Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání učitelů ve vybraných zemích
Škoda, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním vzdělávání učitelů vyššího sekundárního stupně ve vybraných zemích včetně České republiky. Jejím cílem je analýza požadavků na profesionální kvalifikaci pedagogických pracovníků a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Ve vybraných zemích je zkoumána především související legislativa, správní struktura a základní principy vzdělávání učitelů působících následně na vyšší sekundární úrovni vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část specifikuje prostředí jednotlivých zemí z různých hledisek (Česká republika, Anglie a Wales a Finsko) a dále vzdělávání učitelů v jednotlivých zemích. Dotčené země jsou popisovány na obecné úrovni (geografické umístění, politické uspořádání, sociální, kulturní a ekonomická situace). Tento nástin vývoje a stavu dané společnosti přispívá k pochopení jednotlivých vzdělávacích systémů. Vybrané země se vyznačují značnou geografickou vzdáleností a zároveň odlišným historickým vývojem. Obecná charakteristika zemí je doplněna o specifikaci legislativy a správní struktury. Díky analýze těchto zemí můžeme posuzovat příčiny a důsledky rozličných faktorů, které mohou ovlivňovat vzdělávání učitelů. Druhá část je prakticky orientována a zaměřuje se na srovnání vybraných zemí a vymezení základních faktorů, které mají vliv na...
Finský export před a po rozpadu Sovětského svazu
Marek, Tomáš
Tomáš Marek Finský export před a po rozpadu Sovětského svazu. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce se zabývá Finským exportem. Bude zkoumat vývoj Finského exportu v závislosti na ekonomické, ale také na politické situaci v letech 1985 až 2000, tedy v letech, kdy Finsko prošlo rozpadem Sovětského svazu, hospodářskou krizí a přeorientováním průmyslu na telekomunikační.
Předškolní vzdělávání, výchova a péče ve Finsku
Čadková, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na předškolní vzdělávání, výchovu a péči ve Finsku. Jejím cílem je nastínit specifika fungování předškolních institucí a následně porovnat dvě konkrétní předškolní zařízení z pohledu nastavení jejich strukturní i procesuální stránky. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část v úvodu shrnuje základní informace o Finsku (politická situace, demografie). Uvádí klíčová data k fungování rodiny a její podpory v rámci sociálního systému ve Finsku. Hlavní část teoretické části bakalářské práce je věnována charakteristice jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o dítě v předškolním věku, a to z hlediska jejich legislativního ukotvení, kurikulárních dokumentů i odborné přípravy pedagogů působících v předškolním vzdělávání. Empirická část bakalářské práce obsahuje dvě případové studie předškolních institucí ve Finsku. Práce sleduje specifika strukturního nastavení, ale také výchovně-vzdělávací procesy obou institucí. V případových studiích je užito metod pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy dokumentů. V závěru autorka poukazuje na možné inspirace finského předškolního vzdělávání, které by byly řešením pro aktuální otázky předškolního vzdělávání v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA Finsko, předškolní výchova, vzdělávání...
Pojetí přírodních věd v projektovaných kurikulárních dokumentech vybraných zemí
Holec, Jakub ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Knecht, Petr (oponent) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Hlavním cílem této studie je obohatit diskurs v oblasti tvorby projektované formy kurikula přírodních věd v kontextech různých zemí. Studie v rámci výzkumného designu vícepřípadové studie uplatňuje metody obsahových a srovnávacích analýz při hledání odpovědní na položené výzkumné otázky. Empirickou část disertační práce tvoří případové studie Anglie, Finska, Skotska a Spojených států amerických obsahující kontexty vzniku aktuálního kurikula, popis a interpretaci analyzovaných strukturních a obsahových jevů v kurikulu primárního (ISCED 1) a sekundárního vzdělávání (ISCED 2). Z jednotlivých případů kurikul vychází provedená vícepřípadová srovnávací studie, která se zaměřuje na identifikaci a interpretaci společných a rozdílných znaků ve struktuře a obsahu srovnávaných kurikul. Studované dokumenty lze rozdělit na kompetenční a předmětově orientované, přesto každé z kurikul obsahuje prvky obou přístupů. U novějších kurikul se oborový obsah jeví propracovanější nebo alespoň podrobněji vymezený než u kurikul z předchozí dekády. Je možné, že se i v oblasti tvorby kurikula projevuje politický vliv neokonzervativních sil nebo intelektuální vliv tzv. sociálního realismu. Pro všechna kurikula primárního vzdělávání je společné integrované pojetí přírodních věd a důraz na mezipředmětové vztahy. S výjimkou...
Integrace cizinců v ČR a ve Finsku z pohledu sociální práce
Midlochová, Aneta ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Petráš Kampová, Barbora (oponent)
Tato práce pojednává o integraci cizinců v Česku a ve Finsku. Popisuje a porovnává integrační procesy v obou zemích. Integraci cizinců zkoumá z perspektivy státu, sociálních pracovníků jakožto jedinců a z perspektivy organizací. Součástí této diplomové práce je také šetření mapující pohled sociálních pracovníků na proces integrace v České republice.
Vztahy Rusko-Západ v kontextu tzv. Ukrajinské krize
Beran, Jiří ; Horák, Slavomír (vedoucí práce) ; Hornát, Jan (oponent)
Tato práce si klade za cíl zjistit příčiny tzv. ukrajinské krize, která započala na přelomu let 2013/2014 demonstracemi v ukrajinských městech proti režimu prezidenta Janukovyče a postupně eskalovala v anexi poloostrova Krym Ruskou federací a ve válku na východní Ukrajině. Tato práce se také snaží najít příčiny obecnější krize ve vztazích mezi Západem a Ruskem, s níž je ukrajinská krize úzce spojena. Dále je pak úkolem práce zjistit, zdali by se tato dvojí krize nedala vyřešit tak, že by Ukrajina vyhlásila neutralitu a nesnažila se o bližší integraci do západních struktur, tedy Evropské unie a NATO a zdali by přijetí ukrajinské neutrality ve svém důsledku nepomohlo zlepšit i vztahy mezi Západem a Ruskem. Jako vzory pro možné řešení krize vyhlášením neutrality Ukrajinou poslouží dva státy, které se během studené války nacházely v podobné situaci, Rakousko a Finsko.
From interlending to resource sharing between scholars?: an analysis of recent developments
Saarti, Jarmo ; Tuominen, Kimmo
Even though resource sharing between scholars is evolving rapidly, we still have paper-based interlibrary lending (ILL) procedures in use. However, the current business model of acquiring toll-access journals and e-books does not seem to fit very well with traditional ILL practices. In addition, the new models of peer-to-peer resource sharing between academics seem to be much more effective than ILL. Scholars arrange access to the needed publications by using legal (buying, exchanging) and illegal means (Sci-Hub, etc.) for accessing the publications they need. Furthermore, the demands for open access (OA) have increased, voiced not only by librarians and science funders but also by politicians. This development might change the scholarly publication ecosystem, even though older publications are still likely to remain closed. In the present paper, we contrast the ILL and usage statistics of Finnish university libraries with the use of ResearchGate, a popular academic social network, which we treat as an example of a peer-to-peer sharing service. Based on the data, we attempt to understand how resource sharing, on the one hand formally between institutions, and on the other hand informally between scholars, will develop in the digital and increasingly open future.
Plný text: idr-1374_1_paper - Stáhnout plný textPDF
Prezentaci: idr-1374_2_presentation - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1374_3_video - Stáhnout plný textMP4
Velmoci a Zimní válka: Postoj k sovětsko-finskému konfliktu
Mečířová, Šárka ; Švec, Luboš (vedoucí práce) ; Litera, Bohuslav (oponent)
Práce se zabývá postoji Velké Británie, Francie, Německa a Spojených států k zimní válce, vojenskému střetnutí mezi Finskem a Sovětským svazem, které probíhalo bez oficiálního vyhlášení války od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940, kdy bylo ukončeno Moskevským mírem. Cílem je analyzovat mocenské zájmy zmíněných velmocí a jejich motivace v průběhu konfliktu a následně je pomocí analýzy primárních a sekundárních pramenů srovnat. V závěru pak z tohoto srovnání vyplývá, že i když jednotlivé státy nacházely společnou půdu, jako v případě Francie a Británie ohledně plánu intervence v severní Evropě, nebo byl jejich postoj shodou okolností v některých aspektech totožný, jejich motivace byla rozdílná a ovlivňovaly ji rozdílné okolnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.