Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni
Kácovský, Petr ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce)
Název práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...
Komparace zájmu o sportovní aktivity mezi studenty středních škol v Praze a v Karlovarském kraji.
Mechlová, Lenka ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Komparace zájmu o sportovní aktivity mezi studenty středních škol v Praze a v Karlovarském kraji Cíle: Cílem práce je zjistit a porovnat zájem o sportovní aktivity mezi studenty středních škol v Praze a v Karlovarském kraji, zjistit, jaké jsou důvody, proč studenti sportují, případně proč o sportovní aktivity nemají vůbec zájem. Dalším cílem je také zjistit a porovnat způsob trávení volného času studentů v obou regionech, dále pak ověřit, jaké mají studenti v daných oblastech podmínky pro sportování. Metody: Zájem o sportovní aktivity byl zkoumán prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu naznačují, že úroveň sportovní činnosti u studentů v Karlovarském kraji je na vyšší úrovni než u studentů v Praze. Přestože jsou podmínky pro sportování v Karlovarském kraji horší, studenti zde sportují častěji a sport zaujímá lepší pozici mezi ostatními volnočasovými aktivitami. Klíčová slova: sportovní aktivity, studenti středních škol, volný čas, motivace, Karlovy Vary, Praha
Praktická zkušenost jako prostředek k volbě vhodného studijního oboru
Peychlová, Štěpánka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na rozhodování studentů středních škol zvažujících studium na vysoké škole, o svém dalším směřování. Důraz je zde kladen na praktickou zkušenost jakožto na specifickou součást kariérního poradenství. Cílem práce je prozkoumat roli této praktické zkušenosti v rámci rozhodovacího procesu studentů o vlastním kariérním směřování. Za tímto účelem práce nabízí teoretickou základnu dané problematiky, empirická část pak přináší popis projektu (jehož cílem bylo zprostředkování studentům praktické zkušenosti s oborem, o kterém uvažují). Na projekt navazuje výzkumná sonda zkoumající danou problematiku prostřednictvím případových studií tří studentů, kteří se projektu zúčastnili. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Geografie outdoorových aktivit studentů středních škol v Praze
Rodová, Alena ; Novák, Jakub (oponent) ; Spilková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na volnočasové outdoorové aktivity studentů středních škol v Praze. Venkovní aktivity se dynamicky rozvíjejí, protože zahrnují všestranný pohyb a uskutečňují se venku pod širým nebem. Tyto aktivity jsou velice oblíbené také u mládeže. Cílem této práce je zjistit, jestli studenti středních škol v Praze tráví svůj volný čas aktivně nebo spíše pasivně, kolik mají denně v průměru hodin volného času a jakým outdoorovým aktivitám se věnují. Dále práce řeší otázky, s kým studenti tráví svůj volný čas, zda mají raději kolektivní či individuální sporty, letní či zimní atd. Metodika práce je postavena na kvantitativním výzkumu - dotazníkovém šetření. Dotazování se uskutečnilo na dvou gymnáziích, dvou středních odborných školách a dvou středních odborných učilištích v Praze. V závěru jsou vysloveny další náměty a návrhy pro další výzkum.
Propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
FIŠEROVÁ, Simona
Teoretická část zahrnuje popis vzdělávací soustavy v České republice podle zákona č. 317/2008 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění dalších předpisů a zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve znění dalších předpisů. Dále zahrnuje výčet všech vyšších odborných škol a vysokých škol, které mají akreditované příbuzné obory k oboru Ochrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNE, který je vyučován na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Konec teoretické části se věnuje obecné propagaci a jednotlivým formám propagace. Vzdělávací soustava se podle zákona 317/2008 Sb. dělí na předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, středoškolské vzdělávání, vzdělávání v konzervatoři a vyšší odborné vzdělávání. Zákon č. 111/1998 Sb. se zabývá studiem na vysokých školách. Dále se v práci zabývám podobnými obory na všech vyšších odborných školách a vysokých školách v České republice. Studium jsem rozdělila na vyšší odborné školy a bakalářské, magisterské a doktorské studium. Studium na vyšších odborných školách v programu Ochrana obyvatelstva otevírá pouze jedna vyšší odborná škola, a to v jednom studijním oboru. Bakalářské studium Ochrana obyvatelstva či podobný program otevírají na jedenácti vysokých školách, na nichž se dohromady vyučuje šestnáct studijních oborů. Magisterské studium v programu Ochrana obyvatelstva otevírají na šesti vysokých školách, a to celkem 9 studijních oborů. Doktorské studium otevírá pět vysokých škol, a to v devíti studijních oborech. V poslední části se věnuji obecné propagaci. Propagace slouží k motivaci určité skupiny osob nebo všech lidí. Pomocí propagace dochází k předávání informací, rozšíření znalostí obyvatelstva a zvýšení známosti značky či určité firmy. Propagace může probíhat pomocí reklamy, ať už v médiích, pomocí tištěné reklamy, televize či rozhlasem. Média členíme na masová a specifická. Mezi masová spadají rádia, televize, internet, kina, časopisy a rozhlas. Pod specifické patří billboardy, dopravní prostředky, výkladní skříně, obaly, ohrady sportovišť, e-mailing a reklamní předměty. Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Výzkumná otázka zněla: Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích? Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření na vybraných středních školách v Jihočeském kraji. Pro toto zhodnocení byl vytvořen dotazník určený studen-tům středních škol, který byl rozdělen do dvou bloků. Blok I. obsahoval 10 otázek a Blok II. byl tvořen 13 otázkami. Blok I. se týkal: zájmu středoškoláků o studium na vysoké škole a vyšší odborné škole; možností jejich dalšího studia; kritérií, která jsou stěžejní při výběru studijního oboru; obav spojených s výběrem vysoké školy či vyšší odborné školy; výše školného na vysoké a vyšší odborné škole a získávání informací o studiu. Blok II. je zaměřen na: propagaci studijního programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích; zájem studentů o tento obor; propagační akce pořádané Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity či Katedrou radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva; preferovaný druh a formu propagačních materiálů a hodnocení důležitosti studijního oboru.
Využívání organizovaného volného času studenty středních škol v podmínkách mikroregionu Bystřicko
BERAN, Karel
Bakalářská práce se věnuje volnočasovým aktivitám studentů středních škol v Mikroregionu Bystřicko. Bakalářská práce předestírá možnosti využití organizovaného volného času v Mikroregionu Bystřicko. Zajímá se o vztahy volnočasových organizací a jejich klientů. Důraz byl kladen především na informační toky mezi těmito subjekty a objekty. V teoretické části je představen Mikroregion Bystřicko, vybrané volnočasové organizace, instituce v tomto mikroregionu působící a pojmy, které se váží na problematiku volného času. V části praktické zkoumá, jak studenti středních škol v tomto mikroregionu tráví svůj volný čas, jaká je nabídka volnočasových aktivit, jaké aktivity respondentům v mikroregionu chybí. Šetření se dotýká podpory rodičů ve volnočasové aktivitě. Výstupem pro praxi budou jednotlivá doporučení k propagační činnosti trávení volného času, k tvorbě nástrojů určených pro monitorování volnočasových potřeb potencionálních klientů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.