou jihočeských málotřídních škol na realizované hodiny.
Ředitelé málotřídních škol
Pechačová, Michaela ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá činností ředitelů málotřídních škol. Cílem práce je zkoumat oblasti činností ředitelů málotřídních škol v Ústeckém kraji. Na základě dotazníkového šetření byly zkoumané jednotlivé oblasti činností ředitelů a dále pak určitá specifika této cílové skupiny, která bývají pro jejich činnost příznačná. Výsledky ukázaly, že se ředitelé nejvíce věnují oblasti související s administrativní činností, dále pak oblasti pedagogického procesu, oblasti komunikace a ekonomické agendy. Administrativní činnost ředitelé hodnotí jako svou nejméně oblíbenou činnost. Pedagogický proces a zaměřenost na žáky je pro ředitele největší prioritou a zároveň oblastí, na kterou by si přáli mít více svého času. Byla zjištěná určitá specifika práce ředitelů málotřídních škol, za která lze považovat rodinné prostředí školy a blízký kontakt s učiteli, žáky i rodiči, dále pak specifické podmínky pro pedagogickou činnost ve třídách, určitá přepracovanost ředitelů a potřeba jejich všestrannosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.