Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí199 - 208dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Mirror therapy v ergoterapii
Hoidekrová, Kristýna ; Lupienská, Natálie (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kristýna Hoidekrová Vedoucí práce: Mgr. Natálie Lupienská Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití Mirror therapy v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Cílem této práce bylo vytvořit ergoterapeutický manuál Mirror therapy. V České republice není tato metoda téměř vůbec využívána navzdory skvělým výsledkům zahraničních studií. Metoda využívá zrakového vjemu přijímaného ze zrcadla, ve kterém lze vidět odraz zdravé pohybující se horní končetiny. Skrze zrakovou dráhu je informace vedena do mozku, kde díky plasticitě mozku dochází k vytvoření nového příjmového centra. Eferentními dráhami jsou výstupní informace vedeny do postižené horní končetiny, ve které u většiny případů dochází nejen ke zlepšení motorické, ale i senzitivní složky. Významným kladem terapie je možnost aplikace na širokou škálu diagnóz, mezi které lze zařadit neurologická onemocnění, revmatologická onemocnění, stavy po chirurgických zákrocích jako jsou amputace a transfery, při senzorické reedukaci, redukce bolesti. V rámci ergoterapie je metoda nejvíce využívána k nácvikům selektivních fází úchopů, které jsou nezbytné pro správné provádění ADL. Během terapie lze využít i terapeutických pomůcek avšak vhodnější jsou předměty běžných denních činností. Velkou výhodou je možnost aplikace terapie i v domácím...
Klinická aplikace Fugl-Meyer hodnocení v ergoterapii
Pivoňková, Zuzana ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Cílem této práce je překlad a vytvoření manuálu Fugl-Meyer hodnocení využitelného u české populace a následné klinické aplikování Fugl-Meyer hodnocení u vybraných pacientů po poškození mozku. Teoretická část je zaměřena na problematiku osob po poškození mozku, na specifika neurorehabilitace a možnosti využití MKF. Dále se zaměřuje na testovací škály a popisuje Fugl-Meyer hodnocení. V poslední části se věnuje interprofesionálnímu týmu a roli ergoterapeuta v něm. Praktická část definuje problém, cíl práce, základní otázku a zabývá se metodologií práce. Dále přináší výsledky výzkumu, věnuje se charakteristice a průběhu hodnocení, pomůckám, časové náročnosti a bodování. V závěru je obsažena odpověď na základní otázku práce, zda je Fugl-Meyer hodnocení aplikovatelné u pacientů po poškození mozku. Klíčová slova: Fugl-Meyer hodnocení poškození mozku funkční hodnocení v ergoterapii ergoterapie neurorehabilitace
Use of ergotherapy with people with mental disabilities
Sommerová, Katarína ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá témou využitia ergoterapie a ergoterapeutických techník pri práci s osobami s mentálnym postihnutím. Práca obsahuje problematiku mentálneho postihnutia, charakterizuje ergoterapiu ako jednu z možných terapií, ktorá sa uplatňuje pri práci s ľuďmi s postihnutím a jej konkrétne využitie u dospelých osôb s mentálnym postihnutím v dennom stacionári. Jedným z cieľov bakalárskej práce je prezentovať konkrétny ergoterapeutický program (na základe zúčastneného pozorovania) v dennom stacionári Rajmonova v Prahe, ktorý sa zameriava predovšetkým na rozvoj kognitívnych funkcií klientov.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Srovnání role ergoterapeuta na rehabilitačním lůžkovém oddělení v Gentu a v Praze.
Stiborová, Anna ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Anna Stiborová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená Konzultant práce: Bc. Michaela Dvořáková Oponent práce: Počet stran: 64 Název bakalářské práce: Srovnání role ergoterapeuta na lůžkovém rehabilitačním oddělení v Gentu a v Praze Abstrakt bakalářské práce: Práce zkoumá roli ergoterapeuta na lůžkovém rehabilitačním oddělení. Jde o srovnání mezi belgickou nemocnicí UZ Gent a českými nemocnicemi VFN a FN Motol v Praze. Byla použita kvalitativní metoda sběru dat. Sběr informací probíhal od října 2012 do června 2013. Jako zdroj dat sloužila literatura, internetové zdroje, semi-strukturovaný rozhovor se čtyřmi ergoterapeuty ve třech různých nemocnicích na čtyřech odděleních. Zpracováním informací vzniklo srovnání role ergoterapeuta na lůžkovém rehabilitačním oddělení. Toto srovnání obsahuje přehled o tom, co vše obnáší práce ergoterapeuta v nemocnici. V teoretické části je popsáno prostředí, v kterém se dané nemocnice nacházejí, zdravotní systém a systém rehabilitace Belgie a České republiky, ergoterapeutické testy a hodnocení využívané v nemocnici a ergoterapie v nemocničním prostředí. Praktická část obsahuje informace o metodologii výzkumu a samotné výsledky výzkumu porovnané v textu. Klíčová slova: Srovnání, role ergoterapeuta, ergoterapie, lůžkové rehabilitační oddělení,...
Mapování dostupnosti ergoterapie pro osoby po získaném poškození mozku v Praze a Středočeském kraji
Babincová, Hana ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Jak je již z názvu patrné, cílem bakalářské práce je zmapovat dostupnost ergoterapie pro osoby po získaném poškození mozku v Praze a Středočeském kraji. Teoretická část je v první polovině textu zaměřená především na příčiny, incidenci a následky získaného poškození mozku. Druhá polovina se věnuje přímo ergoterapii u této cílové skupiny se zaměřením na metody získávání informací (rozhovor, pozorování, dotazníky) a standardizované testy. Poslední kapitola poukazuje na situaci osob po získaném poškození mozku v České republice. Na jedné straně popisuje její ideální a na druhé straně nejčastější průběh rehabilitace. Součástí bakalářské práce jsou též výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován dotazníkovým šetřením mezi ergoterapeuty pracujícími s osobami po získaném poškození mozku. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit jednotlivé složky dostupnosti - místní, časovou, finanční a kvalitativní. Klíčová slova: poškození mozku, následky poškození mozku, ergoterapie, dostupnost, mapování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí199 - 208dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.