Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní příčiny poškození valivých ložisek a jejich diagnostika
Schreier, Jan ; Vaverka, Michal (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je proveden rozbor poruch, které mohou vzniknout na valivém ložisku, a jejich příčin, a to z hlediska zdroje poruchy, druhu poruchy a jejího mechanismu. Dále je uveden přehled základních metod užívaných pro diagnostiku valivých ložisek doplněný jejich výhodami, nevýhodami a možností jejich užití.
Životnost a spolehlivost termoelektrických modulů
Rešiliáno, Tomáš ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Práce popisuje konstrukci termoelektrických modulů jak pro výrobu elektrické energie, tak pro chlazení a především popisuje vlivy spolu s jejich příčinami a následky, které mají zásadní dopad na spolehlivý a dlouhodobý provoz termoelektrických modulů. Dále jsou popsány základní veličiny, kterými můžeme termoelektrické moduly hodnotit a základní metody, jak tyto veličiny měřit. V rámci práce byl proveden experiment, při kterém byl měřen vnitřní elektrický odpor nepoužitých, použitých a poškozených termoelektrických modulů. Výsledky byly porovnávány s fyzickým stavem a provozní historií měřených termoelektrických modulů.
Střety boků vozidel pod úhlem 8° při různých rychlostech
Praus, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Rábek, Vlastimil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou určování rychlosti při tečných kolizích dvou vozidel. V teoretické části je jednak popsána již dostupná literatura a jednak příprava znaleckého experimentu. V praktické části je popsán samotný experiment. Jeho výsledky jsou následně zpracovány a porovnány s literaturou v teoretické části. Cílem práce je rozšířit znalosti o tečných střetech a omezit chybovost při určování nehodového děje ve znaleckých posudcích nebo škodných událostí v pojišťovnách.
Vliv doby znečistění karoserie vozidla ptačím trusem na míru poškození laku
Bílek, Tomáš ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku míry poškození laku karoserie vozidel ptačím trusem, respektive vliv doby znečištění na tloušťku vrstvy laku. První kapitola práce je věnována významu laku a dalších vrstev ochrany karoserie, druhům poškození laku karoserie, technologii lakování, vadám laku, ptačímu trusu a jeho účinkům na lak karoserie vozidla. Druhá kapitola je věnována výlučně popisu, plánování a měření vrstev laku na sledovaných, ptačím trusem znečištěných vzorcích karoserie vozidla.
Rekonstrukce dat z poškozeného CD/DVD
Jarolím, Jordán ; Zbořil, František (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí dat z poškozených CD/DVD. Cílem práce je napsat aplikaci, která bude schopna z obrazového vstupu (naskenované fragmenty disku) získaného optickým/elektronovým mikroskopem přečíst bitový stream. Práce se také věnuje způsobu uložení dat na disku, procesu přípravy jednotlivých vzorků CD a DVD a jejich skenování. Dále je v práci popsán algoritmus vytvořeného software, jeho testování a výsledky.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Analýza dopravních nehod
Vičík, Petr ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním přehledem postupu vyšetřování dopravních nehod. Jsou zde rozebrány jednotlivé kroky při tomto vyšetřování, počínající sběrem a zpracováním dat, prováděným hlavně měřením a fotografováním. Dále je uveden přehled jednotlivých druhů stop a poškození, včetně zranění účastníků nehody. Rozebírány jsou nejběžnější metody používané pro výpočet a rekonstrukci nehodové události a zmíněny jsou rovněž speciální typy dopravních nehod, jako je střet vozidla s chodcem, nehody jízdních souprav, či nehody jednostopých vozidel. Pro lepší pochopení nehodových dějů je na začátku práce uveden přehled základních fyzikálních zákonů a dějů, kterými se všechny tyto události řídí, a soudně znalecká problematika těchto analýz.
Vznik a vývoj poškození vytloukáním a vystrouháváním srnce obecného na dřevinné vegetaci
Báňa, Dominik
Bakalářská práce se zabývá vznikem a dalším vývojem škod, které způsobuje srnec obecný (Capreolus capreolus) na dřevinné vegetaci. Bylo založeno 5 výzkumných ploch a nainstalovány fotopasti. Zjišťovalo se, jak často dochází k poškozování dřevin na založených plochách, byl zaznamenán čas, množství poškozených stromků a četnost návštěv. Podle zjištěných údajů je srnčí zvěř nejaktivnější od konce března až do konce července, nicméně škody vystrouháváním mohou vznikat až do prosince. Srnci jsou aktivní převážně v noci, ale určitá aktivita se může projevit i v průběhu dne. Nejvíce vystrouhávají srnci v 2 věkové kategorii. Vystrouhávání může být opakováno na jednom stromku několikrát a to jedním nebo i vícero srnci, avšak na většině sazenic bylo vystrouháváno pouze jednou. Tomuto chování srnčí zvěře by se do budoucna mělo věnovat více pozornosti z pohledu výzkumu i myslivecké a lesnické praxe.
Relativní početnost zvěře a intenzita okusů letorostů na rozsáhlých kalamitních plochách
Brunclík, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou negativního vlivu zvěře na odrůstání nezajištěné lesní kultury, zaznamenání a vyhodnocení vzniklých poškození na deseti zkusných plochách, které byly určeny dle specifických kritérií na území vojenského újezdu Březina, konkrétně na úseku pod správou LS Rychtářov, která je součástí Divize Plumlov, která spadá pod podnikovou jednotku Vojenské lesy a statky ČR, s.p. Současně byla analyzována relativní početnost zvěře pomocí metodiky, která je založena na evidenci výskytu trusu. Jednotlivé plochy byly mezi sebou srovnávány.
Návrh a ověření metodiky zjišťování technického stavu kinematických štípačů dřevní kulatiny
Mišurec, Martin
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření metodiky obecného postupu zjišťování technického stavu dřevních hydraulických štípačů a zjištění poškození souboru štípačů. V práci je provedena rešerše současného stavu poznání v oblasti problematiky oceňování movitého majetku včetně oceňování strojů. Práce se zaměřuje na hydraulické kinematické štípače, obsahuje jejich rozdělení do skupin a definici jejich jednotlivých pracovních prvků. Na základě rešerše jsou vytvořeny postupy kontrol jednotlivých prvků, u kterých je zjišťován jejich technický stav. Diplomová práce dále uvažuje celý soubor štípačů, jehož poškození vyhodnocuje matematicko-statistickou metodou. Výstupem vytvořené metodiky je využitelnost při hodnocení technického stavu štípače dřevní kulatiny, případně obdobných strojů, dále také statistické vyjádření míry poškození souboru strojů vzniklé při jejich přepravě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.