Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7-15 let
Pavelková, Anna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Svatava (oponent)
Autor: Bc. Anna Pavelková Název: Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7 - 15 let Cíl: Cílem diplomové práce je zmapovat stupeň pohybové aktivity vybrané věkové populace dětí, indikované k fyzioterapii, na základě dotazníku o pohybové aktivitě PAQ- C. Sledovat, zda u dětí s plochonožím shledáme pohybovou aktivitu na stupni 1 a 2 (nízká pohybová aktivita), z 5 možných, na základě dotazníku PAQ-C. Dále objektivizovat plochonoží pomocí podoskopu, a určit stupeň plochonoží podle Klementy. Potvrdit/vyvrátit vliv stupně plochonoží na dosažení percentilu (komponentního i celkového) testovací baterie MABC-2 při vyhodnocení motoriky (zejména pak rovnováhy a hrubé motoriky). Metody: Soubor 15 dětí ve věku ± 10 let s diagnostikovaným plochonožím (indikovaných k individuální, nebo skupinové fyzioterapii) tvořil výzkumný vzorek naší studie. Od probandů byl odebrán anamnestický dotazník, dotazník o pohybové aktivitě PAQ-C, fotografie plantogramu z podoskopu pomocí mobilního fotoaparátu Huawei P9 Lite (2017), umístěného na stativu. Stupeň plochonoží byl vyhodnocen podle Klementy na základě indexu Chippaux- Šmiřák v softwaru AutoCAD 2020. Vyšetření motoriky bylo provedeno pomocí standardizované testovací baterie MABC-2. Statistické zpracování dat proběhlo v Microsoft Excel 2019....
Plavecký výcvik dětí se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Hana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce reflektovala působení základního plaveckého výcviku a vodního prostředí na úroveň jemné motoriky horních končetin u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí práce je srovnání se skupinou stejně starých žáků se specifickými poruchami učení, kteří se základního plaveckého výcviku neúčastnili. Hlavním cílem diplomové práce bylo sledovat skupinu žáků pražské soukromé základní školy, která je zaměřená na výuku dětí se specifickými poruchami učení, a vyhodnotit případné změny jemné motoriky horních končetin. Ve vybrané skupině žáků měly všechny děti diagnostikovanou jednu či kombinaci specifických poruch učení jako jsou vývojová dysfázie, dyspraxie, dysgrafie, dyslexie, syndrom ADHD a Aspergerův syndrom, ve věku osm až deset let. Jednalo se o povinný základní plavecký výcvik ve 3. třídě, který probíhal ve školním roce 2018/2019 a kterého se účastnilo patnáct žáků. Na začátku výcviku proběhlo vstupní testování jemné motoriky horních končetin a test úrovně základních plaveckých dovedností. Výstupní testování proběhlo v únoru 2019 po absolvování dvaceti hodin výcviku. Pro porovnání úrovně jemné motoriky bylo provedeno testování další skupiny žáků s výše uvedenými poruchami učení stejného věku, kteří základním plaveckým výcvikem neprošli. Klíčová slova plavecký výcvik, specifické poruchy učení,...
Kondiční příprava hráčů a hráček badmintonu
Hejdrychová, Kateřina ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Kondiční příprava hráčů a hráček badmintonu AUTOR: Kateřina Hejdrychová KATEDRA: Katedra tělesné výchovy PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT: Tato práce se zabývá složením kondiční přípravy hráčů badmintonu. První část práce teoreticky popisuje rozvoj jednotlivých pohybových schopností a jejich aplikaci a zařazení do tréninkového procesu badmintonu. V druhé části je provedeno vyhodnocení kondiční připravenosti dorosteneckých a juniorských reprezentačních hráčů a hráček badmintonu. Kondiční připravenost byla zkoumána pomocí testovací baterie ve spolupráci s Českým badmintonovým svazem. Výstupem práce jsou okomentované výsledky jednotlivých skupiny hráčů a hráček. KLÍČOVÁ SLOVA: badminton, kondiční příprava, pohybové schopnosti, testování
Výskyt senzomotorických obtíží u dětí se sluchovým postižením
Fiedlerová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Výskyt senzomotorických obtíží u dětí se sluchovým postižením Cíle: Cílem práce bylo ověření hypotéz vyššího výskytu senzomotorických obtíží u dětí se sluchovým postižením pomocí posouzení motoriky, pohybové zdatnosti a somatognostických funkcí. Dílčím cílem bylo ověření korelace mezi použitými metodami. Metody: Této kvantitativní studie se zúčastnilo 73 dětí (27 dívek a 46 chlapců) se sluchovým postižením ve věku od 7 do 16 let (průměrný věk 11,9±2,8 roků). Průměrná hmotnost dětí byla 47,7±17,4 kg, průměrná výška 153±17,5 cm a jejich BMI bylo s průměrnou hodnotou 19,7±4,1. Testování dětí se sluchovým postižením proběhlo standardizovaným Testem motoriky pro děti MABC-2, Unifittestem 6-60 a jejich výsledky byly vyhodnoceny podle českých norem. Všechny děti prošly testy zaměřenými na vyšetření somatognostických funkcí podle Koláře. Od rodičů 54 dětí se sluchovým postižením byla dále pomocí nestandardizovaného dotazníku získána anamnestická data. U 20 dětí se podařilo zopakovat testování po 3 letech. Pro zpracování dat byl využit program Statistica a Microsoft Excel 2016. Výsledky: U dětí se sluchovým postižením se potvrdil vyšší výskyt motorických obtíží oproti normám pro české děti. V rámci motoriky (Test MABC-2) se v oblasti bez obtíží nacházelo 46 % dětí, 25 % dětí bylo v riziku výskytu...
Využití testové baterie MABC-2 k hodnocení úrovně motoriky sportovních gymnastek
PLAVCOVÁ, Adéla
V diplomové práci jsme se zabývali hodnocením motoriky sportovních gymnastek (n=18) ve věku 7-10 let v oddílu Merkur České Budějovice za pomoci testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children 2nd edition). Test MABC-2 je standardizovaný test, který ověřuje úroveň motorických funkcí a zároveň indikuje motorické obtíže a obtíže pohybové koordinace. Skládá se z osmi testových položek, které jsou rozděleny do tří komponent. Jednotlivé komponenty se zaměřují na testování jemné motoriky (manuální dovednost), hrubé motoriky (míření a chytání) a rovnováhy. Po provedení testu MABC-2 a získání hrubých skórů jednotlivých položek, jsme vytvořili tabulky a grafy z komponentních skórů a celkových testových skórů (TTS). Výsledky jsme porovnali se standardizační normou této testové baterie a s dalšími výzkumy v této oblasti, které se zabývají testováním motoriky prostřednictvím testu MABC-2. Na základě tohoto porovnání jsme zhodnotili úroveň motoriky testovaného souboru. Práce prokázala, že sportovní gymnastky dosahovaly ve všech komponentách nadprůměrných výsledků. Pro hodnocení rovnováhy gymnastek nebyl test MABC-2 dostatečně senzitivní.
Rozvoj myšlenkových a komunikačních dovedností dětí předškolního věku v kontextu Filozofie pro děti
BRISUDOVÁ, Eva
Diplomová práce je tvo ena z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zabývá vymezením d le itých pojm jakými jsou Filozofie pro děti, historický vývoj tohoto programu, osobnost dítěte, komunikace a my lení dětí p ed kolního věku. Praktická část je koncipována jako ízený dialog s dětmi v p ed kolním vzdělání, velký d raz je zde kladen na vyjád ení jejich emoce a pro ívání dané situace.
Ovlivnění hrubé a jemné motoriky jedince po požití alkoholu
Purchartová, Dana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Ovlivnění hrubé a jemné motoriky jedince po požití alkoholu Cíl práce: Hlavním cílem mé diplomové práce je zhodnotit bezprostřední vliv alkoholu na vybrané úkoly z oblasti jemné a hrubé motoriky, kdy byly nejprve zjištěny průměrné hodnoty u vybraných testů za střízliva a dále při zvyšující se hladině alkoholu v krvi. Dalším cílem je rozlišit, zda dojde k ovlivnění jemné i hrubé motoriky při stejné hladině alkoholu v krvi, či nikoliv. Metody: Potřebná data byla získána na základě experimentálního měření na 12 probandech (6 žen a 6 mužů), kdy byly k testování jemné motoriky využity 3 nestandardizované testy modifikované či vytvořené pro účely tohoto experimentu: navlékání korálků, odemykání zámků a přesun mincí do kasičky. Hrubá motorika byla testována pomocí stabilometrické plošiny ve stoji snožném s otevřenýma očima po dobu 30 sekund. Sledovaným parametrem byl u testů jemné motoriky čas a při testu stability dráha COP, přičemž byl každý z testů jemné motoriky proveden v každém kole třikrát. Ve druhém a v každém dalším kole byla každému probandovi podána vždy dávka 0,3 g alkoholu na kg hmotnosti, s konečným počtem šesti kol. Orientační hodnoty alkoholu v krvi byly průběžně měřeny přístrojem Dräger Alcotest 7510. Výsledky: K ovlivnění jemné i hrubé motoriky došlo v určité míře již po první...
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji lokomoce předškolních dětí
Čeřovská, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovými činnostmi zacílenými na zpřesňování a kultivaci některých druhů lokomoce předškolních dětí v mateřské škole. Výzkum ve dvou etapách sleduje a vyhodnocuje osvojování tanečních kroků: pochodu, cvalu stranou, tanečního běhu a kroku dvojposkočného. Výzkum probíhal v běžné mateřské škole ve třídách dětí ve věku čtyři až pět let.
Hodnocení úrovně motorické výkonnosti hráčů fotbalu v žákovské kategorii
Náhlovský, Marek ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název práce: Hodnocení úrovně motorické výkonnosti hráčů fotbalu v žákovské kategorii Cíl práce: Zjištění úrovně motorické výkonnosti pomocí vybraných testů pohybových schopností a speciálních herních dovedností u hráčů fotbalu v žákovské kategorii. Současně je cílem porovnání úrovně motorické výkonnosti mezi mladšími a staršími žáky. Metoda: Metoda přímého pozorování žáků - testování. Mezi vybrané testy byly zařazeny: sedy-lehy po dobu 30 sekund, skok daleký, člunkový běh 4 x 10 metrů, test vedení míče se změnou směru, test přihrávek na přesnost Výsledky: Ve většině testovaných disciplín dosahovali lepších výsledků starší žáci mužského pohlaví. Tým chlapců v kategorii U13 dosáhl nejlepších výsledků v testu "přihrávky na přesnost" v disciplíně "sedy-lehy", disciplíně "člunkový běh" a v disciplíně "vedení míče změnou směru". Dívky U13 dosáhly v testu "skok daleký" nejlepšího výsledku. Klíčová slova: testování, pohybové schopnosti, herní dovednosti, fotbal

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.