National Repository of Grey Literature 151 records found  beginprevious21 - 30nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
ESP/ESC Impact to Behavior of Vehicle
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
This bachelor thesis focuses on active safety - ESP. System ESP greatly improves stability of vehicle while turning. The thesis analyses modelling, brake functionality, subordinate systems of ESP - ABS and ASR, physical forces and phenomenons, model example, analysis of problem, design of model, implementation of model and experiments evaluation of implemented model in UPPAAL enviroment. The goal of the thesis is to prove that ESP system helps to stabilize vehicle while turning by simulation of vehicle model. Results are presented in well-aranged graphs side-by-side. It is possible to analyze the behaviour of vehicle while turning with ESP or without ESP.
Accelerated Neural Networks on GPU
Tomko, Martin ; Zachariášová, Marcela (referee) ; Krčma, Martin (advisor)
This thesis deals with the implementation of an application for artificial neural networks simulation and acceleration using a graphics processing unit. The computation and training of feedforward neural networks using the Backpropagation algorithm are the main focus of this thesis, but the application also supports other network types, and it makes it possible to extend the application with different training algorithms. Next, the application allows us to create neural networks with structural anomalies, and thus, to test the neural network's fault tolerance. The application is implemented in the C++ language, using OpenCL to manage GPU computation. The Backpropagation acceleration results were compared with the free open source library FANN.
Vibrodiagnostics of electrical machines
Boháček, Daniel ; Vítek, Ondřej (referee) ; Janda, Marcel (advisor)
This thesis deals with methods of vibration analysis in electric rotating machines. From the beginning, it is necessary to explain the basic concepts and introduce the issue of vibration. Next time, the work is focused on sources of vibration in electrical machines. Defects on electric rotating machines causing vibrations are described. Sensing is performed using sensors of deflection, speed and acceleration. The measured signal needs to be adjusted and filters, approximations and sampling will cover this in the next chapter. The main objective is the methods of analysis, which include the best known in the field of frequency analysis (FFT) and the envelope method in the time domain. This includes other methods such as Kurtosis factor, Crest factor, etc. There is also a basic block diagram for measuring vibrations. This block diagram is programmed and has a graphical user interface. The last part is an evaluation of the measured data of the engines.
Relational Verification of Programs with Integer Data
Konečný, Filip ; Bouajjani, Ahmed (referee) ; Jančar, Petr (referee) ; Vojnar, Tomáš (advisor)
Tato práce představuje nové metody pro verifikaci programů pracujících s neomezenými celočíslenými proměnnými, konkrétně metody pro analýzu dosažitelnosti a~konečnosti. Většina těchto metod je založena na akceleračních technikách, které počítají tranzitivní uzávěry cyklů programu. V práci je nejprve představen algoritmus pro akceleraci několika tříd celočíselných relací. Tento algoritmus je až o čtyři řády rychlejší než existující techniky. Z teoretického hlediska práce dokazuje, že uvažované třídy relací jsou periodické a~poskytuje tudíž jednotné řešení prolému akcelerace. Práce dále představuje semi-algoritmus pro analýzu dosažitelnosti celočíselných programů, který sleduje relace mezi proměnnými programu a~aplikuje akcelerační techniky za účelem modulárního výpočtu souhrnů procedur. Dále je v práci navržen alternativní algoritmus pro analýzu dosažitelnosti, který integruje predikátovou abstrakci s accelerací s cílem zvýšit pravděpodobnost konvergence výpočtu. Provedené experimenty ukazují, že oba algoritmy lze úspěšně aplikovat k verifikaci programů, na kterých předchozí metody selhávaly. Práce se rovněž zabývá problémem konečnosti běhu programů a~dokazuje, že tento problém je rozhodnutelný pro několik tříd celočíselných relací. Pro některé z těchto tříd relací je v práci navržen algoritmus, který v polynomiálním čase vypočítá množinu všech konfigurací programu, z nichž existuje nekonečný běh. Tento algoritmus je integrován do metody, která analyzuje konečnost běhů celočíselných programů. Efektivnost této metody je demonstrována na několika netriviálních celočíselných programech.
Hardware acceleration of object detection in images
Musil, Petr ; Chalmers, Alan (referee) ; Kadlec, Jiří (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
V dnešní době je patrný nárůst počtu kamer a dohledových systémů ve veřejném prostoru. Množství informací které tato zařízení produkují je enormní a není v lidských silách je všechny vyhodnotit a interpretovat. Použití výpočetních technologií je nezbytné. Moderní algoritmy počítačového vidění již dosahují skvělých výsledků, jejich širšímu použití v praxi zatím brání nízký výkon zařízení a vysoké požadavky na výpočetní zdroje a energii. Jednou z možností je využití vysokého paraelního výkonu FPGA pro efektivní zpracování těchto algoritmů.  Cílem této disertační práce je představit navržené metody optimalizace detektoru objektů v obraze běžících na FPGA. Tyto detektory využívají boostovatelné soft kaskády klasifikátorů spolu s lokálními obrazovými příznaky, které slouží jako slabé klasifikátory. Navržené postupy využívají sekvenční vyhodnocení slabých klasifikátoru. Pro zvýšení výkonu detekce je vyhodnocováno současně více pozic v obraze. Je navržen nový přístup pro detekci objektů různé velikosti nevyžadující externí paměť. Vytvořené detektory byly experimentálně ověřeny na úlohách detekce obličejů a poznávacích značek automobilů. Dosažená výsledky překonávají současný stav poznání, umožňují vytvořit detektory objektů s vyšším detekčním výkonem, lepším poměrem výkonu a spotřebovaných zdrojů FPGA a s lepší přesností detekce.  
Measuring the Manoeuvres of Public Transport Vehicles to Determine a Comfortable and Safe Ride
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (referee) ; Tokař, Stanislav (advisor)
The comfort perceived by passengers during transport in public transport plays a vital role, and its improvement can lead to attracting more customers. For this reason, there is a constant effort to improve the comfort of the passenger. This thesis deals with the objective measurement of the maneuvers of MHD in Brno (tram, trolleybus, bus) with the XL Meter and together with the subjective evaluation of the standing and sitting figurant, determines the limit values of longitudinal and transverse acceleration for comfortable ride and dangerous ride, which can lead to accidents to passengers.
Electronic stability systems
Musil, Jan ; Ambróz, Richard (referee) ; Zháňal, Lubor (advisor)
In this Bachelor’s thesis there are basic electronic stability systems described. These systems are mostly used as a precaution in safety of the traffic, but also to ensure comfort of the crew. The main part of the thesis is focused on systems ABS, ASR and ESP. The other parts aim to describe additional systems, which are still in development. In the end there is also view of various individual car companies and possible steps in the future.
Realization of supercomputer using graphic card
Jasovský, Filip ; Karásek, Jan (referee) ; Mašek, Jan (advisor)
This master´s thesis deals with realization of supercomputer using graphic card with CUDA technology. The theoretical part of this thesis describes the function and the possibility of graphic cards and desktop computers and processes taking place in the proces sof calculations on them. The practical part deals with creation system for calculations on the graphic card using the algorithm of artificial intelligence, more specifically artificial neural networks. Subsequently is the generated program used for data classification of large input data file. Finally the results are compared.
Acceleration of Neural Networks in FPGA
Krčma, Martin ; Vašíček, Zdeněk (referee) ; Kaštil, Jan (advisor)
This thesis deals with an acceleration of neural networks, which are implemented into the fi eld programmable gate arrays. Two di fferent hardware implementation are presented and compared with each other and confronted with the software implementation. The tools for easy implementation of neural networks in FPGAs are introduced.
OVS Acceleration Using FPGA Acceleration Card
Vido, Matej ; Martínek, Tomáš (referee) ; Kořenek, Jan (advisor)
The performance of the virtual switch Open vSwitch (OVS) is insufficient to satisfy the current requirements for link bandwidth of the server connections. There is an effort to accelerate the OVS both in the software and in the hardware by offloading the datapath to the smart network interface cards. In this work the COMBO card for 100G Ethernet developed by CESNET is used to accelerate the OVS. The suggested solution utilizes the firmware for FPGA generated from the definition in the P4 language to classify the packets in the card and DPDK for the data transfers and offloading the classification rules into the card. Forwarding of one flow with the shortest frames from physical to physical interface using one CPU core reaches forwarding rate of 11.2 Mp/s (10 times more than the standard OVS) with classification in the card and 5.9 Mp/s without classification in the card.

National Repository of Grey Literature : 151 records found   beginprevious21 - 30nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.