Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příčiny umísťování dětí do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Froňková, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
(česky) Bakalářská práce je věnována problematice příčin umísťování dětí do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Zdůrazňuje nepostradatelný význam rodiny a rodinného soužití na vývoj dítěte, vymezuje funkce rodiny a hodnotí ji z hlediska funkčnosti. Dále se zabývá nejčastějšími příčinami umísťování dětí do zařízení pro okamžitou pomoc, definuje je a popisuje jejich důsledky na vývoj a rozvoj dítěte. V praktické části je zpracována deskriptivní analýza příčin umísťování dětí do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc neziskové organizace Fond ohrožených dětí od roku 2008 do roku 2014. Výsledkem je srovnání příčin na krajské úrovni.
Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
Syndrom CSA u dětí
Špinková, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce Syndrom CSA u dětí, se zabývá aktuální problematikou sexuálního zneužívání dětí a jeho následků. V teoretické části se čtenář seznámí s historií sexuálního zneužívání, s dnešním pohledem na tuto problematiku a zákonným ošetřením pro pachatele a oběti. Dále se čtenář seznámí s různými druhy sexuálního zneužívání a okrajově také s komerčním zneužíváním. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí kvantitativního výzkumu prováděným na FZŠ v RVJ při PedFUK Drtinova zjistit, jak dalece o této problematice jsou žáci informováni, a zda se sami s tímto problémem setkali osobně, případně mají-li ve svém okolí nějakou zneužívanou osobu.
Pedagog na základní škole a syndrom CAN
BÖHMOVÁ, Michaela
Práce se zabývá pedagogem na základní škole a syndromem CAN. První kapitola uvádí vztah domácího násilí k syndromu CAN. Druhá kapitola vysvětluje problematiku syndromu CAN definici pojmu, formy syndromu CAN, následky syndromu CAN, charakterizuje kde je oběť a kdo pachatel a jak rozpoznat dítě se syndromem CAN. Kapitola třetí je zaměřena na pedagoga a základní školu je zde popsán profesní "portrét" pedagoga, základní druhy prevence syndromu CAN a prevence syndromu CAN na základní škole. Kapitola čtvrtá představuje vlastní výzkum zjišťující míru informovanosti pedagogů o syndromu CAN, zahrnuje metodiku, analýzu dat s následnou interpretací výsledků, verifikaci hypotézy a závěrečné shrnutí.
Znalosti pedagogů mateřských škol v Českých Budějovicích o syndromu CAN
DIVOKÁ, Iva
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu CAN. Téma jsem si zvolila, abych jistila, zda se pedagogové v mateřských školách v Českých Budějovicích s touto problematikou setkávají, a zda o ní mají patřičné znalosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je složena ze čtyř hlavních kapitol. V první kapitole je definován syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte a pohled do historie této problematiky. V druhé kapitole jsou podrobně popsány jednotlivé formy syndromu CAN, se kterými se můžeme setkat. Třetí kapitola je věnována důsledkům špatného zacházení s dětmi. Charakterizuji zde psychickou deprivaci, posttraumatickou stresovou poruchu a transgenerační přenos. Důležitou roli hraje v prevence, proto je jí věnována čtvrtá kapitola. Vysvětluji, co spočívá v primární, sekundární a terciární prevenci. V praktické části je cílem zjistit informovanost pedagogů mateřských škol v Českých Budějovicích o syndromu CAN. Zjistit jejich postoj k dané problematice, a četnost setkávání s tímto problémem. Dále jsem si určila hypotézu, ve které předpokládám, že vysokoškolsky vzdělaný pedagog má vyšší informovanost o syndromu CAN než pedagog se středoškolským vzděláním. Po statistickém vyhodnocení dat se ukázalo, že tomu tak opravdu je. Hypotéza je vyhodnocena pomocí chí kvadrát testu v programu Microsoft Excel. Dále jsem v praktické části popsala metodiku práce. Realizace výzkumu byla prováděna kvantitativní strategií. Potřebná data jsem získala metodou dotazování. Sestavila jsem si vlastní dotazník, zcela anonymní obsahující 11 otázek zaměřených na znalosti respondentů o syndromu CAN. Dotazník se skládal z uzavřených, polouzavřených a otevřených otázek. Sběr dat probíhal v mateřských školách v Českých Budějovicích. Rozdáno bylo 63 dotazníků, z toho návratnost činila 84 %. Z výsledků je patrné, že vysokoškolsky vzdělaní mají větší informovanost o syndromu CAN než středoškolsky vzdělaní lidé. Vyplynulo to především z otázky, kde měli respondenti definovat tento syndrom. Vysokoškolsky vzdělaní měli také větší povědomí o formách syndromu. Co se týče postoje k problematice, žádný vysokoškolsky vzdělaný pedagog neuvedl, že by o této situaci nikoho neinformoval, což středoškolsky vzdělaný uvedl. Práce by mohla sloužit pedagogům k získání více odborných informací o syndromu CAN. Pomohla by jim ke zkvalitnění prevence násilí na dětech či k včasnému odhalení problému. Práce by mohla být vhodným zdrojem informací též široké veřejnosti.
Zdravotně - sociální dopady násilí páchaného na dětech a jeho prevence
KLEMENTOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá zdravotně - sociálními dopady násilí páchaného na dětech a jeho prevencí z pohledu sociálních pracovníků. Teoretická část diplomové práce vychází z odborných zdrojů a vysvětluje základní pojmy, které s problematikou souvisí. První část se zabývá násilím, oběťmi násilí a špatným zacházením obecně. V druhé části je popisován syndrom CAN i s jeho historií a obsahuje také postoje společnosti k týrání, zneužívání a zanedbávání. Následuje kapitola rizikových faktorů, kde jsou rozebírány rizikové faktory týraní, zanedbávání a zneužívání zvlášť. V další části jsou popisovány zdravotně - sociální dopady násilí páchaného na dětech, úloha sociálního pracovníka při práci s dětmi, které jsou oběťmi násilí, legislativa, která se zabývá problematikou násilí na dětech a služby poskytující pomoc zanedbávaným, týraným a zneužívaným dětem a jiné formy pomoci. Poslední část teoretické části se zaměřuje na prevenci násilí páchaného na dětech, která zahrnuje preventivní programy a Národní strategii prevence násilí na dětech v ČR na období 2008-2018. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit zdravotně - sociální dopady a prevenci násilí páchaného na dětech z pohledu sociálního pracovníka. Dále byly stanoveny tři dílčí cíle, kterými jsou: zjistit důsledky násilí páchaného na dětech, zjistit názory sociálních pracovníků na prevenci násilí páchaného na dětech, zjistit doporučení a návrhy sociálních pracovníků týkající se prevence. Pro splnění výše uvedených cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky: Jaké jsou zdravotně sociální dopady násilí páchaného na dětech z pohledu sociálních pracovníků? Jaký je subjektivní názor sociálních pracovníků na prevenci násilí páchaného na dětech? Jaká doporučení a návrhy týkající se prevence násilí mají sociální pracovníci? Pro zpracování praktické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Pro sběr dat byla použita metoda dotazování technika polostrukturovaný rozhovor. Data byla analyzována prostřednictvím metody trsů. Výzkumný soubor tvořilo 5 respondentů, kteří byli vybráni na základě záměrného výběru. Výběr výzkumného souboru byl proveden prostřednictvím Registru poskytovatelů sociálních služeb. Celkem bylo vybráno 7 organizací pracujících s týranými, zneužívanými a zanedbávanými dětmi. Z těchto 7 organizací byl vždy osloven sociální pracovník. Na spolupráci přistoupilo 5 sociálních pracovníků. Jednalo se o sociální pracovníky z Orgánu sociálně - právní ochrany dětí a nestátních neziskových organizací. Další 2 sociální pracovníci spolupráci odmítli. Rozhovory vždy probíhaly na pracovištích sociálních pracovníků. Z výzkumného šetření vyplynulo, že nejčastěji vyskytujícími se zdravotně - sociálními dopady násilí páchaného na dětech jsou sebepoškozování, psychické poruchy, identifikace s rolí násilníka a problémy v budoucích vztazích. Co se týká prevence násilí na dětech je u většiny respondentů považována za dostačující, dále ovšem uvádí, že se neustále dá co zlepšovat. U jednoho respondenta jsem se setkala s názorem, že prevence je dle jeho názoru nedostatečná, jelikož je systém nekoordinovaný, chybí ucelená metodika a kontinuální přístup k dětem. Z výzkumného šetření dále vyplynulo, že je dle respondentů potřeba zlepšit prevenci násilí na dětech tím, že bude vypracována ucelená metodika a dojde k integraci tohoto tématu do školních osnov. Práce reflektuje v současné době diskutované téma. Násilí na dětech je celosvětovým problémem a aktuálnost této problematika je velmi vysoká z důvodu velkého výskytu tohoto jevu. Diplomová práce by mohla upozornit společnost na násilí páchané na dětech a informovat ji o výskytu tohoto jevu. Dále by diplomová práce mohla být využita v oblasti prevence násilí na dětech, kde by mohla posloužit jako informační materiál odborníkům zabývajícím se prevencí násilí na dětech a mohla by být motivem k jejímu zlepšení.
Ohrožené dítě v rodině
JÁCHIMOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá otázkou zanedbaných, týraných a zneužívaných dětí, které vyrůstají v nefunkčních rodinách. Cílem práce je popsat typy rodin, a to hlavně rodin, které neplní svoje základní funkce, a ve kterých dochází k zanedbávání, týráni nebo sexuálnímu zneužívání dětí. Na základě prostudované odborné literatury vysvětluji problém syndromu CAN, jaké děti se nejčastěji stávají obětí, a kdo se tohoto násilí na dětech dopouští, a jak tato traumata prožitá v dětství, dítě ovlivňují v jeho dalším životě. V praktické části, na případu ze svojí pedagogické praxe, popisuji specifické projevy chování sedmi sourozenců, kteří vyrůstali v nefunkční rodině a další životní osudy těchto dětí, jak je ovlivnilo dětství strávené v nefunkční rodině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.