Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku v mateřské škole
Pelková, Radomíra ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvíjení předčtenářské gramotnosti, zejména porozumění textu u dětí předškolního věku s využitím vybraných metod kritického myšlení. Teoretická část se věnuje způsobům rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání, zabývá se možnostmi využití vybraných metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) při práci s knihou v edukačním procesu mateřské školy. Dále popisuje vývoj dětí v předškolním věku a čtenářské strategie, které lze rozvíjet již v tomto období. Praktická část seznamuje s projektem Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku, který pracuje s didaktickou aplikací textů určenou vnímatelům předškolního věku. Projekt využívá vybraných metod programu RWCT. Výzkum pomocí metody strukturovaného interview zjišťuje, jak mohou metody kritického myšlení ovlivnit porozumění textu u pětiletých dětí. Vyhodnocuje a interpretuje výsledky zjištěné na počátku a v závěru realizace projektu, srovnává zjištěnou úroveň porozumění textu u skupiny dívek a skupiny chlapců. Výsledky výzkumu prokazují výrazné zlepšení porozumění po cíleném používání metod kritického myšlení při práci s knihou u celého sledovaného vzorku dětí a stabilně mírně lepší výsledky u skupiny dívek než u skupiny chlapců. Klíčová slova: předškolní věk,...
Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti
Sedláčková, Magdaléna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti sleduje nejprve v teoretické části charakteristiky dítěte předškolního věku a jeho možnosti. Dále uvádí, jakými způsoby je možné a nezbytné podporovat rozvoj čtenářské pregramotnosti v mateřské škole a jaká je v tomto směru úloha rodiny. Teoretickou část uzavírá představení programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jeho základní východiska a principů dílen čtení jako účinné metody pro aktivní učení dětí. V praktické části je popsáno 7 dílen čtení, které byly zrealizovány v běžné mateřské škole a jsou opatřené podrobným komentářem a reflexí. V empirické části je zkoumáno rodinné zázemí dětí a z pozorování rodičů je doloženo, jakým přínosem jsou dílny čtení pro rozvíjení čtenářské pregramotnosti u dětí navštěvujících mateřskou školu. Dílny čtení se ukázaly jako prospěšné zejména v rostoucím zájmu dětí o četbu a v rozvíjení tvořivosti dětí. KLÍČOVÁ SLOVA dílna čtení, čtenářská pregramotnost, mateřská škola, práce s knihou, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), rodina, čtenářství, literární výchova
Téma Vánoc zprostředkované v mateřské škole prostřednictvím práce s knihou
Hýblerová, Karolína ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zprostředkování tématu Vánoc dětem v mateřské škole prostřednictvím práce s Teoretická část je zaměřena na vysvětlení terminologie, a to pojmy čtení, četba čtenářství, čtenářská gramotnost a čtenářská pregramotnost. Následující kapitoly reflektují oblasti, které je u dětí potřeba rozvíjet, aby mohly v budoucnu kvalitně, s měním a radostí, číst; odhalují, jaký vliv mají na děti v předškolním věku pohádky a jak se s čtenářskou pregramotností může rozvíjet i emoční inteligence. Protože se mateřské školy musí řídit Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, je je kapitol věnována také analýze tohoto dokumentu v tématem práce. Protože se rozvoj čtenářské pregramotnosti buduje mimo jiné prostřednictvím čtenářských strategií a metod RWCT, je i jim věnován prostor v teoretické části. Také jejich prostřednictvím byly realizovány lekce prezentované v praktické části. Teoretickou část uzavírá kapitola s anotacemi vybraných kvalitních dětských knih s vánoční tematikou. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové mateřských škol dětem rostředkovávají téma Vánoc, s jakými knihami a jakým způsobem pracují. Využita byla metoda dotazníku - pandemické situaci byl distribuován online. Výsledky ukazují, že většina respondentů používá při zprostředkování tématu...
"Domov" pohledem učitelů mateřských škol a dětí předškolního věku a zprostředkování tohoto tématu dětem v mateřské škole prostřednictvím knih
Sedláčková, Dominika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu domova a jeho podob dětem v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce je vybrat vhodné knihy, které nabízejí různé podoby domova, ať už v tradiční, či alternativní formě a vytvořit k nim metodický materiál, který by pomohl dětem pochopit, že každý domov je jiný. Na základě tohoto metodický materiálu ověřit lekce třemi vybranými pedagogy a dle reflexí posoudit, zda je tento materiál vhodný jako metodika pro dané téma. Teoretická část práce shrnuje různé podoby domova a zobrazuje umístění tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část věnuje charakteristice dítěte předškolního věku převážně z hlediska sociálního a emočního vývoje, literatuře pro předškolní děti a metody práce s knihou, které jsou využívány i v praktické části. V praktické části je nabídnut metodický materiál, který je využitelný ke zprostředkování tématu domova v mateřských školách. Bylo navrženo 6 lekcí, které představují různé podoby domova, se kterými se v dnešní době předškolní dítě může setkat. Součástí lekcí jsou i alternativní podoby domova, jako je např. model střídavé péče, dětský domov, adopce, nevlastní rodič. Lekce korespondují se 6 vybranými knihami pro děti předškolního věku, které tato témata nabízejí....
Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole
Veihandová, Anna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou podporou dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole. Jejím cílem bylo navrhnout a realizovat lekce zaměřené na jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole a reflektovat jejich účinnost v jednotlivých jazykových rovinách řeči u tří skupin dětí s odlišnou úrovní jazykové podpory. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývoje řeči a jazyka u dětí předškolního věku, teoretické údaje o čtenářské pregramotnosti a způsobech jejího rozvíjení prostřednictvím práce s knihou, specifika dětí s odlišným mateřským jazykem a možnosti jazykového rozvoje. V praktické části byly zkoumány tři skupiny dětí s odlišným mateřským jazykem, z nichž každá získala během tří měsíců jinou úroveň jazykové podpory. U všech dětí byla provedena vstupní a výstupní diagnostika, na základě které byly v závěru práce porovnány pokroky, kterých děti po tříměsíční jazykové podpoře dosáhly. Praktická část obsahuje dvanáct lekcí zaměřených na práci s knihou, které by měly jazykový rozvoj podporovat. Práce potvrdila, že čím je vyšší podpora v oblasti jazykového rozvoje, tím vyšších výsledků děti dosáhnou, a že je důležité, aby rodiče s mateřskou školou spolupracovali a podíleli se stejným dílem na rozvoji...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.