Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozhlasový portrét (ne)obyčejného člověka Marie Burešové
Kroa, Martina ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Hlavní částí této praktické bakalářské práce je rozhlasový portrét. V té praktické části je zpracován život (ne)obyčejného člověka Marie Burešové do rozhlasového dokumentu o délce 45 minut. Osmdesátiletou pamětnici narozenou do česko-německé rodiny zásadně ovlivnila kolektivizace zemědělství v 50. letech minulého století a život jí determinovalo rozhodnutí převzít rodinné hospodářství, které učinila v osmnácti letech věku. V dokumentu se střídají výpovědi respondentky se vstupy autorky nebo otázkami a poznámkami vyřčenými během nahrávání. Postup práce při sbírání nejen zvukového materiálu by se dal přirovnat k nahrávání života pamětníka. Společné povídání, tedy vzpomínky a názory Marie Burešové, autorka zaznamenala v západočeské vesnici Buková, kde Marie Burešová prožila celý svůj život. Teoretická část se věnuje ukotvení jednotlivých žurnalistických a dokumentárních i specificky rozhlasových žánrů, ale i metod. Přináší srovnání portrétu a medailonu, dále přístupy různých novinářů k vedení rozhovoru jakožto nejen základní metody žurnalistické práce. Především se zaměřuje na portrétní rozhovor vzhledem k charakteru praktické části, ale také přináší pořady a projekty, které zaznamenávají vzpomínky pamětníků. Dále přibližuje způsob práce (přípravu, sběr zvukových nahrávek a postprodukci) a motivaci k...
Theme of Memories in Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go and Julian Barnes' The Sense of an Ending
Šrámková, Eva ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je rozebrat způsob, jakým je ve dvou románech současné britské literatury, Neopouštěj mě (2005) od Kazua Ishigura a Vědomí konce (2011) od Juliana Barnese, prezentováno téma vzpomínek. Práce se zabývá nespolehlivým vypravěčstvím těchto románů a zkoumá, jakým způsobem je téma vzpomínek včleněno do zápletek. Teoretická část se soustředí na vzpomínky z pohledu psychologie, povahu vzpomínek, problematiku nespolehlivého vypravěče a dílo autorů. V praktické části je proveden rozbor vybraných děl.
Friedl Dicker - Brandeisová - didaktické odkazy
Kučerová, Petra ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Základní údaje: Kučerová, Petra: FRIEDL DICKER-BRANDEISOVÁ - DIDAKTICKÉ ODKAZY (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Obsah: Teoretická část se zabývá pozůstalostí Friedl Dicker-Brandeisové v souvislostech jednotlivých životních etap. Sledován je umělecký vývoj Brandeisové, principy Bauhausu a didaktika Johannese Ittena. Na základě dochovaných pozůstalostí a historických pramenů je specifikována a doložena podstata metodiky aplikované v Terezíně. Sledovány jsou obsahové souvislosti se současnou didaktikou výtvarné výchovy a možné inspirativní metody. Didaktická část se věnuje otázce současných výchovných a sociálních zařízení, v nichž byla realizována pedagogická praxe a vznikaly v nich fotografie pro výtvarnou část diplomové práce. Klíčová slova: Friedl Dicker - Brandeisová, Johannes Itten, přípravný kurz, Terezín, vzpomínky, volná tvorba, studie, diktát
Věčné jinošství Jiřího Karáska ze Lvovic
Kolařík, Karel ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Lishaugen, Roar (oponent) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Cílem disertační práce je přiblížit život a dílo Jiřího Karáska ze Lvovic prostřednictvím rozboru jeho životního stylu, tj. způsobu, jakým organizoval svůj život, estetizoval jej a individualizoval. Karásek se dlouhodobě snažil formovat svou existenci - v souladu s inspirativními pojetími soudobých i předcházejících myslitelů a umělců (mj. Oscar Wilde, Walter Pater, Maurice Maeterlinck) - jako umělecké dílo. Zdůrazňoval jeho integritu a orientaci ke kráse. Ve shodě se svým estetickým zaměřením (a uměleckým dílem) podmiňoval krásu smutkem a bolestí a snažil se i v obrazu svého života zdůraznit melancholickou krásu, jednotu v nejednotě. Za tím účelem pak akcentoval především rozkladné, krizové prvky a navozoval dojem neúspěšného, sebezničujícího úsilí dosáhnout vysokého životního ideálu, což odpovídalo jeho tragickému pojetí umělce, obětujícího se vlastnímu dílu. Karáskovu životnímu stylu se přibližuji prostřednictvím pojmů jinocha a (věčného) jinošství, jichž Karásek ve svém díle využil jako symbolů bolestně krásné krizové existence. Jinocha v souladu s jeho romantickým a symbolistním výkladem charakterizuji jako postavu vymezující se vůči skutečnosti (dobovým pravdám, zvykům, pravidlům), osamocenou, jedinečnou a snažící se utvořit nový svět - jen ze sebe sama, z vlastní imaginace a touhy. Věčné...
Využití reminiscence v rámci aktivizace klientů v domově pro seniory
Merunková, Kristýna ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Využití reminiscence v rámci aktivizace klientů v domově pro seniory" se zabývá tématem vzpomínání a jeho praktickým využitím při práci v domovech pro seniory. Definuje reminiscenci, zejména pak reminiscenci skupinovou, popisuje přínosy a možnosti jejího využití. Záměrem práce je pak popsat skupinovou reminiscenci z pohledu reminiscenčního asistenta, zaznamenat vývoj skupiny a nastínit praktická doporučení pro práci s reminiscenční skupinou. Teoretická část je věnována pojmům stáří, stárnutí, popisu domova pro seniory a tématům s ním spojeným. Zaměřuje se na reminiscenci, definuje teoretické základy a východiska pro reminiscenci důležitá. Dále se zabývá skupinovou reminiscencí a základními postupy pro její využití. Praktická část je zaměřena na činnost konkrétní reminiscenční skupiny. Soustřeďuje se na zachycení vývoje reminiscenční skupiny a zaznamenání detailnějšího popisu jednotlivých reminiscenčních setkání a vzniklých situací. Snaží se tak na praktickém příkladu ukázat průběh skupinové reminiscence a její fungování z pohledu reminiscenčního asistenta. V jejím závěru jsou uvedena stručná doporučení pro práci s reminiscenční skupinou.
Reminiscence v pastoraci: využívání vzpomínek a vzpomínání v pastýřské péči o seniory
Fojtů, Daniela ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přítomnost a využívání vzpomínek a vzpomínání v pastýřské péči o seniory v prostředí Českobratrské církve evangelické. Práce si klade za cíl zjistit, jakými způsoby je reminiscence v pastýřské péči o seniory přítomna, v jakých situacích, za jakým účelem a pomocí jakých nástrojů jsou vzpomínky a vzpomínání v pastýřské péči využívány. Práce je členěna do dvou hlavních částí. První část práce nastiňuje teoretický základ. Vymezuje hlavní souvislosti a definuje základní pojmy. Dále popisuje oblast pastýřské péče o seniory, přibližuje reminiscenci jako metodu a nastiňuje průsečíky těchto dvou oblastí. Druhá, praktická část práce si klade za cíl pomocí kvalitativního přístupu metodou polo-strukturovaných rozhovorů s faráři odpovědět na základní výzkumnou otázku, týkající se role reminiscence na poli pastýřské péče o seniory.
Pražské jaro a sovětská intervence v Kadani roce 1968
Linhart, Ondřej ; Koura, Petr (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Ve své práci Pražské jaro a sovětská intervence v Kadani v roce 1968 jsem se zabýval vpádem sovětských vojsk do Kadaně. Sledoval jsem chronologický vývoj města v kontextu dějin Československa v období po druhé světové válce až do srpnových dnů roku 1968. Vrcholem je pak líčení událostí v Kadani od 21. srpna 1968, postoj a projevy rezistence obyvatelstva nebo orgánů města vůči okupaci. V závěrečné fázi se práce věnuje důsledkům okupace v regionu. Práce vychází ze studia odborné literatury k dané problematice, zejména výkladu československých dějin a na regionální úrovni z interpretace dostupných pramenů, uložených ve Státním okresním archivu Chomutov se sídlem v Kadani - regionální tisk, dokumenty úřední povahy, fotografie. Práce je doplněna o vzpomínku pamětníka. KLÍČOVÁ SLOVA Pražské jaro, 1968, Kadaň, sovětská okupace, rezistence, vzpomínky, kultura, historie
Vzpomínky
Conde, Tamara ; Schubert,, Theres (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Tato práce je úvahou o obsedantně kompulzivní tendenci materializovat pomíjivé myšlenky a momenty. Listy stromů a jejich umístění do krajiny a odloučení od ní jsem použila jako metaforu vzpomínek, zprostředkovaný instalaci s videem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.