Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce úloh na limity funkcí
Prskavcová, Pavla ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Název práce: Konstrukce úloh na limity funkcí Autor: Pavla Prskavcová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Mgr. Derek Pilous, Ph.D. Práce se zabývá elementárními metodami řešení úloh z limitního počtu a ná- vrhem úloh těmito metodami řešitelných. V první části shrnuje potřebnou teorii (definice a věty). V druhé části pak standardní metody řešení úloh na limity. V třetí části ukazuje pomocí analýzy metod z druhé části, jak navrhovat úlohy řešitelné elementárními metodami (bez použití výsledků z diferenciálního počtu). Klíčová slova: limita, řešení úloh, návrh úloh, elementární funkce.
Péče o duševně nemocné v Česku: problémy a řešení
Skalník, Michal ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Již od začátku devadesátých let se v Česku otevřeně mluví o potřebných změnách v systému péče o duševně nemocné. Problémy, které byly již téměř před devatenácti lety formulovány, však ještě ani dnes nejsou vyřešeny a v mnoha z nich se dosáhlo jenom neuspokojivého zlepšení. Hlavním tématem diplomové práce je proto propojení dvou oblastí: problémů, které se v péči o duševně nemocné nacházejí a způsobů řešení, které je na ně možné aplikovat. První část práce je věnována analýze problémů, které jsou pojmenovány v koncepčních dokumentech Psychiatrické společnosti. Výsledkem této analýzy je potvrzení drtivé většiny problémů a zároveň jejich "podložení" potřebnými daty. Závěrem první části je také výčet problémů, u kterých rozsah a kvalita dostupných dat zaostává za informacemi, které jsou k dispozici u problému jiných. Druhá část práce se věnuje popisu řešení, která je možné aplikovat na některé z problémů analyzovaných v první části. Cílem tohoto popisu je představit základní rámec fungování daného řešení, ukázat, jaký vklad dané řešení obnáší od příslušných aktérů a také (je-li je to možné) uvést, jak se daný problém dařilo řešit v minulosti. Výsledkem druhé části práce je vzájemné porovnání zkoumaných řešení a také několik závěrů, které z tohoto porovnání vyplývají. Závěr práce je věnován popisu...
Interpretace fyzikálních grafů experty a začátečníky sledovaná oční kamerou
Vondráčková, Terézia ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá identifikováním klíčových oblastí grafů z mechaniky jak z pohledu žáků, tak z pohledu expertů. Také se zabývá pozorováním různého zaměření pozornosti na graf správně a nesprávně řešících žáků zadané úlohy, přičemž žáci byli sledováni oční kamerou. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 23 žáků středních škol a 14 expertů vybraných ze studentů magisterských či doktorských oborů a vědeckých pracovníků Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Z výsledků plyne, že experti si dokázali během krátké doby zapamatovat mnohem více informací o grafu než žáci SŠ a na rozdíl od žáků považovali osy a jejich popis za klíčovou součást grafu. Z analýzy výsledků správně a nesprávně řešících žáků je zase patrný rozdíl v zaměření pozornosti na relevantní oblasti grafu. Žáci, kteří vyřešili zadané úlohy nesprávně, si prohlíželi více oblasti nedůležité pro vyřešení otázky. Správně řešící žáci zase strávili méně času fixováním pohledu na nerelevantní oblasti grafu. Představy nesprávně řešících žáků se většině případů týkaly obecně nesprávné představy grafu jako náčrtu reálné situace, nebo obrázku, který fyzickou situaci připomíná.
Osobnost žáka a řešení úloh školské matematiky heuristickými strategiemi
Škutová, Markéta ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Název práce: Osobnost žáka a řešení úloh školské matematiky heuristickými strategiemi Autor: Mgr. Markéta Škutová Vedoucí práce: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Diplomová práce se zabývá vztahem mezi typem osobnosti žáka v dimenzi příjmu informací a jeho způsoby řešení úloh školské matematiky s využitím heuristických strategií na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z oblasti heuristických strategií ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ a jejich aplikace na příkladech. Dále jsou zde objasněna teoretická východiska teorie typů a její využití ve výchově a vzdělávání. V praktické části jsou uvedeny výsledky analýzy odpovědí z typologického dotazníku a rozsáhlá kvalitativní analýza žákovských řešení úloh. Výsledná zjištění jsou doložena konkrétními ukázkami žákovských řešení. V diplomové práci lze nalézt důkazy toho, že zkoumaní intuitivní žáci používají častěji heuristické strategie řešení úloh než smysloví žáci a jsou úspěšnější v řešení netradičních úloh. Klíčová slova: heuristické strategie, MBTI, teorie typů, řešení problémů
Interpretace grafu zaznamenaného siloměrnou plošinou žáky středních škol sledovaná oční kamerou
Vondráčková, Terézia ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna.
Demonstrační program pro předmět IZU
Hreha, Tomáš ; Šůstek, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom aplikácie pre vizualizáciu základných algoritmov umelej inteligencie. V úvodnej časti popisuje teoretický základ pre jednotlivé témy a metódy spracované v rámci tejto práce, ďalej stručne popisuje vybrané technológie a dôvody ich použitia a základne prvky použité v rámci implementácie. Ďalšia časť práce je venovaná návrhu užívateľského rozhrania, jeho hlavným komponentám a popisuje spôsoby akými aplikácia interaguje s užívateľom a ako užívateľ interaguje s aplikáciou. Posledná časť obsahuje porovnanie s pôvodnými demo aplikáciami a zhrnutie výsledkov testovania.
Tvorba algoritmických úloh v programovacím prostředí Kodu
REINDL, Patrik
Tato bakalářská práce se věnuje aplikování algoritmických úloh ve vymodelovaném mikrosvětě ve 3D prostředí Kodu. Práce má za cíl, pomocí úloh, rozvíjet logické uvažování u dětí na druhém stupni základních škol a zároveň efektivně naučit děti základy programování. Dále má práce za úkol popsat všechny možnosti, které se dají ve 3D prostředí Kodu aplikovat: jak vytvořit mikrosvět, dále jak vytvořit úlohy v daném prostředí, seznámení s programovacím jazykem, který se v prostředí Kodu aplikuje a na jakých zařízeních se tyto "hry" dají uplatnit. Práce by měla tudíž pomoci i dalším uživatelům, jak s tímto programem pracovat. Jelikož veškeré návody a manuály ohledně prostředí Kodu jsou v angličtině, je tato práce pro české uživatele přínosem a budou si moci vytvářet vlastní mikrosvěty a dále je aplikovat dle vlastní potřeby.
Výzkum strategií uplatňovaných žáky při řešení problémových úloh z chemie
Koreneková, Kateřina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá identifikací strategií, které žáci základní školy používají při řešení problémových úloh z chemie. Strategie byly zjišťovány prostřednictvím rozhovorů s žáky 9. ročníků. Rozhovory vedené metodou Think-aloud byly spojeny s řešením vybraných problémových úloh. Zjišťované strategie byly klasifikovány na strategie podporující (tj. snadno aplikovatelné na více problémů) a limitující (tj. fungující na jednoduchých příkladech, ale potenciálně selhávající u složitějších). Odděleně byly zjišťovány čtenářské strategie sloužící žákům k pochopení zadání úloh. Současně s používanými strategiemi byly zjišťovány i problémy, se kterými se žáci při řešení úloh potýkali. V průběhu šetření byly využity učební úlohy s problémovými prvky z publikace Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Z výsledků šetření lze vyčíst, že při řešení úloh s rozsáhlejším a složitějším zadáním žáci často využívali čtenářských strategií vícenásobného čtení zadání a čtení zadání nahlas. Z podporujících strategií se žáci pokoušeli o analogické vyvozování a logické zdůvodňování. Z limitujících strategií žáci využívali převážně strategii tipování a předpovídání odpovědi na základě struktury zadání. Zjišťování žáky používaných strategií a postupů řešení úloh s využitím metody Think-aloud...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.