Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí180 - 189dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj školného na vysokých školách v zemích EU
KOUDELKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce "Vývoj školného na vysokých školách v zemích EU" se věnuje vývoji školného jako způsobu financování vysokého školství v rámci zemí EU. Úvodní část pojednává o vývoji evropské vysokoškolské politiky. Dále je zmapován vývoj a podoba školného v zemích EU a analyzován vývoj školného v sousedním Německu a Rakousku, a také ve Velké Británii, neboť právě zde je školné v rámci zemí EU nejvyšší. Závěr práce je zaměřen na problematiku zavádění školného v České republice v kontextu zemí EU a argumenty zastánců a odpůrců zavedení školného.
Kritéria výběru vysoké školy u žáků středních škol v Českých Budějovicích
HYPŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků ukončujících střední školy v Českých Budějovicích. Cílem je provést analýzu faktorů ovlivňujících rozhodnutí výběru následného studia na vysokých školách. Důraz je kladen na zjištění hlavního motivu pro studium na vysokých školách. V teoretické časti je zmapována odborná literatura, která pohlíží na žáka střední školy jako na jedince ve vývojovém období adolescence. Dále se tato část věnuje především dalším možnostem studia po zakončení střední školy. V poslední části jsou uvedeny výsledky z již provedeného výzkumného šetření. Autorka se v praktické části zabývá zjištěnými výsledky výzkumu ve vztahu ke stanoveným výzkumným předpokladům a hypotézám. Součástí práce je i návrhová část, která se snaží nastínit možnosti ke zlepšení situace právě v oblasti související s podáváním přihlášek ke studiu na vysoké školy.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.
Podmínky a možnosti studia pro studenty se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě
VLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá podmínkami a možnostmi terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V teoretické části práce vymezuji základní pojmy týkající se zdravotního postižení, druhů zdravotního postižení a klasifikaci a etiologii zdravotního postižení. Dále se věnuji terciárnímu vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a poté konkrétně Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V praktické části jsem stanovila cíl specifikovat podmínky a možnosti studia, které Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích poskytuje studentům se specifickými vzdělávacími potřebami. Zvolila jsem kvalitativní typ výzkumu a to techniku polostrukturovaných rozhovorů. Oslovila jsem pět studentů se zdravotním postižením studujících na různých fakultách Jihočeské univerzity a provedla jsem s nimi rozhovory se stejnými otázkami. Vyhodnocení plynoucí z výsledků výzkumu může být doporučením pro praxi. Získané poznatky o specificích terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením mohou posloužit k případnému zlepšení podmínek, které univerzita poskytuje a také k rozšíření všeobecného mínění a důležitých informací.
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.
Strategie marketingové komunikace vysokoškolské instituce s důrazem na využití stakeholder managementu
Slabá, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Štarchoň, Peter (oponent)
Disertační práce řeší problematiku marketingové komunikace vysokoškolských institucí. Do této doby nebyla problematice komunikace vysokoškolských subjektů věnována dostatečná pozornost, což bylo hlavním důvodem pro výběr a řešení tématu dizertační práce. Marketingová komunikace vysokoškolských subjektů je chápána jako komplexní problém zapadající do strategického marketingu uvedených institucí. Hlavní důraz je kladen na plánování marketingové komunikace vysokoškolského subjektu. Dizertace vychází z nejnovějších poznatků v oblasti teorie marketingové komunikace jako součásti marketing managementu. Disertace je založena na analýze a mapování klíčových skupin stakeholderů prostřednictvím Metodiky Stakeholder Circle. Disertační práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola analyzuje současný stav zkoumané problematiky v ČR i zahraničí. Druhá kapitola vymezuje předmět zkoumání disertační práce, přínosy autorky na úrovni teoretické i praktické a cíle disertační práce. Třetí kapitola podrobně rozebírá metodiku práce a použité vědecké metody i hypotézy, které byly pro další zkoumání stanoveny. Výsledky a interpretace vlastního zkoumání autorky jsou shrnuty v kapitole čtvrté. V závěru této kapitoly jsou verifikovány hypotézy a navržena opatření. V závěru práce jsou shrnuty přínosy disertační práce a naplnění formulovaných cílů.
Analýza poptávky studentů vysokých škol v cestovním ruchu
Štefanová, Zdeňka ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu dotazníků, které se týkají poptávky studentů vysokých škol v cestovním ruchu. První část se zabývá cestovním ruchem obecně. Je zde popsána krátká historie a trendy sociálních sítí na internetu, které úzce souvisí s cestovním ruchem a novou formou komunikace mezi mladými lidmi. Dále je kapitola věnována typologii v rámci cestovního ruchu, která je důležitá pro samotnou analýzu. Ve druhé kapitole je pozornost věnována rozboru povinností studenta a jeho práv na vysoké škole, dále je v této kapitole definováno české vysoké školství. Třetí část se věnuje rozboru dotazníkového šetření, které bylo vytvořeno přímo pro tuto bakalářskou práci a charakterizuje preference vysokoškolských studentů v cestovním ruchu.
Metodické postupy procesní analýzy
Ouhel, Radek ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Náplava, Pavel (oponent)
Práce je zaměřena na popis postupu procesní analýzy, v prostředí děkanátu fakulty technicky zaměřené vysoké školy. Především jde o nastínění zvoleného postupu a metodiky, v kontextu se specifickými rysy tohoto tipu organizace, a možnými riziky úspěšnosti projektu plynoucími z těchto charakteristik. Procesní analýza byla předmětem studentské stáže pro firmu IBM, v práci tedy budou zmíněny i popsány vybrané nástroje poskytnuté pro účely projektu, spolu s doporučenou metodikou jejich optimálního využití. Poslední část práce je věnována kritickému zhodnocení metodiky uplatněné na projektu v porovnání s metodikou IBM a některými principy metodiky MMABP. Hlavní přínos práce tkví právě v kritickém pohledu na zvolený postup řešení projektu v porovnání s teorií metodik.
Analýza webových stránek vybraných univerzit ekonomického směru
Zeckarias, Simon ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou stránek vybraných univerzit. V první části práce jsou uvedena teoretická východiska týkající se komunikace obecně, webových stránek, jejich historie a jejich technických specifik. Dále jsou uvedeny charakteristické vlastnosti komunikace po webu a jsou zde shrnuty rysy současné situace a budoucího vývoje. V další části je blíže rozebrána povaha aspektů, meyi které patří použitelnost, informační architektura, přístupnost, design a vzhled. Navazující část práce řeší testování použitelnosti. Další významnou kapitolou je kapitola týkající se výběru kritérií. Po výběru tří univeryit byly tyto univerzity představeny, popsány analzyovány podle dříve vybraných kritérií. V závěru práce je uvedeno konečné porovnání stránek vybraných univerzit a především návrh modifikací webu stránek Vysoké školy ekonomické v Praze.
Uplatnění absolventů Zdravotně sociální fakulty v Českých Budějovicích oboru Ochrana veřejného zdraví - bakalářské studium
HARTMANOVÁ, Lenka
Tématem mé bakalářské práce je obor Ochrana veřejného zdraví. Touto bakalářkou prací jsem chtěla zjistit, zda absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví nalezli uplatnění po absolvování oboru. Dále jsem svůj výzkum zaměřila na to, abych se dozvěděla, zda studium oboru Ochrana veřejného zdraví dostatečně připravilo absolventy k výkonu jejich povolání a také jestli práce v oboru ochrany veřejného zdraví splnila očekávání. Pro sběr dat jsem zvolila výzkumnou techniku dotazníkového šetření. Respondenty byly všichni absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví na Zdravotně sociální fakultě v Českých Budějovicích. Výsledný výzkumný soubor, se kterým jsem pracovala, je tvořen 51 respondenty (100%). První hypotézu, která zněla: Absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví nalezli uplatnění v oboru, se mi na mém vzorku respondentů, na kterém jsem výzkum prováděla, podařilo potvrdit. Zatím všichni, kteří měli zájem pracovat v oblasti ochrany veřejného zdraví zaměstnání nalezli. Hypotézu s označením H2: Studium dostatečně připravilo absolventy k výkonu jejich povolání, se mi bohužel potvrdit nepodařilo. Znění poslední, v pořadí již třetí hypotézy je: Práce v oboru ochrany veřejného zdraví splnila očekávání absolventů. Přímo na tuto hypotézu jsem vytvořila otázku - splnila práce v oboru ochrany veřejného zdraví Vaše očekávání. 50% respondentů odpovědělo ano a zbývajících 50% respondentů uvedlo spíše ano. Na základě těchto výsledků si troufám tuto hypotézu považovat za potvrzenou. Snažila zjistit také názory absolventů na obor a pocity, které si ze studia Ochrany veřejného zdraví respondenti odnesli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí180 - 189dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.