|
Systém pro přesné měření elektrické délky koaxiálních kabelů
Podr, Michal ; Polívka,, Milan (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem měřící metody pro určení elektrické délky koaxiálního kabelu bez nutnosti použití vektorového obvodového analyzátoru. Nejprve je stručně rozebrána obecná teorie vedení a jeho jednotlivé parametry, poté se práce zaměřuje konkrétněji na koaxiální kabel a jeho parametry. V další části je názorně rozebrán postup úvah při návrhu měřící metody a je nastíněna bloková struktura měřícího systému. Ve třetí části je popsán postup práce, testování prototypu můstku, jeho měření a dále návrh kompletního měřícího systému. Ve čtvrté části je popsán software. V závěru jsou diskutovány výsledky práce, přesnost měřícího systému, dosažené parametry s ohledem na zvolený princip měřícího systému a celkové zhodnocení použitelnosti v praxi.
|
|
Inteligentní řízení světelné signalizace
Skoták, Miloš ; Samek, Jan (oponent) ; Malačka, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci rozebereme multiagentním systémem pro ovládání světelné signalizace. Pro vytvoření reálných situací byl implementován simulátor dopravní situace v jazyce Java, který je založen na celulárním automatu. V multiagentní systému nedochází pouze ke komunikaci mezi agentem a prostředím, ale také i mezi agenty. K implementaci pravidel byl použit rozšířený AgentSpeak s interpretem Jason. Experimenty byly provedeny na reálném silničním úseku ve městě Brně.
|
|
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
|
|
Simulátor paměťového podsystému
Holášek, Petr ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku zpracování paměťových stop, jejich využití v simulaci a vývoj modulárního simulátoru paměťového podsystému založeného na paměťových stopách. Simulátor podporuje také využití pro výukové účely díky vestavěné vizualizaci, pomocí které lze sledovat přístupy na adresy v paměťové hierarchii.
|
|
Článkové roboty
Vidlák, Marek ; Kubela, Tomáš (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce článkového robota a provedení simulace jeho pohybů. Diplomová práce je rozdělená na čtyři hlavní části. V první části jsou stručně vysvětleny základní informace o průmyslových robotech a manipulátorech, jejich stavba a struktura. Dále jsou uvedeny příklady konstrukce dnešních robotů a princip výpočtu kinematického řetězce. Na začátku druhé části je provedena analýza konfigurace článkových robotů, popis stavby a struktury, příklady konstrukcí článkových robotů a jejich aplikace. Ve třetí části je zvolena varianta konstrukčního řešení, vytvořen matematický a kinematický model. Dále je navržena a popsána konstrukce robota. Poslední část je věnována simulaci kinematiky robota, popisem simulačních programů a jejich užití pro požadované výsledky.
|
| |
| |
|
Simulace fyzikálních jevů s využitím celulárních automatů
Martinek, Dominik ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modelováním a simulací fyzikálních jevů, u nichž se využívají celulární automaty. Jsou zde vyjmenovány a popsány základní metody, které se k modelování fyzikálních jevů využívají. U každého modelu jsou uvedena přechodová pravidla zároveň s jejich odvozením. Tato pravidla se pak používají v implementovaných modelech. V práci je pak uveden návrh aplikace, která slouží k simulaci jednotlivých modelů. Podle tohoto návrhu byla vytvořena aplikace, s jejíž pomocí byla provedena simulace ukázkových příkladů. Každý příklad se zabývá jednou oblastí fyzikálních jevů. V práci jsou pak zaznamenány výstupy jednotlivých modelů včetně zhodnocení jednotlivých závěrů. Jeden vybraný příklad byl rovněž zparalelizován a byly změřeny časy výpočtu s využitím různého počtu procesorů.
|
|
Simulace koncových elementů
Bombera, Jiří ; Rubinová, Olga (oponent) ; Uher, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje simulace koncových elementů metodou CFD. Cílem práce je stanovit typ koncového elementu, který nejlépe provětrá místnost rodinného domu s přihlédnutím na rychlost proudění vzduchu v pobytové zóně a stáří vzduchu v místnosti. Závěrem práce je návrh systému vzduchotechniky pro rodinný dům s aplikací koncových elementů vyhodnocených jako ideální pro provětrání místností.
|
|
3D Autoškola
Kapoun, Petr ; Veigend, Petr (oponent) ; Šátek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací simulátoru 3D autoškoly. Po analýze existujících řešení a návrhu simulátoru se práce zabývá problematikou kontroly pravidel silničního provozu a možností jejich implementace v simulátoru. Pro implementaci byl vybrán herní engine Unity 3D. Modely byly vytvořeny v programu Blender.
|