Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 276 záznamů.  začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kubánsko-americké vztahy v denících Granma a The Washington Post
Kadlecová, Gabriela ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
V této bakalá ské práci je srovnáván zp sob, jakým v termínu od 21. ervna do 21. ervence 2009 informovala o d le itých sv tových událostech americká média, konkrétn The Washington Post, s informacemi, které v té dob vy ly v kubánském deníku Granma. Z tohoto srovnání vychází h e kubánský deník Granma, u n ho byla ve v t in lánk z etelná ideologie Komunistické strany Kuby. V novinách sice vycházely ideologií nezatí ené lánky nap íklad o sportu a kultu e, v politické sekci se v ak ve sledovaném období objevilo mnoho lánk , ze kterých i ela ideologie a které nebyly napsány objektivn . Nejvíce zabarvených lánk vy lo ve sledovaném období v Granm v souvislosti se Slavnou p tkou a se státním p evratem v Hondurasu. Ani deník The Washington Post v ak nebyl úpln objektivní: n kterým témat m v noval p íli mnoho prostoru, co dokazuje nap íklad smrt zp váka Michaela Jacksona. Podobným p ípadem byla hospodá ská situace, o které vy lo v The Washington Post ve sledovaném období i n kolik lánk denn . Zárove deník výrazn prote oval Spojené státy americké a události ve zbytku sv ta p ehlí el.
Vzestup Nové křesťanské pravice a vláda Ronalda Reagana
Bärtl, Štěpán ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Anděl, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Vzestup Nové křesťanské pravice a vláda Ronalda Reagana" se zabývá vlivem náboženství na politiku Spojených států, konkrétně za vlády prezidenta Ronalda Reagana v osmdesátých letech. Hnutí Nové křesťanské pravice na konci sedmdesátých let je představeno jako reakce na směřování americké společnosti v předešlých desetiletích a v kontextu takzvaných kulturních válek. Skrze politickou agitaci se křesťanská pravice snažila o prosazení konzervativních křesťanských hodnot v řadě sociálních otázek. Pomocí primárních zdrojů a sekundární literatury autor zkoumá, jak úspěšné bylo hnutí v prosazování a implementování svého programu. Zároveň si klade otázku, zda Ronald Reagan byl prezidentem křesťanské pravice. Práce je členěná do dvou tematických okruhů. První část představuje společenskou situaci ve Spojených státech po druhé světové válce a důvody, které přiměly konzervativní křesťany, aby se zapojili do politiky. Dále se zabývá ideologií, kterou křesťanská pravice zastávala, způsob, kterým své názory prezentovala a nejdůležitějšími organizacemi a osobnostmi hnutí. Druhá část se věnuje prezidentu Ronaldu Reaganovi a jeho vztahu s konzervativními křesťany. Na základě analýzy jeho politiky - především v oblasti sociálních otázek - práce dochází k závěru, že Reagan nebyl ideologií Nové...
Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011
Kusá, Iva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce "Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011" pojednává o specifickém chápání hodnot dané společnosti, úlohy ženy a rodiny vyjádřené pomocí reklamy a kde všude bychom mohli najít novodobé mýty a ideologii. Pro analýzu jsem vybrala dvě vydání, ročník 1. z roku 1947 a ročník 65. z roku 2011. V teoretické části jsme popsali vznik mýtů, jejich proměny a chápání moderních mýtů dnešní společností. Dále pak vysvětlení pojmu ideologie, chápání postavy muže a ženy v reklamě dříve a dnes, sémiotické znaky podle Barthese, Saussura a Peirce a užití stereotypů. V praktické části jsme se pokusili rozkrýt mýty spojené s tématem rodina, postavení a úlohy ženy a ideologii dané společnosti. Pokusili jsme se objevit novodobé mýty v dnešních i minulých reklamách a jakou úlohu mají. Provedli jsme sémiotickou a obrazovou analýzu každé reklamy obou ročníků, snažili jsme se rozkrýt, jaké jsou znaky dané reklamy a jak se proměnily části znaku označující a označované. Změny v mytologii jsou ovlivněny ideologií společnosti, patrná je i změna formy reklamy, v 65. ročníku převažují barevné fotografie, soutěže a upoutávky na další vydání Vlasty.
Ideologie liberalismu aneb ideologie po svém konci
Korda, Tomáš ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Práce začíná Benjaminovým chápáním pravdy a jeho metodou konstelace, jež k ní vede. Metodu napojuji na akt pojmenování, který odvozuji z pojetí subjektu v německém idealismu. Metoda je nutný předpoklad pro vlastní konstelaci liberální ideologie. Soudobý liberalismus tak nejen nesymbolizuje čas po "konci ideologie", ale dokonce dobu, kdy ideologie nabyla své nejefektivnější formy. "Pravda se stala nejefektivnější formou lži." V tomto duchu pokračuji kritikou postmodernismu jako ideologie pozdního kapitalismu. Závěrem nastiňuji způsob překonání postmodernismu pomocí "rizikového myšlení", které zůstává věrné dialektice. Jen imanentní kritika a nikoli normativní kritika postmodernismu rozhýbává ideologií způsobené strnulé poměry.
Reprezentace Srbů a Albánců v českém tisku při vyhlašování nezávislosti Kosova
Procházka, Tomáš ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Jedním z hlavních výzkumných úkolů této práce bylo zjistit, jak je v českých médiích reprezentováno období, kterému se přezdívá "poslední mediální bitva o Kosovo". Analýza rekontextualizace ukázala, že se v českých médiích reprodukuje dominantní srbský nacionalismus. Skrze přisvojování různých diskursů je srbský nacionalismus legitimizován a potvrzován. Média reprodukují distinktivní náboženské diskursy z minulosti, dále si pak "propůjčují" diskurs evropský, diskurs "války proti terorismu" a diskurs "zločinu" z mezinárodní veřejné sféry a zasazují je do současného politického kontextu. Zároveň pracují s tzv. diskursem "novodobé mnichovské zrady" a diskursem "česko-srbské vzájemnosti". Skrze tyto diskursy reprezentují média Srby jako oběti " zločinců" v podobě kosovských Albánců. Nebo též Srby jako oběti spojenců kosovských Albánců (tedy Srby jako oběti zemí Západu). Tato práce ale zároveň odkrývá, jakými způsoby jsou naopak srbské nacionalistické praktiky delegitimizovány a dáváno právo na vlastní stát kosovským Albáncům. Z toho vyplývá, že v diskursu českého mainstreamového tisku jsou znaku "Kosovo" přisuzovány takové významy, které ho na jedné straně činí nepřijatelným, nelegálním, uměle vytvořeným, Evropu ohrožujícím státem, na druhé straně pak jako naději pro rozvoj této balkánské oblasti, která...
Mašínovský mýtus. Ideologie v české literatuře a kultuře od druhé půle dvacátého století k dnešku
Švéda, Josef ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent) ; Bauer, Michal (oponent)
Tato dizertace analyzuje narativy o bratrech Mašínech a jejich otci Josefu Mašínu seniorovi. Bratři Mašínové založili odbojovou skupinu proti komunistickému režimu a mezi lety 1951 až 1952 zabili tři lidi. V roce 1953 odešli z Československa a směřovali do západního sektoru Berlína. Mašínové s Milanem Paumerem se sem nakonec dostali, přestože byli pronásledováni více než dvaceti tisíci východoněmeckými a sovětskými vojáky a policisty. Tato práce analyzuje celou řadu diskurzů jako jsou novinové články, historické studie a knihy, detektivky, romány, paměti a také epizodu Strach (1975) ze seriálu Třicet případů majora Zemana. Dizertace metodologicky vychází z kulturních studií a kritické teorie. Navazuje na Barthesovy analýzy moderních mytologií, teorii historie Haydena Whita a Žižekovu teorii ideologie. Cílem práce je postihnout vztah mašínovských reprezentací k dominantní ideologii, která byla v platnosti v době jejich vzniku. První kapitola se zabývá narativy vyprodukovanými mezi lety 1955 až 1989. Hlavním empirickým materiálem jsou články z Rudého práva z padesátých let a detektivní příběhy "podle skutečné události", které vycházely v nakladatelství Naše vojsko od šedesátých let až do konce let osmdesátých. Mašínové jsou zde označeni jako "nepřátelé socialismu" a vykresleni jako vrazi. Při analýze...
Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu. V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie, řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmů z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této diplomové práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblasti sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Československá účast na Světové výstavě v Bruselu 1958 a její zobrazení v dobovém tisku
Kacerovská, Soňa ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
v čj EXPO 58 nám dodalo ztracenou uměleckou prestiž a navázalo tak na vysokou úroveň prvorepublikové kultury. Zároveň bylo i skvělou příležitostí pro KSČ, jak skrze média legitimizovat své počínání. Jenomže právě dobový tisk rozkrývá kontrast mezi snahou umělců čerpat z kulturní úrovně první republiky, aby bylo možno konkurovat světovým trendům a uměleckým směrům, a snahou o dodržení ideologické linie prostřednictvím socialistických představ o umění a jednostranně zaměřené (kulturní, společenské i umělecké) orientaci. Vlastní výstava i její zobrazení v dobovém tisku vykonstruovaly představu o bruselském snu, tedy o tom, jak by to mělo v Československu vypadat, nikoliv, jak to v reálu funguje. Všechna sledovaná média podala o Světové výstavě poměrně ucelený obraz, latentně či explicitně poznamenaný propagandou. Jako její mechanismy lze označit specifickou volbu slov a slovních spojení nebo třeba vyzdvihovaní určitých principů nad jiné. Volba těchto prostředků pro konkrétní naplnění propagandy závisí na kontextu sdělení. Obecně platí, že míra propagandistických tendencí média narůstá s těsností vazeb na KSČ. Čím těsnější, tím více dochází ke zkreslení reálného dění. V žádné případě nejde o vytváření fiktivních událostí či dějů, pouze o prezentaci vhodného úhlu pohledu na danou problematiku, který by...
Potenciál extremistických organizací v oslovování mladistvých v České republice
Papajiková, Miroslava ; Kučera, Rudolf (vedoucí práce) ; Charvát, Jan (oponent)
POTENCIÁL EXTREMISTICKÝCH ORGANIZACÍ V OSLOVOVÁNÍ MLADISTVÝCH V ESKÉ REPUBLICE Diplomová práce MIROSLAVA PAPAJIKOVÁ Anotace (Abstrakt) Tato práce je zam ena na mladistvé a jejich postoj k extremistickým organizacím. Autorka vysv tluje pojmy související s extremismem a seznamuje tená e s nejznám j ími organizacemi, které mohou být posuzovány jako extremistické, a zhodnocuje jejich metody oslovování mladistvých. Práce je zam ena p edev ím na reálnou situaci v R, a proto obsahuje rozsáhlou empirickou ást, kde autorka zhodnocuje data získaná z dotazníkového et ení. Cílem této práce je analýza postoje mladistvých (bez volebního práva) k extremistickým organizacím a naopak, postoj t chto organizací k mladistvým. Základní hypotézou je pak teorie, e mladiství vyhledávají extremistické organizace z d vodu nemo nosti vyjád ení svého nesouhlasu se sou asným politickým systémem kv li absenci volebního práva.
Kritická diskurzivní analýza televizního seriálu Okres na severu
Szabó, Daniel ; Dominik, Šimon (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje zkoumání televizního seriálu Okres na severu scenáristy Jaroslava Dietla a režiséra Evžena Sokolovského. Seriál byl natočen v roce 1980 v Československé televizi a spadá do normalizačního období (1968-1989) v Československu. Cílem této práce bylo provést kritickou diskurzivní analýzu (CDA) seriálu Jaroslava Dietla Okres na severu, se zvláštním zřetelem k tématu politické moci komunismu (marxisticko-leninské ideologie) a jejího zneužití prostřednictvím propagandy masového média (televize). Text analyzoval diskurz pojmu propagandistický seriál a pokusil se zodpovědět otázku, do jaké míry a zda vůbec je seriál Okres na severu propagandistickým dílem. Hlavním pojmem tohoto textu byl diskurz, který si můžeme definovat jako množinu kódů a jejich pravidel, užívaných při produkování významů vztahujících se k nějakému námětu. Faircloughovo pojetí kritické diskurzivní jsme zvolili pro jeho jasné rozčlenění na tzv. trojdimenziální diskurz (samotný text, diskurzivní praxe, sociální praxe), který se zaměřuje na vzájemné propojení všech tří vztahů (komunikativní události) a na pravidla diskurzu, které zkoumají vztah ke společnosti a sociálním podmínkám. Věnovali jsme se také zkoumání pojmu normalizace, který se používá pro druhou polovinu (1968-1989) existence komunistického režimu v Československu....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 276 záznamů.   začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.