Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací potřeby ředitelů na různých stupních škol
Svobodová, Dana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná diplomová práce se zabývá vzděláváním ředitelů škol. Konkrétně vzdělávacími potřeby ředitelů na středních, základních a mateřských školách. Cílem práce je zjištění rozdílů vzdělávacích potřeb ředitelů na různých stupních škol a jejich vzájemná komparace. Teoretická část uvádí východiska pro zjištění a komparaci vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby jsou v této práci zjišťovány pomocí Kompetenčního modelu ředitele školy. Ředitelé uváděných stupňů škol stanovují požadovaný stav dílčích kompetencí a hodnotí vlastní skutečný stav. Ředitelé mají také možnost sami určit vlastní vzdělávací potřeby a dát doporučení jakožto doplnění současné vzdělávací nabídky. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou dotazníku. Touto prací došlo k zjištění, že vzdělávací potřeby ředitelů středních škol se výrazně liší od vzdělávacích potřeb ředitelů škol základních a mateřských. Ředitelé základních a mateřských škol mají vzdělávací potřeby shodné. Práce přináší konkrétní východiska pro stanovení vzdělávací nabídky pro ředitele jednotlivých stupňů škol, a to i s návrhy jejího obohacení.
Kritéria výběru ředitele ZUŠ v Plzeňském kraji
Egermaierová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mapováním a komparací kritérií, která nejčastěji používají zřizovatelé základních uměleckých škol v Plzeňském kraji pro výběr ředitele školy. Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit výzkumný předpoklad, že zřizovatelé mají předem stanovena kritéria výběru ředitele školy. Jedním z dílčích cílů byla snaha zjistit, zda považují dotazovaní zřizovatelé za potřebné stanovit legislativně konkrétní rámec použitelných kritérií výběru ředitelů škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat názor zřizovatelů v tomto regionu na otázku povinnosti získat manažerské vzdělání před vstupem ředitele do funkce. Součástí práce je komparace výsledků výzkumu mezi krajským zřizovatelem a obecními zřizovateli. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky, řízení lidských zdrojů, dále kompetencí zřizovatelů a kompetenčního modelu ředitele školy. Praxe přináší výsledky průzkumu, který spočívá v dotazníkovém šetření a doplňujících rozhovorech a ukazuje na určité rozdíly v nahlížení na obsazování postů ředitelů ZUŠ a jejich následné řešení. Zajímavé zjištění přinesl průzkum v oblasti názorů zřizovatelů na manažerské vzdělání ředitelů škol před vstupem do funkce. Toto zjištění představuje, především v době neustále se zvyšujících nároků kladených na ředitele, pozitivní posun směrem ke...
Právní subjektivita mateřské školy a její vliv na řízení školy v historickém srovnání let 1993 - 2013
Bendlová, Ivana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Práce se věnuje tématu právní subjektivity mateřských škol. Charakterizuje pojem právní subjektivity; vyznačuje její vliv na řízení školy, porovnává míru právní subjektivity českých mateřských škol v historickém, okrajově v mezinárodním srovnání na úrovni evropských zemí. Téma práce se bezprostředně týká oblasti právního postavení škol. Teoretická část práce je věnována popsání situace, vysvětlení jednotlivých pojmů; potřeb, které požadavku na vznik právní subjektivity škol předcházely; dále je v práci věnován prostor historii a zákonným podmínkám právní subjektivity škol, kdy od 90. let 20. století školy všech stupňů postupně přecházely do právní subjektivity. Samostatná kapitola je věnována řízení školy jako právního subjektu. Výzkumná část sleduje současnou míru právní subjektivity českých veřejných mateřských škol. Práce může přispět k ucelenému pohledu na vliv právní subjektivity na řízení školy a na kompetence ředitele školy jako vedoucího pracovníka organizace v právní subjektivitě.
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozdílným pohledem zřizovatelů a potenciálních ředitelů mateřských, základních a středních škol na konkurzní řízení. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části práce autor především analyzuje právní předpisy týkající se konkurzního řízení u nás, tj. školský zákon a jeho novely a vyhlášku č. 82/2005 Sb. V praktické části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany uchazečů o post ředitele) jednak na proces konkurzního řízení jako takové, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak se tyto názory dvou zainteresovaných stran liší. Závěry mohou být využitelné pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 uchazeči o funkci ředitele a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Ředitel školy, zřizovatel školy, konkurzní řízení, novela 472/2011 Sb., výběrová komise
Životní dráha ředitele školy
Vatalová, Jaroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Životní dráha ředitele školy AUTOR: Jaroslava Vatalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá problematikou životní dráhy ředitele školy. Vychází ze zákonných předpokladů k výkonu činnosti ředitele, jeho manažerské role nutné pro řízení školy, které musí zvládat. Popisuje počáteční období ředitelské profese, řeší následné fáze ve výkonu činnosti a poukazuje na vliv, který má délka doby v řídící činnosti na utváření jeho postojů a zvyšování kvality řízení školy. Popsána jsou fakta, která přináší stále se měnící podmínky ve školské legislativě pro výkon činnosti ředitele, které výrazně ovlivňují jeho přístup k dané profesi a životní perspektivě.
Řídící činnosti orgánů zajišťujících společnou část maturitní zkoušky v náběhové fázi v roce 2011
Očenášek, Vladimír ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Maturitní zkouška se od roku 2011 skládá ze dvou částí - společné (státní) a profilové (školní). První plán na konání této podoby maturitní zkoušky se objevil za tzv. první vlády Václava Klause (ministr školství Ivan Pilip) v roce 1994. Dalších 9 vlád se na podobě a realizaci maturity nedokázalo dohodnout. Dohoda padla až v srpnu 2010 za vlády Petra Nečase a ministra školství Josefa Dobeše. Cílem práce bylo vyhodnotit názory ředitelů a komisařů středních škol Středočeského kraje na řídící činnosti spojené se společnou částí maturitní zkoušky v náběhové fázi v roce 2011 a posoudit, zda existují kritická místa dílčích řídících činností a případně navrhnout jejich úpravu.
Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Vávrová Čermáková, Dagmar ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Legislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Vztah ředitele školy a obce jako jejího zřizovatele
Poláková, Zdena ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem závěrečné práce je vztah mezi ředitelem školy a obcí jako jejím zřizovatelem. V práci jsou vysvětleny pojmy, které tento vztah definují a nejvíce ovlivňují. Cílem práce bylo pomocí empirického výzkumu zmapování a analýza problémových oblastí vzájemného vztahu a to jak ze strany ředitelů, tak ze strany zřizovatelů a syntéza pohledu obou stran do společného řešení s návrhy možných doporučení. Dotazníkové šetření dvou skupin respondentů, ředitelů a zřizovatelů potvrdilo nejproblematičtější oblasti vztahu ředitele školy a zřizovatele. Závěr práce obsahuje návrhy možných řešení, jak zkvalitnit vztah ředitele a zřizovatele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.