Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Branci, pro vodu! Hierarchie ve skupině historického šermu
Voděra, Jan ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Historický šerm představuje zajímavou volnočasovou aktivitu, které se v České republice věnují tisíce lidí, kteří se většinou spojují do skupin historického šermu. V rámci řady skupin existuje relativně pevná hierarchie. Hlavním cílem práce je odhalení mechanismů, kterými se v konkrétní skupině historického šermu utváří různé hierarchie, co všechno hierarchie ve skupině obnáší, jakým způsobem ovlivňuje jednání jednotlivců a jak může člen nabývat, či ztrácet své postavení v ní. Vedle toho se zaměřím i na roli genderu ve vztahu ke skupinovým hierarchiím a jakým způsobem může být gender ve skupině dělán. K získání potřebných dat práce využívá kvalitativních metod zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. Celá práce je navíc doplněna obrazovou dokumentací. Teoretické ukotvení práce představuje zejména teorie Bourdieuho kapitálů a kapitálu subkulturního, dále se jako klíčový ukázal i koncept autenticity. Na základě zjištění představuji jednotlivé kapitály ovlivňující postavení jednotlivce ve skupině. Jako klíčové se ukázaly zejména objektifikovaný a ztělesněný subkulturní kapitál, kapitál fyzický a sociální. Pro subkulturní studia typická angažovanost se ukázala i zde jako významná, zejména pro nebojující členy skupiny. V rámci konkrétní skupiny se gender neukázal jako primární...
"Hudební scéna" - koncertní sál pro město Brno
Jaroň, Ján ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce má téma „Hudební scéna“ – koncertní sál pro město Brno. Práce se zabývá architektonickou studií koncertního sálu včetně foyeru, provozních a servisních prostor. Sál má kapacitu 724 díváků ve třech podlažích hlediště a dokáže hostovat až 85 hudebníků orchestru a 50 úřastníků sboru. Návrh vytváří architektonické řešení, které respektuje okolní výstabu a zároveň vytváří zajímavý prostor.
Konstrukce autenticity Drum and Bassové scény v České Republice z pohledu jejích tvůrců
Valášková, Johanka ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Samec, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí autenticity uvnitř drum and bassové scény v České republice. Práce se zaměřuje na tvůrce této scény tedy DJe, producenty a organizátory akcí. Výzkum se opírá o teorie kulturálních studií, které postihují jednotlivé aspekty vnímání autenticity. Dále je pak čtenář seznámen s vývojem elektronické hudby a se samotným hudebním stylem Drum and bass. V praktické části je popsán kvalitativní výzkum, v rámci něhož bylo provedeno 5 kvalitativních rozhovorů a jehož cílem je zjistit, jak je vnímána autenticita směrem dovnitř scény, týkající se samotných tvůrců a jejich publika, a také směrem ven, tedy kontakt zkoumané scény s veřejností.
Transformace české freetekno scény
Frantál, Daniel ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem české hudební scény zvané freetekno. Výzkum byl prováděn kvalitativním přístupem pomocí kombinace hloubkových výzkumných rozhovorů s informátory a zúčastněného terénního pozorování. Informátory výzkumu jsou organizátoři i běžní návštěvníci freeparties a terén výzkumu představují freeparties konané na území České republiky během roku 2017 a na začátku roku následujícího. Freetekno scéna existuje na poli českých hudebních subkultur již bez mála pětadvacet let a tato práce se zaměřuje na zkoumání její transformace, která probíhá prostřednictvím několika transformačních procesů, kterými jsou tyto: komercionalizace, dekriminalizace, profesionalizace, proměna účastníků, změna drogové situace a změna "spiritu" freeparties. Tyto procesy nejsou samostatnými jednotkami, ale navzájem se velmi silně ovlivňují. Transformační procesy dohromady vytváří vlivovou síť, jejíž výsledkem je poté transformace samotné scény.
Porovnání stínových metod
Kiss, Marcel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Tóth, Michal (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá porovnávaním techník vrhania tieňov objektov v rámci scény. V teoretickej časti popisuje a porovnáva možné riešenia vrhania tieňa a podrobnejšie postupy metód Shadow Mapping a Shadow Volumes, ktoré patria medzi najpoužívanejšie techniky tieňovania v reálnom čase. Hlavnou časťou je návrh a implementácia týchto dvoch tieňových metód s využitím knižnice OpenGL. V časti merania porovnáva podľa grafov s nameranými hodnotami a na záver zhodnotenie výsledkov.
Hardcore jako kritická perspektiva
Pokorný, Lukáš ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Tato práce se věnuje ideologickým směrům uvnitř české hardcorové scény. V teoretické části mapuje historický vývoj studia subkultur od jeho počátků až po současnost. Následuje zdůvodnění toho, proč je u hardcoru vhodnější pracovat spíše s konceptem scény. Další kapitola je věnována historii hardcoru a má přiblížit étos doby, v níž vznikal, a tak celý fenomén kontextualizovat. Jednotlivým tématům, která tvoří ideologickou stránku hardcoru, se věnuje část empirická, která je sleduje v současném českém prostředí, ale neztrácí ze zřetele jejich roli v minulosti. Tato forma má zachytit vývoj těchto témat a hardcore prezentovat spíše jako proces, nikoli jako uzavřený fenomén, který zamrzl v čase. Vývoj a reflexe jednotlivých témat je důležitá, má-li být hardcore stále považován za relevantní, tedy kritický a schopný vnímat společenské procesy. Tyto jeho vlastnosti ho v počátcích konstituovaly, hardcore vznikal jako určitá reakce, byl odrazem doby. Nebyl to však jednolitý proud, což trvá dodnes. Chceme-li v hardcoru vidět potenciál ke kritické perspektivě společnosti, musíme se v něm nejprve zorientovat. Koncept "malého undergroundu" poskytuje plodnou startovní pozici. Klíčová slova hardcore, punk, ideologie, subkultura, scéna, společnost, identita, autenticita, odpor, styl
Metal - hudba, kultura, identita
Hudcová, Lucie ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Šima, Karel (oponent)
Má diplomová práce se zabývá tím, jak se posluchači metalu identifikují s metalem jako hudebním žánrem a jakou formu kolektivity na základě společného hudebního vkusu utvářejí. Nejprve ve stručnosti představím historii a vývoj metalové hudby a poté charakterizuji koncepty společenských věd zabývající se studiem hudebních kultur a také koncepty subkulturního kapitálu a identity, které ve své práci používám. Stěžejní část práce tvoří interpretace dat z mého výzkumu mezi metalisty, který probíhal na metalových koncertech v Praze a na metalových festivalech v České Republice formou zúčastněného pozorování a prostřednictvím polo-strukturovaných a neformální rozhovorů s posluchači tohoto žánru. Při výzkumu jsem zjišťovala, co znamená být metalistou, jak důležitou součást života metal pro svoje posluchače představuje, jaké sdílené postoje a hodnoty vytváří, z čeho pramení pocit sounáležitosti metalistů a zda mezi nimi dochází k vnitřnímu dělení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.