Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  začátekpředchozí205 - 214dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Galerie Velké ceny města Brna
Sikora, Zbigniew ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navázat na urbanistickou studií provedenou v rámci předchozího modulového ateliéru a vypracovat architektonickou studii objektu Galerie Velké ceny města Brna. Návrh byl podřízen potřebám obnovit zašlou slávu ikonického okruhu, poskytnout novou náplň nedostatečně využitému areálu a vytvořit důstojné a reprezentativní místo pro prezentaci bohaté historie českého a československého motorsportu. Výsledkem je studie objektu, který tyto potřeby naplňuje a zároveň respektuje historické a morfologické hodnoty místa. Objekt vytváří ve svém bezprostředním okolí nové tematické lákadlo a vytváří potenciál pro další rozvoj přilehlého automobilového a motocyklového okruhu.
Motorová jednotka lesního těžebního stroje
Petr, Tomáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Na začátku bakalářské práce je popis harvestoru a jeho základních částí. Poté je vypracována rešerše čtyř šestikolových lesních těžebních strojů, které mají podobné parametry jako zadání bakalářské práce. Dále je popsána teorie s rovnicemi potřebnými k výpočtu valivých a setrvačných odporů. Na základě této teorie byl proveden výpočet výkonů pro jednotlivé jízdní režimy stroje. Poté byly vypočítány výkony pro pracovní zařízení harvestoru. Z jednotlivých hodnot byly určeny celkové výkony stroje, které byly přehledně uspořádány do tabulky a grafu. Na základě maximálního vypočítaného výkonu byly vybrány tři vhodné motory a z nich jeden nejlepší.
Ofukování čelního skla letounu: možnosti řešení
Šamša, Petr ; Fišer, Jan (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ofukování čelního skla letounu certifikovaného dle předpisu CS23 v souvislosti se snahou zajistit výhled z kokpitu za deště (sněžení) při pojíždění, vzletu a přistání. V první části se věnuji rozsahu ovlivňované oblasti určené pro výhled za nepříznivých podmínek v souvislosti se zněním předpisu CS23 a s odkazem na prohlášení SAE AIR805C. Ve druhé kapitole je uvedeno a popsáno několik možností, které lze potenciálně využít pro řešení problému. Zmiňuji zde nejen často používané mechanické metody, např. stěrače, ale také méně využívané a nové technologie využívající i jiné než mechanické způsoby očištění povrchu. Do této kategorie lze zahrnout například různé repelentní úpravy povrchu a ofukovače. Třetí část se zabývá rozborem ofukovací soustavy, již jsem si zvolil pro svou práci. Budu se zabývat návrhem podmínek proudění potřebných pro zajištění funkčnosti systému. V poslední kapitole je popsán experiment, který má srovnat teoretické výpočty s reálnými podmínkami.
Využití multi-body simulačních nástrojů ve výuce předmětu Kinematika
Jediný, Lukáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou počítačových příkladů pro výuku předmětu Kinematika. Jde o ukázku možností současných multi-body simulačních nástrojů. Modelovány byly především jednodušší mechanizmy, které mají pro studenty vyšší hodnotu, než modely složitých kinematických mechanizmů.
Elektronické stabilizační systémy osobních automobilů
Musil, Jan ; Ambróz, Richard (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány základní elektronické systémy stabilizace. Tyto systémy slouží především k aktivní bezpečnosti v provozu, ale také k jízdnímu pohodlí posádky. Hlavní část práce je zaměřena na systémy ABS, ASR a ESP. Další části jsou zaměřené na ostatní přídavné systémy, které se stále vyvíjí. Součástí této práce je také pohled jednotlivých automobilek a možné kroky do budoucna.
Studie pohonu elektromobilu
Matela, Petr ; Marušinec, Jaromír (oponent) ; Solař, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování odborné rešerše a výpočet dynamiky vozu s různými motory. První část bakalářské práce obsahuje úvod do elektromobilů a krátkou historii elektromobilismu. Navazuje popsání výhod a nevýhod elektromobilů, jejich současná podoba a zdroje energie. Hlavním výsledkem práce jsou výpočty dynamických vlastností vozu se třemi typy motorů a jejich porovnání.
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.
Měření průtoků plynů
Hniličková, Veronika ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi měření objemového průtoku plynu, jejich rozdělení a technické řešení vybraných typů. Analýzou současných měřících metod. Dále porovnáním měřících průtokoměrů, jejich využití a funkčnost.
Vliv reologie maziv na tloušťku mazacího filmu.
Prášilová, Alena ; Šperka, Petr (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Mazání je důležitá součást strojírenství, která zajišťuje zvýšení životnosti strojních součástí, zmenšení tření a opotřebení materiálů a vede i ke snižování spotřeby energie. V této bakalářské práci jsou popsány základní reologické vlastnosti newtonských a nenewtonských maziv a jejich vliv na centrální tloušťku mazacího filmu. Součástí této práce je srovnávací experiment a porovnání teoretických hodnot s naměřenými.
Lokální větrání
Bilík, Martin ; Otáhal, Jan (oponent) ; Krejčí, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lokálního větrání, především variantou lokálního odsávání. Na začátku práce jsou uvedeny důvody, proč je větrání důležité. Jsou zde vyjmenovány i některé požadavky na větrání a to z hlediska technického i legislativního. Dále je proveden rozbor větracích systémů podle několika kritérií. Systémům a způsobům místního větrání je věnována další část této práce. V další části je proveden popis a rozdělení součástí větracích systému. Poslední kapitola se věnuje odsávacím nástavcům a postupům při jejich navrhování. Je zde také provedeno porovnání jejich parametrů, ze kterých vyplývají provozní náklady spojené s užívání těchto nástavců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   začátekpředchozí205 - 214dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.