Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 615 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzorce užívání hub z rodu psilocybe mezi studenty vysokých škol s uměleckým zaměřením a vliv na jejich uměleckou tvorbu
Matoušková, Adéla ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zachová, Kateřina (oponent)
Východiska: Psychedelika jsou látky, které působí na centrální nervovou soustavu a mají schopnost ovlivňovat myšlení, vnímání a pocity uživatele.V České republice jsou houby z rodu psilocybe druhým nejužívanějším psychedelikem. Alespoň jedenkrát za život je užilo 5,7% populace starší 15 let a v posledních 12 měsících přes 70 000 osob. Z výzkumů vyplývá, že tento halucinogen má potenciální využití v medicíně a psychoterapii, zejména v léčbě deprese, úzkosti nebo PTSD. V minulosti byla psychedelika spojována s fenoménem psychedelic art, v rámci kterého se umělci ve svých dílech inspirovali psychedelickými zážitky, kterých dosáhli pod vlivem halucinnogeních látek, což s sebou nese výrazná rizika. Vzorce užívání psychedelických hub mezi studenty vysokých škol s uměleckým zaměřením doposud nejsou dostatečně popsány. Cíle: Cílem práce je zjistit vzorce užívání hub z rodu psilocybe mezi studenty vysokých škol s uměleckým zaměřením, zjistit, jaké má užívání vliv na jejich uměleckou tvorbu a jaká je motivace užití. V této práci se budu zaměřovat na prevalenci a množství halucinogenních hub užívaných studenty a pokusím se zhodnotit zda existuje spojitost mezi vzorcem užívání psilocybinových hub a kvalitou umělecké tvorby. V neposlední řadě poskytnu studentům v rámci výzkumu informace o potenciálních rizicích...
Komunikace Evropského parlamentu a její vliv na demokracii v České republice
Hrabětová, Magdaléna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Cílem diplomové práce je koherentně sjednotit fungující komunikační strategie a nástroje Evropského parlamentu do jedné akademické práce. Dále přiblížit fungování jednotlivých institucí Evropské unie a představit důležité pojmy, které propojují komunikaci s demokracií. V praktické části pak budeme za pomoci teoretických znalostí a kvalitativního výzkumu získávat komplexní vhled do komunikace jednotlivých českých europoslanců s občany, hodnotit efektivnost komunikace EP a zjišťovat její dopady na demokracii v České republice.
Užívání návykových látek v prostředí nočního života
Žák, David ; Petruželka, Benjamin (vedoucí práce) ; Barták, Miroslav (oponent)
Východiska: Prostředí noční zábavy je spojeno s vyšší prevalencí užívání návykových látek ve srovnání s obecnou populací. Toto užívání je typicky rekreační. Vzorce užívání, frekvence i motivace bývají různorodé. Nejčastějšími návštěvníky prostředí noční zábavy jsou mladí dospělí, kteří se nachází v turbulentní fázi života. Tato životní fáze se však s postupem času mění a s tím se proměňují i vzorce užívání a hodnota, kterou uživatelé návykovým látkám přiřazují. Cíl: Primárním cílem práce je pomocí kvalitativních výzkumných metod popsat vzorce užívání návykových látek v prostředí noční zábavy a zjistit, zda se v tomto kontextu objevují nové trendy. Sekundárním cílem je popsání vztahu mladé dospělosti a užívání návykových látek. Metody: Práce využívá kvalitativních výzkumných metod. Výzkumný soubor byl vybrán pomocí záměrného výběru a samovýběru. Výzkumný soubor byl složen z osmi respondentů s věkovým průměrem 28,4 let. Data byla fixována pomocí audiozáznamu a následně přepsána a analyzována pomocí tematické analýzy. Výsledky: Rekreační uživatelé ve výzkumném souboru užívají návykové látky s menší frekvencí, než je popsáno v obdobné odborné literatuře. Byly popsány fenomény normalizace a aging out. Respondenti uvedli, že jsou se svým užíváním spokojeni a neprojevovali touhu vzorce užívání měnit. Ty...
Vliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republice
Chrastilová, Aneta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
V dnešní digitální éře nabývají sociální média stále většího vlivu. Popularita sociální sítě TikTok vzrůstá zejména mezi adolescenty a zasahuje tak do různých oblastí jejich života. Jednou z těchto oblastí je také body image, neboli vnímání vlastního těla. Právě dospívající člověk připisuje vzhledu velkou důležitost. Tématem této bakalářské práce je vliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republice. Teoretická část práce popisuje sociální síť TikTok, poskytuje náhled do problematiky body image a ideálu krásy, a také představuje dosavadní výzkumy týkající se vlivu médií na body image. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu, konkrétně pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty jsou muži i ženy ve věku 17-22 let, kteří jsou uživateli TikToku. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem dospívající v České republice vnímají vliv TikToku na body image. Výzkum se snaží zachytit jejich osobní zkušenosti, pohledy a postoje pro hlubší porozumění této problematiky. Dále se soustředí také na subjektivní vnímání body image u dospívajících uživatelů TikToku, na obsah, který tito uživatelé na TikToku konzumují a na ideál krásy, který dle jejich zkušeností obsah zobrazuje.
Vnímání udržitelných výrobků módních značek z pohledu zákazníků
Rybářová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tomu, jak zákazníci vnímají udržitelné výroky módních značek. Zkoumám, jak názory zákazníků ovlivňují jejich nákupní chování a jakým způsobem reagují na udržitelnou komunikaci módních značek. Cílem práce je zjistit, zda zákazníci jednají v souladu s jejich přesvědčením o udržitelnosti a do jaké míry se nechají ve svém rozhodování ovlivňovat. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části seznamuji čtenáře s pojmy udržitelnost, green marketing, green washing a nákupní chování. Uvádím příklady organizací, které se aktivně snaží o nastolení udržitelné společnosti. V praktické části seznámím čtenáře s metodikou výzkumu. Představuji data získaná z kvantitativního výzkumu doplněného o data z kvalitativního výzkumu. Na závěr hodnotím výsledky výzkumů a zodpovídám výzkumné otázky.
Analýza možnosti nácviku vybrané herní činnosti jednotlivce v závislosti na řešení situací 1-1 z hlediska útočné fáze hry v ledním hokeji
Mulač, Jakub ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Analýza možnosti nácviku vybrané herní činnosti jednotlivce v závislosti na řešení situací 1-1 z hlediska útočné fáze hry v ledním hokeji Cíle: Prvním cílem práce bylo definovat uzlové body provedení daného pohybu vybraných útočných herních činností jednotlivce, a to konkrétně dílčích pohybových úkolu v rámci řešení situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry v ledním hokeji. Tento cíl byl řešen převážně na bázi technické složky. Druhým cílem bylo vytvořit metodické řady nácviku situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry pro jednotlivé žákovské kategorie v ledním hokeji. Metody: Pro sběr dat byla využita metoda nepřímého pozorování prostřednictvím videí. Pro vyhodnocení výsledků byl použit binární systém s možnostmi odpovědí ano / ne. Výsledky: Diplomová práce byla realizována dvěma výzkumnými fázemi. V první fázi jsme zkoumali, pozorovali a analyzovali úspěšné řešení herních situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry. To jsme provedli pomocí video rozboru záznamů mimořádných hráčů v rámci této herní činnosti. Stanovili jsme pomocí analýzy videí uzlové body techniky provedení a poté proběhla diskuse s experty v oboru, kteří uzlové body verifikovali. Z verifikovaných uzlových bodů jsme vytvořili systém hodnocení. Tento systém byl vytvořen pomocí binárního systému ano / ne a hodnotili jsme kvalitu provedení...
Strategie léčby botulotoxinem A u dětské mozkové obrny v ČR
Šupíková, Kateřina ; Jevič, Filip (vedoucí práce) ; Dyrhonová, Olga (oponent)
Aplikace botulotoxinu A je celosvětově standartní léčbou dětských pacientů s DMO. Zásady jeho aplikace a doporučení následné rehabilitace se mezi lékaři v ČR různí. Nyní neexistují v České republice jednotné standardy pro organizaci léčby pomocí BTX A. Cílem této práce je zmapování strategií lékařů v ČR při této léčbě u pacientů s DMO. V rešeršní části jsou zahrnuty poznatky o spastické formě DMO, specifikách její léčby s důrazem na ovlivnění spasticity prostřednictvím aplikace botulotoxinu A spolu s následnou rehabilitací. Dále jsou zde uvedeny mezinárodně doporučované klinické postupy v rámci komplexní léčby BTX A. Praktická část zahrnuje kvalitativní rozhovorové šetření mezi lékaři aplikujícími botulotoxin A dětským pacientům s DMO v České republice. V průzkumu se dotazujeme sedmi z celkově 8 aplikujících lékařů v ČR na indikační kritéria aplikace botulotoxinu A, na jimi využívané způsoby aplikace, dávkování, případné komplikace, s kterými se v praxi setkávají a rehabilitaci. Výzkumem chceme odpovědět na otázky jakým způsobem probíhá léčba botulotoxinem A u DMO v České republice, do jaké míry je do ní zahrnuta rehabilitační péče a do jaké míry se liší od publikovaných guidelines. Výstupem je kvalitativní analýza klinické praxe lékařů aplikujících botulotoxin A u pacientů s DMO v ČR odhalující...
Příprava učitelů informatiky na revizi RVP v předmětu informatika
PINKR, Jakub
Cílem bakalářské práce bylo zmapování změn v RVP v oblasti informatiky, definování jednotlivých problémů, se kterými se školy mohou setkat, a také zmapování reakcí jednotlivých škol a učitelů na tyto problémy a jejich řešení. K naplnění cílů byla využita metoda kvalitativního výzkumu, jednotlivé výsledky výzkumu jsou podpořeny jednotlivými citacemi respondentů. Práce objasňuje problematiku spojenou se zaváděním nového RVP a může současně posloužit učitelům ke zjištění, jak s danými problémy pracují ostatní školy. Práce může též posloužit jako základ k dalším studiím spojených s revizí RVP, případně jako podklad k dalším revizím RVP.
Cílení MOBA videoher na ženy a jeho percepce aktivními hráčkami
Konopásková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Diplomová práce Percepce cílení MOBA videoher na ženy a genderové aspekty projevující se v hráčském chování se v teoretické části soustředí na chování žen v herním prostředí a tři populární MOBA hry - League of Legends, DotA 2 a Heroes of the Storm. V této části je také definován gender, genderový stereotyp a dochází k přiblížení sexualizace ženských avatarů. Získaná data jsou v praktické části analyzována za použití tematické analýzy a otevřeného kódování. Cílem výzkumu je přiblížit vliv ženského genderu na herní chování žen v MOBA videohrách a analyzovat způsob, jakým MOBA hry cílí na ženy. Výsledky ukazují značný význam socializace pro herní chování hráček, negativní vliv toxického prostředí v rámci komunity, nedostatečné cílení MOBA her na ženy a vliv designu a schopností avatarů na jejich výběr. Hlavní přínos práce spočívá ve zkoumání herního chování žen v souvislosti s MOBA hrami a v realizaci výzkumu v českém herním prostředí. Praktický přínos práce lze spatřovat v představení žen jako potenciální cílové skupiny pro propagaci značek a další komunikaci s potenciálními zákazníky v prostředí MOBA her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 615 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.