Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití dynamických dlah při léčbě šlachových poranění ruky
Pařilová, Markéta ; Mikšíčková, Petra (vedoucí práce) ; Černý, Pavel (oponent)
Název práce: Využití dynamických dlah u šlachových poranění ruky. Problém: V současné době je v ČR nedostatek ucelených informací o metodách a postupech výroby dynamických dlah. Cíl práce: Tato práce je vytvořena za účelem informovat a poskytnout ucelený přehled o současných možnostech léčby šlachových poranění a především zjistit možné způsoby výroby dynamických dlah a aplikaci na pacienta. Metodologie: Práce má dvě části. Obecnou (teoretickou) a speciální. Teoretická část je rešeršního charakteru, praktická část bude zahrnovat navržení dynamické a noční úlevové dlahy s popisem technologického postupu výroby. K vytvoření práce použiji kvalitativní výzkum metodou sběru a sekundární analýzu dat z odborných článků a publikací. Klíčová slova: šlachové poranění ruky, chirurgie ruky, poškození nervů ruky, dynamické dlahy, Daho-dlahy, dlahování, ortotika ruky, rehabilitace ruky, ergoterapie
Využití ergoterapie při práci s klientem s DMO
Kudlíková, Vendulka ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
ABSTRAKT:ABSTRAKT:ABSTRAKT:ABSTRAKT: Tématem práce je využití ergoterapie při práci s klientem postiženým dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO). Cílem práce je vytvořit ergoterapeutický program pro klienta s DMO, dosáhnout při ergoterapeutické činnosti určitého rozvoje jemné a hrubé motoriky ruky a poskytnout klientovi pocit úspěchu, smysluplnosti a užitečnosti z vykonané práce. V teoretické části práce budou představeny základní pojmy týkající se vymezení pojmu DMO, možnosti vzdělávání žáků DMO, individuální vzdělávací plán, role asistenta pedagoga, vymezení ergoterapie, cíle a složky ergoterapie. Praktická část je věnována využití ergoterapie u klienta DMO. V práci budou využity tyto prostředky - analýza odborných pramenů, pozorování a přímá práce s klientem.
Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu
Smrčková, Andrea ; Ředinová, Barbora (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Andrea Smrčková Vedoucí práce: Bc. Barbora Ředinová Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá vývojem tělesného schématu, jeho poruchami v dětském věku a možnostech ovlivnění, především senzorickou integrací. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření přehledného manuálu o vývoji tělesného schématu od perinatálního období, ve kterém je neopominutelnou složkou, po novorozenecký, kojenecký, batolecí a předškolní věk, kdy jsou možnosti ovlivnění poruchy nejefektivnější a zajišťují kvalitní výsledky. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje nejčastěji používané pojmy týkající se těla a tělesného vnímání, vývoj vnímání, konkrétní diagnózy, u kterých se vyskytuje porucha tělesného schématu, způsoby hodnocení a terapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky předškolních dětí s diagnostikovanou dyspraxií, u nichž jsem vyhodnotila poruchu tělesného schématu. Z praktických poznatků vyplývá důležitost správného fyziologického vnímání a negativní dopady poruchy na motorické dovednosti ve všech oblastech. Klíčová slova: Ergoterapie, tělesné schéma, dyspraxie, senzorická integrace, vývoj tělesného schématu
Využití ergoterapie při léčbě osob se závislostí
Urbancová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce: "Využití ergoterapie při léčbě osob se závislostí" se zabývá střednědobou ústavní léčbou osob se závislostí. Práce obsahuje opodstatnění ergoterapie jako jedné z možností při této léčbě. Teoretická část je rozdělena na dva okruhy. Část věnující se závislosti definuje hlavní znaky závislosti, příčiny vzniku závislostí a druhy závislostí. Vymezuje v rámci organizace péče o osoby se závislostí program léčby této cílové skupiny s důrazem na střednědobou ústavní léčbu, zmiňuje fáze této léčby, pojmy jako detoxifikace, duální a kombinované diagnózy, terapie. Vytyčuje ergoterapii jako součást léčby osob se závislostí. V teoretické části práce je ergoterapie definována, jsou vymezeny její cíle, cílové skupiny, formy, techniky a je popsána tvorba ergoterapeutického programu. Cílem praktické části je specifikovat léčbu osob se závislostí v konkrétním zařízení s důrazem na způsob využití ergoterapie v rámci této léčby. Součástí praktické části je návrh ergoterapeutického programu pro danou cílovou skupinu, který je zaměřen na rozvoj dovedností v oblasti plánování volného času, rozvoj sociálních vztahů, komunikace, schopnosti zvládání stresu, schopnosti trpělivosti, vytrvalosti a sebepoznání. Klíčová slova: léčba závislostí, druhy závislostí, střednědobá ústavní léčba, terapeutický vztah,...
Bazální stimulace v ergoterapii
Táborská, Štěpánka ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Jméno: Bc. Štěpánka Táborská Vedoucí práce: Bc. Bc. Zuzana Rodová Oponent práce: Název bakalářské práce: Bazální stimulace v ergoterapii Abstrakt Cíl práce: Cílem mé práce je prostudování stávající literatury a zjistit, zda existuje evidence, která by dokazovala efektivitu bazální stimulace. Metoda: V teoretické části se zaměřuji na hledání a studium literatury, která by hodnotila efektivitu bazální stimulace. V praktické části se soustředím na konkrétní dva pacienty. Informace o pacientech jsem získala metodou pozorování, nahlížením do dokumentace a rozhovorem s rodinou pacienta. Kazuistiky jsem zpracovávala na Klinice anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny pod vedením ergoterapeutky Bc. M. Dvořákové. Výsledky: Po prostudování literatury jsem zjistila, že výsledkem výzkumu je pozitivní naladění pacientů, ale neexistují důkazy, které by potvrzovaly efektivitu bazální stimulace. Klíčová slova: ergoterapie, bazální stimulace, efektivnost bazální stimulace, terapeutická jednotka, kazuistika
Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku
Bartoňová, Eliška ; Oborná, Pavlína (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Eliška Bartoňová Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Svozílková Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá využitím technologie HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku. Teoretická část popisuje technologii HandTutor, poškození mozku a následnou ergoterapeutickou intervenci. Technologie HandTutor je prezentována jako aktivní rehabilitační systém horní končetiny obsahující diagnostickou a terapeutickou část. Praktická část obsahuje cíl práce, výzkumné otázky a metodologii výzkumu. Průběh terapií v rámci mého výzkumu s technologií HandTutor je prezentován dvěma kasuistikami osob po poškození mozku. Výsledkem výzkumu je zaznamenání změn v parametrech naměřených technologií HandTutor. Změny jsou doloženy v grafech a obrazové dokumentaci. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky popisující i problémy, které se mohou vyskytnout při používání této technologie. Tato práce slouží k počátečnímu seznámení s technologií HandTutor, specifikuje její využití v ergoterapii osob po poškození mozku a doporučuje hlubší výzkum analýzy diagnostických dat v rámci objektivního hodnocení. Klíčová slova: HandTutor ergoterapie poškození mozku horní končetina objektivní hodnocení
Ergoterapie v dětské revmatologii
Therová, Michaela ; Nováková, Olga (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Michaela Therová Vedoucí práce: Bc. Olga Nováková, M.Sc Název bakalářské práce: Ergoterapie v dětské revmatologii Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá problematikou ergoterapie v dětské revmatologii a je zaměřená především na volnočasové aktivity a běžné denní činnosti u dětí s polyartritidou v mladším školním věku. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - na praktickou a teoretickou. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou oboru ergoterapie, popisem juvenilní idiopatické artritidy, zvláště pak polyartritidy. Dále se tato část věnuje ergoterapii u dětí s polyartritidou a různým druhům vyšetření, které ergoterapeut u těchto dětí využívá (Dotazník k hodnocení zdravotního stavu dítěte CHAQ, dotazník JAHODA - juvenilní artritida - hodnotící data, vyšetření úchopů a goniometrie). Praktická část se skládá ze 6 narativních kazuistik dětských pacientů s polyartritidou, zaměřených převážně na volnočasové aktivity a běžné denní činnosti. Výsledky vyšetření dětí s polyartritidou jsou v této práci porovnány se vzorkem 5 zdravých dětí. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak děti s polyartritidou tráví svůj volný čas, které běžné denní a herní činnosti jsou pro ně z důvodu tohoto onemocnění obtížné a které jsou bez obtíží. Ze získaných informací je...
Kvalita v ergoterapii
Jindrová, Monika ; Krištofová, Iveta (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
V diplomové práci je popisována problematika kvality v ergoterapii. Teoretická část obsahuje charakteristiku ergoterapie i kvality a popis cévní mozkové příhody, kterou se zabývá empirická část. V této části je uveden kvalitativní výzkum zkoumající názory, postoje ergoterapeutů na standard v ergoterapii, na jejichž základě je tvořen pilotní standard v ergoterapii u klienta s cévní mozkovou příhodou.
Kawa model v ergoterapii
Kulhánková, Tereza ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Cíl práce: Cílem mé práce je přeložit podklady Kawa modelu, vyzkoušet jeho aplikaci v české ergoterapeutické praxi a zhodnotit práci s tímto modelem a možnosti jeho využití v české praxi. Metoda: V teoretické části se zabývám otázkou role kultury v ergoterapii v souvislosti s kulturním pozadím Kawa modelu, okolnostmi a motivy jeho vzniku. Dále se zaměřuji především na překlad a interpretaci podkladů modelu potřebných pro jeho využití v praxi. V praktické části předkládám kazuistiky čtyř klientů po získaném poškození mozku, s nimiž jsem vyzkoušela metodu vedení rozhovoru na základě Kawa modelu. Závěr praktické části představuje zhodnocení práce s modelem mapující jeho pozitiva a negativa v souvislosti s možností jeho využití v české praxi. Výsledky: Na základě teoretického studia i praktického vyzkoušení považuji Kawa model za metodu využitelnou u českých klientů. Dle mých závěrů může být model užitečnou doplňkovou metodou v rámci ergoterapeutického vyšetření u vybraných klientů, jeho širší aplikace však skýtá také mnoho omezení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.