Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Violence, Guilt and Punishment in Selected Works of Nathaniel Hawthorne
Gemrichová, Marie ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vybraná díla Nathaniela Hawthorna, který se ve svých dílech věnoval mnohým tématům sahajícím od přírody, přes složité vztahy postav a jejich komunit až po biblické aluze. Některá z významných námětů, která mohou být prozkoumána v jeho románech (např. Šarlatové písmeno [The Scarlet Letter], Dům se sedmi štíty [The House of the Seven Gables] a Fanshawe) jsou témata násilí, viny a trestu. Tyto vybrané motivy slouží jako témata, která jsou zpracována jednotlivě v každém románu. Posléze jsou romány porovnány. Práce se nejprve zaměřuje na zkoumání tématu násilí, do jaké míry se objevuje v románech, které postavy jsou obětmi a viníky a k čemu dále násilí vede. Současně zkoumá pocit viny u Hawthornových postav a zda se u postav objevuje po vykonaném násilném aktu, stejně jako důsledky, které přicházejí v podobě trestu pro provinilce. Konkrétně se věnuji vztahu Hester Prynne s Arthurem Dimmesdalem a Rogerem Chillingworthem (Šarlatové písmeno), původním dvěma rodinám Pyncheonů a Maulů a vlivu předků na jejich dědice (Dům se sedmi štíty) a skutkům tajemného "rybáře" v porovnání s činy jednotlivců okolo Vysoké školy Harley (Fanshawe). Proč je v některých románech čtenář konfrontován s pocity viny u postav po vykonání násilí, zatímco v jiných pracích jsou jednoduše vynechané? Proč...
Memory in the Novels by Dermot Healy
Gemrichová, Marie ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Český titul a klíčová slova: Paměť v románech Dermota Healyho - Dermot Healy, irská literatura, irský román, paměť, kolektivní paměť I přes své různorodé dílo zůstává irský spisovatel Dermot Healy kritiky poněkud ignorován. Jeho formálně rozmanitá tvorba ale sahá od románů a povídek po poezii i dramatickou tvorbu a je bezpochyby hodna kritické reakce. Jedním z témat, kterým se Healy věnuje, je tvorba a fungování vzpomínek, transformace zkušenosti v mysli ‚prožívajícího' do něčeho, co lze z určité perspektivy považovat za fikci. Autor vychází z vlastních životních zkušeností a zabývá se tématem společným pro všechny lidské bytosti. S tématem paměti a jejím možným zkreslením si pohrává své autobiografii The Bend for Home (1996), stejně jako ve svých hrách a básních. Jeho autobiografické dílo lze považovat za pozadí tématu; tato práce se však zaměřuje na Healyho romány, počínaje Fighting with Shadows (1984), A Goat's Song (1994), Sudden Times (1999), až po jeho poslední román Long Time, No See (2011). V těchto knihách a v postavách, které Healy představuje, můžeme pozorovat jednotlivce s různými osobními historiemi, kteří se vracejí k jednotlivým prožitým událostem prostřednictvím rekonstrukce a zpětného pohledu. Práce zkoumá vzpomínky postav a podrobnosti, které se čtenáři dozvědí nebo naopak co...
Violence, Guilt and Punishment in Selected Works of Nathaniel Hawthorne
Gemrichová, Marie ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vybraná díla Nathaniela Hawthorna, který se ve svých dílech věnoval mnohým tématům sahajícím od přírody, přes složité vztahy postav a jejich komunit až po biblické aluze. Některá z významných námětů, která mohou být prozkoumána v jeho románech (např. Šarlatové písmeno [The Scarlet Letter], Dům se sedmi štíty [The House of the Seven Gables] a Fanshawe) jsou témata násilí, viny a trestu. Tyto vybrané motivy slouží jako témata, která jsou zpracována jednotlivě v každém románu. Posléze jsou romány porovnány. Práce se nejprve zaměřuje na zkoumání tématu násilí, do jaké míry se objevuje v románech, které postavy jsou obětmi a viníky a k čemu dále násilí vede. Současně zkoumá pocit viny u Hawthornových postav a zda se u postav objevuje po vykonaném násilném aktu, stejně jako důsledky, které přicházejí v podobě trestu pro provinilce. Konkrétně se věnuji vztahu Hester Prynne s Arthurem Dimmesdalem a Rogerem Chillingworthem (Šarlatové písmeno), původním dvěma rodinám Pyncheonů a Maulů a vlivu předků na jejich dědice (Dům se sedmi štíty) a skutkům tajemného "rybáře" v porovnání s činy jednotlivců okolo Vysoké školy Harley (Fanshawe). Proč je v některých románech čtenář konfrontován s pocity viny u postav po vykonání násilí, zatímco v jiných pracích jsou jednoduše vynechané? Proč...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.