Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kolektivní odpovědnost při morálním usuzování dětí školního věku
Beranová, Anežka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Otázka zda využívat ve výchově a vzdělávání dětí kolektivních trestů je stále aktuální. Pakliže se proviní jedno dítě, například poškozením nějakého předmětu, nepřizná se a autorita nepřijde na to, kdo to zavinil, je lépe nepotrestat nikoho a nebo celou skupinu, tedy s spolu s viníkem i nevinné? V zákonech naší společnosti platí, že nelze potrestat nikoho, komu není prokázána vina, ovšem na výchovu dětí se toto nevztahuje, v rodinách i ve školách se často ke kolektivním trestům přistupuje. Je to věc názoru a roli také hrají okolnosti každého konkrétního provinění, jaký trest je vhodný a jaký je spravedlivý, což nemusí být jedno a to samé. Ovšem jak na tyto tresty pohlížejí děti samotné a co to vypovídá o vývoji jejich morálního uvažování? Jak děti školního věku hodnotí kolektivní tresty a jaké je jejich vnímání kolektivní odpovědnosti? Na to se ptal Jean Piaget ve svém výzkumu kolektivní odpovědnosti v morálním uvažování školních dětí. Předpokládal, že jejich vnímání kolektivní odpovědnosti by se mohlo podobat vnímání "primitivních" společností, kdy na prvním místě stojí přesvědčení, že trest musí přijít za každou cenu, aby očistil společnost pošpiněnou proviněním a nezáleží příliš na tom, na koho trest dopadne. Tento předpoklad se mu však nepotvrdil, ačkoli děti, kterých se dotazoval, se nacházely...
Počátky moderního vězeňství v českých zemích v 1. třetině 19. století: Trest, věznice, vězeň
Mitáčková, Renáta ; Himl, Pavel (vedoucí práce) ; Olšáková, Doubravka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá počátky moderního vězeňství v českých zemích v období první třetiny 19. století. Teoretická část práce nejprve představuje názory autorů dosavadní literatury na vývoj moderního vězeňství, poté se zaměřuje na nejznámější reformátory trestního práva a vězeňství, a nakonec popisuje trestní systém a vězení v Habsburské monarchii. Praktická část práce se dělí na tři části - trest, věznice, vězeň. První část se zabývá pojetím trestu a jeho účelem na počátku 19. století. Představuje a analyzuje jednotlivé zločiny a tresty. Druhá část se konkrétně zaměřuje na věznici a její funkce. Bylo jejím účelem vězně pouze potrestat nebo také napravit? Jakými prostředky se mělo nápravy dosáhnout? Práce zde také srovnává fungování věznice s jiným typem internační instituce, a to konkrétně s donucovací pracovnou. Poslední část poté hledá odpověď na otázku, jak mělo vězení působit na duši a tělo odsouzeného. Jakou roli hrály tresty v rámci věznice a jakým způsobem se měly vykonávat. Cílem práce je pokusit se zachytit, jak se nové koncepce věznění projevovaly ve vězeňské praxi a jak působily na uspořádání věznice. Klíčová slova: trest, vězení, vězeň, donucovací pracovna, náprava, Habsburská monarchie
Problematika trestu odnětí svobody na doživotí
Hanušková, Marta ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést rozbor trestu odnětí svobody na doživotí a zodpovědět základní otázky související s problematikou této trestní sankce. Doživotní trest je nutno zkoumat nejen z hlediska norem trestního práva, ale také s ohledem na psychologické a sociální dopady, které s sebou dlouhodobé odnětí svobody přináší. Diplomová práce se skládá ze šesti hlavních kapitol, které se dále dělí na podkapitoly. Každá kapitola je věnována různým aspektům doživotního trestu a práce se tak snaží podat komplexní pohled na doživotní trest. Po úvodním výkladu následuje první kapitola, která vymezuje pojem a účel trestu. Podává historický exkurz do vývoje chápání a pojetí trestu. Práce popisuje proces chápání trestu od pomsty a odplaty, od pojetí zastrašení až po moderní chápání trestu respektující základní lidská práva a svobody. Snaží se, na příkladu významného italského myslitele Cesare Beccarii, ukázat osvícenské pojetí trestu, přesto že takovéto vnímání sankcí převládlo až během 19. století. Dále pak je v první kapitole obsažen výklad o systému trestních sankcí. V druhé kapitole je obsažen výklad o trestu smrti. Jedná se o sankci, kterou je nutno s doživotním trestem srovnat, aby bylo možné zodpovědět tradiční otázku, a to zda patří trest smrti do právního řádu demokratického státu, nebo zda...
Violence, Guilt and Punishment in Selected Works of Nathaniel Hawthorne
Gemrichová, Marie ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vybraná díla Nathaniela Hawthorna, který se ve svých dílech věnoval mnohým tématům sahajícím od přírody, přes složité vztahy postav a jejich komunit až po biblické aluze. Některá z významných námětů, která mohou být prozkoumána v jeho románech (např. Šarlatové písmeno [The Scarlet Letter], Dům se sedmi štíty [The House of the Seven Gables] a Fanshawe) jsou témata násilí, viny a trestu. Tyto vybrané motivy slouží jako témata, která jsou zpracována jednotlivě v každém románu. Posléze jsou romány porovnány. Práce se nejprve zaměřuje na zkoumání tématu násilí, do jaké míry se objevuje v románech, které postavy jsou obětmi a viníky a k čemu dále násilí vede. Současně zkoumá pocit viny u Hawthornových postav a zda se u postav objevuje po vykonaném násilném aktu, stejně jako důsledky, které přicházejí v podobě trestu pro provinilce. Konkrétně se věnuji vztahu Hester Prynne s Arthurem Dimmesdalem a Rogerem Chillingworthem (Šarlatové písmeno), původním dvěma rodinám Pyncheonů a Maulů a vlivu předků na jejich dědice (Dům se sedmi štíty) a skutkům tajemného "rybáře" v porovnání s činy jednotlivců okolo Vysoké školy Harley (Fanshawe). Proč je v některých románech čtenář konfrontován s pocity viny u postav po vykonání násilí, zatímco v jiných pracích jsou jednoduše vynechané? Proč...
Odměny a tresty z pohledu školních dětí
Bursíková, Aneta ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Odměny a tresty z pohledu školních dětí" pojednává o rizicích odměn a trestů. Popisuje druhy trestu a druhy odměn s jejich kladnými i zápornými vlastnostmi. Praktická část je tvořená výzkumem založeném na dotazníkovém šetření, který vyplňovali respondenti z 5. a 6. tříd ze dvou vybraných základních škol a jedné vybrané volnočasové skupiny. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak respondenti přistupují k trestu a odměně, co považují za trest, co za odměnu a jaký jim byl udělen nejhorší trest, jaké měli poté pocity. Kdo je trestá nejčastěji a zda je rozdílnost odpovědí podmíněna genderově. Klíčová slova odměna, trest, dítě školního věku, rodinná výchova
Motivace žáků v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni zákadní školy
Bartůňková, Alžběta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na motivaci v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit, jak učitelé motivují žáky v hodinách tělesné výchovy a jakou odezvu má tato motivace u žáků. V teoretické části jsou zmíněny některé pojmy a teorie týkající se motivace a jejího využití v hodinách tělesné výchovy. V praktické části jsem se zaměřila na pozorování motivujících prvků v hodinách tělesné výchovy a jejich následnou analýzu. Výzkum byl proveden na dvou základních školách. V základní škole Mníšek Pod Brdy a Základní škole Stará Huť. Výzkum probíhal v 1. - 5. ročníku.
Alternativy nepodmíněného trestu odnětí svobody
Knotková, Jana ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Diplomová práce je věnována otázkám alternativních trestů, tedy trestům nahrazujícím trest nepodmíněného odnětí svobody v České republice. Práce je členěna na dvě části, úvod a závěr. První část pojednává v teoretické rovině o pojmu trest, stručně jsou zmíněny základní teorie trestání a především pak funkce trestu, jak je vymezil známý český penolog Oto Novotný v monografii O trestu a vězeňství. Novotný rozeznává 8 základních funkcí trestu, které však v jeho výkladu nelze striktně oddělovat a jež tvoří vzájemně propojený celek vedoucí k jedinému cíli - ochraně společnosti před trestnou činností. Druhá část, kterou lze označit za těžiště práce, popisuje právní úpravu alternativních trestů v českém právním řádu, přičemž výběrově se výklad podrobně zaměřuje na podmíněné odsouzení k trestu odnětí svobody, dále na podmíněné odsouzení k trestu odnětí svobody s dohledem, obecně prospěšné práce, peněžitý trest, domácí vězení a zákaz vstupu na sportovní, kulturní a jiné společenské akce. Neméně důležité je pojednání o Probační a mediační službě, jejímu zakotvení v českém právním řádu a právům a povinnostem Probační a mediační služby v trestním řízení s důrazem na řízení vykonávací. Tato část zároveň předkládá statistiky výběrových alternativních trestů s příslušným komentářem k prezentovaným datům. V...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.