Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadelní znaky v představení "Škola Malého stromu"
Axmanová, Petra ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá znakem a jeho teorií, se zaměřením na znak v umění, s důrazem na divadelní znak. Je zde nastíněna i problematika podmínek komunikace a tvorby významu. Praktická část je zaměřena na analýzu výskytu konkrétních divadelních znaků v představení Škola malého stromu a na ukázkách z představení detailně rozebírá tyto divadelní znaky a tvorbu významu v práci s gestem. Dále sleduje proměny hereckých postav a analogovou a digitální komunikaci. Zabývá se otázkou, jak lze téměř bez rekvizit, kulis a kostýmů vytvořit široké spektrum postav a prostředí ve velmi rozmanitých situacích. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, vyplývajících z rozboru neverbální komunikace.
Vnímání a vyjadřování neverbální formy vulgarity v kontextu genderu
Šorfová, Eva ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Novotná, Hana (oponent)
Fenomén vulgarity je téma velmi diskutované a zajímavé, avšak poměrně málo vědecky prozkoumané. V této práci bych se chtěla věnovat mapování vulgárních gest mezi dospívajícími- pubescenty a adolescenty v ČR. Cílem je posoudit odlišnosti ve vnímání a vyjadřování vulgarity neverbálně prostřednictvím gest mezi 1)chlapci a dívkami 2) pubescenty a adolescenty. Skupiny budou porovnávány na základě četnosti, formy a významu používání vulgárních gest. K tomu byl sestaven dotazník obsahující uzavřené-polouzavřené a otevřené otázky, doprovázené obrazovým materiálem. Vzorek respondentů je složen ze dvou skupin dospívajících ve věku 1) 13 - 15 let a 2) 16 - 17 let, kteří byli ochotni spolupracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Systém pro ovládání počítačové prezentace s využitím gest
Němec, Radek ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zařízení pro bezkontaktní ovládání počítačové prezentace. V první části jsou teoreticky popsány způsoby bezkontaktního ovládání počítače. Druhá část je soustředěna na rozdělení senzoriky a teoretický popis stěžejních prvků pro práci – vývojové desky TinyPICO ESP32 a senzoru BNO055. Ve třetí části je popsán návrh zařízení a jednotlivých gest.
Malba jako hmota
Nováková, Kateřina ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Kateřina Nováková- Malba jako hmota ABSTRAKT Ve své práci se zaměřuji na malbu a její hmotné přesahy. Na obrazy již nepohlížím pouze zrakem, ale i hmatem. Tím se ve svých důsledcích narušuje optická hladkost malby a je kladen důraz na hmotu, strukturu a reliéf. Zaměřuji se tedy na výraznou malířskou stopu, pastózní a gestický malířský projev. Reflektuji různé malířské přístupy ke krajině, a v kontextu práce akcentuji ty, které pracují s barvou jako hmotou. Na příkladu tvorby vybraných umělců představuji její specifika. Z přehledu je zřejmé, že 20. století otevřelo prostor pro materiálový experiment. V něm je těžiště praktické části, tedy mé vlastní malířské tvorby. Série obrazů je malbou, která přesahuje z dvourozměrného zobrazení do trojrozměrného, dodávající obrazům plastický charakter. K tomu využívám malířské i nemalířské materiály. Námětem se držím abstraktně pojaté krajiny, inspirované předměty každodennosti. V didaktické části navrhuji a následně realizuji tři odlišné úkoly, spojující malbu a krajinný prvek ve výtvarných úlohách.
Plastické vyjádření tělesnosti studentů s kombinovaným postižením
Brunová, Tiziana ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem odlišnosti lidské tělesnosti coby jedinečnosti naší existence. Je rozdělena na čtyři části, teoretickou, didaktickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem tělesnosti a s ní spojené sebepojetí, sebepřijetí a sebeprezentaci, a to s důrazem na podporu rozvoje osob s kombinovaným postižením. Dále se teoretická část zabývá využitím lidského těla v umění zejména moderní doby - v umění akce, vycházejícím z rituálu, a v body artu. Didaktická část předkládá návrh přizpůsobit výukový program učňovského oboru Keramická výroba žákům s kombinovaným postižením, a to zadáváním vhodných výtvarných úkolů za použití materiálu keramické hlíny. Výsledkem je tematická řada - metodické listy pro čtyři výukové bloky zaměřené na využití tělesného gesta, emocí a sebepojetí u žáků s kombinovaným postižením. Cílem je zapojení žáků se všemi typy postižení a jejich vědomé užívání tělesnosti v práci s keramickou hlínou. Výzkumná část využívá metodu kvalitativního výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření a zúčastněné pozorování. Výzkum potvrdil, že tematická řada je vhodná pro žáky se všemi typy postižení, a především ukazuje, že přizpůsobení úkolů možnostem žáků zvyšuje jejich motivaci, pozornost a aktivitu. V praktické části je představena performativní akce autorky Rituál...
Tanec obrazem. (Taneční pohyb jako téma v umění a ve výtvarné výchově)
Ehlenová, Veronika ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na propojení teoretických znalostí výtvarného a tanečního umění. Praktickým využitím těchto poznatků vznikla realizace tanečních choreografií s využitím a inspirací v netradičních uměleckých formách, jako je například performance nebo happening. Klíčovým bodem celé práce je pohyb, na který je nahlíženo jak z hlediska tance, výtvarného uměni, ale i samotného lidského bytí. Dále ukazuje, jak lze téma pohybu využít při práci s dětmi. V jednotlivých etudách s dětmi zařazuje různorodé výtvarné techniky (kresba, malba, prostorová tvorba). V rámci praktické části se zaměřuje na vyjádření lidských emocí skrz specifický pohyb těla, a to formou tanečních choreografií. Také využívá i nové technologie, kde jsou výstupem fotografie a video záběry. Zároveň s tím je zde spolupráce s dalšími umělci, při které je nutné uplatnit komunikaci, o níž je také jedna z důležitých kapitol této práce. Cílem bylo zohlednit, ale především propojit neopomenutelné složky výtvarného umění a tance, které utvořily nový pohled a myšlenky na vazby mezi těmito dvěma uměleckými oblastmi.
FLE teaching and gestures
Vondráčková, Kateřina ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta DIPLOMOVÁ PRÁCE Praha, 2020 Bc. Kateřina Vondráčková Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra francouzského jazyka a literatury DIPLOMOVÁ PRÁCE La Gestuelle en FLE Gesture in French language teaching Gesta ve výuce francouzštiny Vedoucí práce: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. Studijní program: Specializace v pedagogice Studijní obor: Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání Rok odevzdání: 2020 Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma La Gestuelle en FLE vypracovala pod vedením vedoucího práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále prohlašuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Praha, 22. července 2020 ............................................. Děkuji vedoucímu mé práce panu Mgr. Tomáši Klinkovi, Ph. D., za vedení, zájem, cenné připomínky a čas, který mi věnoval. Dále bych chtěla poděkovat Lucii Přenosilové za trpělivé čtení a technickou podporu při zpracování práce. Děkuji Rosalii Wernischové za ilustrace, Kryštofu Vondráčkovi za anglický překlad a Vojtěchu Vondráčkovi za fotografie. Svému manželovi pak děkuji za podporu během celého studia, bez které by tato práce vůbec nevznikla. ABSTRAKT Diplomová práce La gestuelle en FLE se...
Inteligentná pracovná plocha
Kozák, Jakub
Interaktivní kolaborativní řešení jsou aktuální problematikou, kterou se zabýva množství společností a lidí pracujících v této oblasti. Tato práce se věnuje návrhu a implementaci vlastního systému na detekci gest s použitím senzoru Microsoft Kinect. Systém je následně otestován na interakci s více uživateli v aplikaci implementované za tímto účelem. Vytvořené řešení dokáže detekovat dotyky pro jednoho i více uživatelů. Výsledek této práce umožňuje z obyčejné stěny vytvořit interaktivní, a to s pomocí počítače, projektoru a senzoru Microsoft Kinect.
Tělo jako živý obraz
Popovičová, Gabriela ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.