Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Na hraně : téma sociální intervence v současném výtvarném umění a kultuře
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia Na hraně se zabývá tématy sociální intervence a používání těla v současném umění a kultuře. Zkoumá konkrétní podoby těchto projevů na hranici umění, především na české umělecké scéně a hledá jejich předchůdce v dějinách umění dvacátého století. Výtvarná část představuje realizované projekty, inspirované vybranými díly. V třetí části jsou vyhodnocené dotazníky, zkoumající vztah žáků základních škol k současnému umění a návrh na možné využití prozkoumaných přístupů k tvorbě ve výtvarných projektech pro starší žáky základních škol.
Obrazový svět Leona Benetta a Julese Verna - nadčasové inspirace v umění i ve škole
Machalická, Magdalena ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Následující práce si bere za výchozí bod ilustrace Léona Bene a v knihách Julese Verna. Zkoumá způsoby, jakými se propsaly do výtvarného umění a vytyčuje směry, kterými se lze následně vydat jednak v pedagogické činnos , jednak ve vlastní tvorbě. Stojí tak na třech pilířích - na teore ckém zkoumání, na didak cké transformaci a na autorské tvorbě. V teore cké čás se věnuje studiu charakteris k světa, který Verne a Bene společně vytvořili. Zkoumá techniku tvorby dotčených ilustrací - xylografii. V rámci objevených principů se zabývá také stužkovým rydlem, které bylo v průběhu výzkumu určeno za nástroj, jehož stopa je pro charakteris cký vzhled xylory n klíčová. Můžeme ho tedy vnímat i jako pojítko mezi Léonem Bene em a těmi, kteří z jeho xylografií ve své tvorbě vycházeli nebo je jinak zpracovávali. V didak cké čás se práce zabývá náměty vyvstalými v průběhu teore ckého zkoumání a různými možnostmi jejich didak cké transformace. Detailně se zabývá tématem knihy Dva roky prázdnin a souvisejícím námětem ostrova, ze kterého vychází i v čás autorské. V ní nejprve daný námět zpracovává ve fotografických studiích a následně předkládá v grafickém cyklu autorských sků. KLÍČOVÁ SLOVA Bene , Verne, xylografie, stužkové rýtko, koláž, surrealismus, současné umění, současná škola 3
HYBRID-IN
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Mezinárodní výstavní projekt HYBRID-IN představuje umění z České republiky, Polska a Slovenska. Vernisáž se za účasti kurátorů i veřejnosti uskuteční 22. června v 17 hodin. Zároveň bude živě přenášena i na Facebooku GVUO. V ostravském Domě umění bude výstava k vidění až do 29. srpna 2021.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
GVUO vystavuje hybridní umění v současné vizuální kultuře
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Slova hybrid, hybridní se stala běžnou součástí automobilové technologie a průmyslové výroby. Hybridní mohou být auta, kola, dokonce i války nebo gril. Hybridní však může být i umění. Přesvědčí vás o tom mezinárodní výstavní projekt HYBRID-IN, který představuje umění z České republiky, Polska a Slovenska. Vernisáž se za účasti kurátorů i veřejnosti uskuteční 22. června v 17 hodin. Zároveň bude živě přenášena i na Facebooku GVUO. V ostravském Domě umění bude výstava k vidění až do 29. srpna.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
HYBRID-IN
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Mezinárodní výstavní projekt HYBRID-IN představuje umění z České republiky, Polska a Slovenska. Vernisáž se za účasti kurátorů i veřejnosti uskuteční 22. června v 17 hodin. Zároveň bude živě přenášena i na Facebooku GVUO. V ostravském Domě umění bude výstava k vidění až do 29. srpna 2021.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Reflexe socialistické minulosti v umění zemí Střední Evropy
Rathouská Štroblová, Kateřina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Havránek, Vít (oponent)
Disertační práce se soustřeďuje na segment současných vizuálních umělců z Polska, České republiky, Maďarska a Slovenské republiky, kteří ve svém díle reflektují nedávnou minulost. Práce mapuje a interpretuje umělecké reflexe minulosti s důrazem na éru socialismu v regionu Střední Evropy a vymezuje specifika generace umělců narozených v 70. letech a jejich pozici v postsocialistické situaci. Tyto umělecké přístupy jsou kategorizovány a ukotveny v širokém trendu tzv. historiografického obratu v umění a následně zařazeny do širšího kulturního a uměleckohistorického kontextu. Klíčová slova současné umění, Střední Evropa, historiografický obrat, archiv, socialistický modernismus, nostalgie
Kreativní centrum – Kopřivnice
Křížová, Lucie ; Zdvomka, Ondřej (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Přímo v centru města se nachází parcela se starými továrními halami. Tyto haly jsou velmi krásné a mají velký potenciál. Teď jsou ale spíše překážkou. Tvoří bariéru, jsou ve špatném stavu a městu to ubírá na hodnotách. V diplomové práci s názvem Kreativní centrum v Kopřivnici se mimo návrh právě kreativního centra budu zabývat i tím, jak využít krásu a potenciál těchto starých hal. Jak z nich vytvořit krásné zmodernizované budovy s novou hodnotou. Chci zprůchodnit celý areál a vytvořit zde místo, kde se budou lidé rádi scházet, a kde se budou mísit rozmanité funkce. Místo pro pobavení, odpočinek, kulturu, vzdělávání nebo i obyčejný nákup či procházku. Práce je velmi rozmanitá. Od urbanistického návrhu celé parcely, přes revitalizace starých průmyslových hal a návrh novostavby, až po návrh interiéru nové galerie.
Současné umění v současné škole
Hubková, Monika ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce řeší téma současného umění v současné škole. Zabývá se vztahem současného umění a současné školy. V teoretické části práce jsou předkládány myšlenky a podněty k zamyšlení nad současným uměním, které jsou opřeny o osobnosti pohybující se ve sféře umění, teorie umění a výtvarné pedagogiky. Dále práce věnuje pozornost vztahu současného umění k recipientovi a českému školství. Ve výzkumné části se práce soustředí na pět případových studí pedagogů výtvarné výchovy a jejich přístupy k současnému umění ve výuce. Další část diplomové práce předkládá pohled na uměleckou tvorbu dvou českých a dvou zahraničních současných umělců. Jejich díla jsou využita v didaktické části pro didaktickou transformaci obsahu. Na jejím základě jsou vytvořeny výukové jednotky pro výuku výtvarné výchovy na gymnáziích. Dále tato část prezentuje reflexe odučených hodin formou konceptové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA současné umění, postmoderní společnost, výtvarná výchova, vizuální komunikace, Rámcový vzdělávací program
Videoart a veřejný prostor
Shcherbak, Viktoriia ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se věnuje videoartu a problematice související s prezentací videoartu v galerijním i negalerijním prostoru. V teoretické části jsou definovaná základní pojetí, jako nová média, analogové a digitální video, videoart. Dále je zkoumaná polymorfie videa, jako média, ovlivňovaného a modifikovaného dalšími médii. Závěr teoretické části je věnován prostorovým formám videoartu, jako videoperformance a videoinstalace, zároveň je zde vyznačeno specifikum videa pracujícího s trojdimenzionálním prostranstvím. V praktické části práce je realizován výzkum diváckých postojů (N=65) k místu sledování videoartu. Respondenti upřednostňovali prožívání videoartu v temné, "kinu podobné" místnosti před ostatními danými možnostmi (v pořadí popularity: videoinstalace v galerii, YouTube a projekce na veřejném náměstí). Pro většinu respondentů podstatnými charakteristikami prostoru, v němž na videoart nahlížejí byly: dobrá akustika, vysoké rozlišení videa a cenová dostupnost přehlídky. Dále je v praktické části realizovaná a popsaná série videoinstalací a performancí. Předložené projekty pracují s experimentální ambientní hudbou, videoinstalací a negalerijním prostorem. Poslední - didaktická část práce je představená shrnutím kladů využití videoartu ve školství, konkrétně u hodin výtvarné výchovy a následujícím návrhem...
Od košíkářství po výtvarnou výchovu v environmentálních kontextech
Barochová, Daniela ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá Košíkářstvím ve výtvarné výchově v environmentálních kontextech. V teoretické části se diplomová práce věnuje přírodě a jejím východiskům pro výtvarnou výchovu. Objasňuje pojmy environment, ekologie a současné umění v souvislosti s tradičními řemesly. Také se zabývá souvislostmi mezi řemeslem a užitým uměním. Cílem teoretické části je se hlouběji těmito pojmy a souvislosti zabývat a seznámit. Představuje tvorbu současných umělců a tvůrců ve volném umění, kteří se tématem přírody také zabývají. Na teoretická východiska navazuje vlastní výtvarná tvorba zachycující pozorování přírody a růst vrbových prutů s co nejmenším lidským zásahem. Výsledkem autorské tvorby je Deník vrby, který toto pozorování vrbových prutů v přírodě zaznamenává. Vlastní výtvarná tvorba je inspirovaná současnou volnou tvorbou v přírodě s přírodním materiálem. Didaktická část diplomové práce obsahuje výtvarné úkoly, které vycházejí z teoretické části práce. Úkoly jsou zaměřené na environmentální výchovu, prostorovou tvorbu, kontakt s přírodou a přírodní materiály. Cílem výtvarných úkolů je především v žácích vzbudit zájem o vztah k přírodě a seznámit je s technikami košíkářství, které jsou podobné technikám tkacím, se zapojením průřezového tématu Environmentální výchova. Prostředkem jsou reflektivní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.