Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště (v mladším školním věku)
Hučko, Petr ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště v mladším školním věku. Cíle práce: Porovnat na základě četnosti zkoumaných herních činností jednotlivce jaká je nejefektivnější varianta velikosti hrací plochy vzhledem k různému počtu hráčů na hřišti při utkání v ledním hokeji v mladším školním věku. Metoda: Využita byla metoda nepřímého pozorování, konkrétně tedy analýza videozáznamu. Sledoval jsem 14 utkání, kde bylo 10 utkání na 1/3 hřiště a 4 utkání se hrála na celé hřiště. Veškerá data byla získávána v průběhu sezóny 2014/2015 ve věkové kategorii mladšího školního věku, konkrétně u hráčů 4. tříd. Zkoumaný soubor tvořilo 42 probandů. Získané hodnoty jsem poté dosazoval do vytvořených tabulek a následně statisticky porovnával a vyhodnocoval nejefektivnější variantu. Výsledky: Na základě analýzy videozáznamu a statistického vyhodnocení dat bylo zjištěno, že v porovnání minihokeje na 1/3 hřiště a celoplošného hokeje byl ve dvou ze třech zkoumaných případů efektivnější celoplošný hokej. Z hlediska četnosti střelby a vedení kotouče byl nejvýhodnější celoplošný hokej 5 proti 5, naopak nejméně efektivní byl minihokej 5 proti 5 na 1/3 hřiště. U četnosti přihrávek měl největší efektivitu minihokej na 1/3 hřiště při hře 4 proti 4 a...
Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů
Široký, Michal ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název: Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů Cíle: Cílem práce je posoudit vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky plaveckých způsobů. Metody: Výsledky byly zjištěny zúčastněným neutajeným pozorováním a následným škálováním na ordinální stupnici od 1 do 5. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky vybraných plaveckých způsobů je statisticky významný a zlepší celkovou techniku vybraných plaveckých způsobů. Klíčová slova: synchronizované plavání, technika plaveckých způsobů, didaktika plavání, mladší školní věk
Volná kresba dětí raně školního věku
Machová, Natálie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá volnou kresbu dětí mladšího školního věku, především z hlediska motivů a témat kreseb, dále pak pojetí, frekvenci a oblibu spontánní kresby. Bylo vybráno 10 zástupců této generace, kteří navštěvují 2. třídu základní školy. Na základě nakreslených obrázků, jež děti kreslily mimo školu, a následně provedených rozhovorů s dětmi, kterých jsem se dotazovala na konkrétní výtvarné projevy, detaily kreslení a dílčí informace týkající se kresby. Byla tak posouzena a zmapována situace volné kresby dětí raně školního věku. Při analýze vybraných kreseb se zaměřuji především na kategorie jednotlivých témat, které vzešly z vytvořených obrázků, výskyt konkrétních motivů a jejich procentuální zastoupení jak u všech dětí, tak s ohledem na pohlaví. V práci je naznačena také skutečnost, do jaké míry se v kresbách odráží současná doba moderních technologií. Ukázalo se, že respondenti ve svých výtvorech nejčastěji zobrazují přírodní motivy, zejména pak zvířata. Výsledky dále ukazují, že frekvence a atraktivita kresby dětí mladšího školního věku je navzdory nástupu do školy a moderní době poměrně vysoká. KLÍČOVÁ SLOVA Volná kresba, mladší školní věk, motivy a témata kresby
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.
Zdravá výživa dětí mladšího školního věku
Kopalová, Michaela ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
5 Abstrakt Název: Zdravá výživa dětí mladšího školního věku. Cíl: Cílem práce je vytvořit přehled současných obecných odborných výživových doporučení pro děti mladšího školního věku. Metodika práce: Jedná se o rešeršní práci, ve které nejprve obsahově zanalyzujeme názory odborníků na zdravou výživu dětí mladšího školního věku. Přehled současných obecných nutričních doporučení pro děti mladšího školního věku vytváříme syntézou a porovnáním vybraných odborných názorů. Výsledky: Optimální denní energetický příjem je doporučován v mladším školním věku u dívek 1000-2000 kcal a u chlapců 1100-2300 kcal. Strava dětí mladšího školního věku by měla být pestrá, během dne rozdělena do 5 menších porcí. Velikost jednotkové porce je v textu pro jednotlivé skupiny potravin definována. Doporučený příjem sacharidů by měl být 55-65 % z celkového energetického příjmu. Děti by se měly vyhnout konzumaci jednoduchých sacharidů. Obiloviny by se v dětském jídelníčku měly objevovat v 6 porcích za den. Optimální počet porcí zeleniny jsou 3 porce, u ovoce jsou to 2-3 porce za den. Příjem tuků by se měl pohybovat mezi 30-35 % z celkového energetického příjmu. Mléko a mléčné výrobky by děti měly konzumovat 2-3 porce za den. Přednost dáváme plnotučným výrobkům. Doporučená dávka bílkovin je 0,9 g/kg/den. Děti by měly konzumovat 2 porce...
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích
Skochová, Jana ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
NÁZEV PRÁCE Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích. CÍLE PRÁCE: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit úroveň fyzické zdatnosti dětí na základních školách v Otrokovicích. Z toho vyplývá zjistit, zda fyzicky zdatné děti navštěvují některý ze sportovních oddílů nabízený městem Otrokovice. Dalším cílem je zjistit, kterou ze třech škol navštěvují děti nejzdatnější a zdali fyzicky nadprůměrné děti sportují častěji než děti fyzicky podprůměrné. V neposlední řadě je třeba ověřit, zda děti výkonnostně nadprůměrné mají nižší množství podkožního tuku než děti výkonnostně podprůměrné. METODA PRÁCE: V diplomové práci je uplatněn empiricko kvantitativní přístup. Výzkum probíhal ve standardizovaných podmínkách s minimalizací vnějších vlivů (tělocvična). Vybraným testovaným souborem jsou žáci a žákyně čtvrtých a pátých tříd prvního stupně základních škol v Otrokovicích VÝSLEDKY PRÁCE: Z výsledku měření námi vybraného vzorku vyplývá, že více než polovina testovaných dosáhla v motorických testech podprůměrných hodnot. Dále bylo zjištěno, že 85% TO sportuje 1x-3x týdně. Nejoblíbenějším sportem je aerobic a fotbal a téměř polovina organizovaně sportujících TO je členem TJ Jiskra Otrokovice. U žáků 5. tříd, mají nejmenší vrstvu podkožního tuku žáci výrazně nadprůměrní,...
Úroveň koordinačních schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku
Bendová, Eva ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem sportovní gymnastiky na koordinační schopnosti dívek mladšího školního věku. Je zde srovnávána úroveň koordinačních schopností u skupiny 31 sportovních gymnastek a skupiny 31 nesportujících dívek., která je ověřována prostřednictvím terénních motorických testů. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž je zde srovnávána úspěšnost v jednotlivých testech u skupiny sportovních gymnastek ve věku 6 - 8 let a 9 - 11 let. Z výsledků testů je patrno, že sportovní gymnastika pozitivně ovlivňuje úroveň koordinačních schopností. Toto zjištění je podloženo faktem, že ve všech testech uspěly lépe sportovní gymnastky než nesportující dívky. V rámci skupiny sportovních gymnastek byly úspěšnější dívky ve věku 9 - 11 let, než dívky mladší, tj. 6 - 8 let. Teoretická část práce popisuje motorický vývoj dítěte s důrazem na koordinační schopnosti a mladší školní věk. Přibližuje prostředí sportovního odvětví "sportovní gymnastika žen" a specifika tréninku dětí mladšího školního věku.
Síla samolepek - etnografický výzkum v první třídě
Pejchalová, Michaela ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
česky Bakalářská práce se zabývá fenoménem samolepek u dětí v první třídě základní školy. Jejím cílem je popsat a objasnit význam jejich sběru, seskupování a směňování. Práce je pojímána jako etnografická studie ve školním prostředí. Je založena na metodách kvalitativního výzkumu. Data byla sesbírána pomocí pozorování, rozhovorů s focus group, analýzou dokumentů a deníku výzkumníka. Poté byla kvalitativně analyzována a interpretována v kontextu odborné literatury. Text práce je rozdělen na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretický podklad vychází jak z oblasti psychologie, tak i sociální a kulturní antropologie, sociologie, filosofie či kulturní historie. Praktická část přináší prezentaci výsledků celého výzkumu. Studie se snaží obsáhnout celou problematiku samolepek, především jejich vliv na vztahy ve třídě a sebepojetí žáka první třídy. Detailně popisuje a rozebírá principy řazení a směny. Poukazuje na jejich moc utvářet jedince i jeho okolí.
Výuka španělštiny v předškolním a mladším školním věku.
MLÁDKOVÁ, Eva
Předkládaná práce s názvem ,,Výuka španělštiny v předškolním a mladším školním věku" je koncipovaná do dvou částí. První část je teoretická a popisuje vývojová specifika dětí předškolního a mladšího školního věku. Diplomová práce odpovídá na velmi častý dotaz, kdy je vhodné začít s výukou cizího jazyka a popisuje i výhody a nevýhody výuky cizích jazyků v raném věku. Dále se věnuje tomu, jak by měla probíhat výuka cizího jazyka v předškolních zařízeních a v prvních ročnících základní školy. Druhou částí diplomové práce je manuál pro výuku španělského jazyka v předškolním věku, který je vypracován podle experimentální metody pro výuku francouzského jazyka.
Postava otce ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku
DUŠKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá postavou otce ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte mladšího školního věku s důrazem na socializaci, kresebným vývojem, významností postavy otce pro vývoj dítěte a výzkumnými metodami použitými v praktické části. Praktická část zkoumá způsob znázornění otce a jeho vztahu k dítěti ve výtvarné produkci dvaceti žáků prostřednictvím interpretace kreseb na témata spojená s touto problematikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.