Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz nekonečných možností
Isaeva, Andzhela ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat způsoby uchopení kresby jako nekonečného procesu, prožitku, vedoucích k zintenzivnění a pochopení sebe a svých možností. Vytváření dlouhodobých portrétních skic, jako neustálé opakování a zdokonalování kresby. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části práce definuji historické užívání kresby jako záznamu a jako nástroj pro denní rituál ve výtvarném umění s důrazem na umělce 19. 20. století. V praktické části realizuji a představuji sérii portrétních kreseb v různých technikách uvedených v teoretické části. V didaktické části zrealizuji výtvarnou řadu na téma "Nekonečná kresba" / kresba jako poznání světa. KLÍČOVÁ SLOVA Kresba, portrét , autoportrét, tvář, grafika,umělecký obraz, koláž
Historie, rozvoj a možnosti balneologie v ČR
SEDLÁČKOVÁ, Monika
Prostředí našich lázní působí jako společenský fenomén ovlivňující mnoho oblastí lidského bytí. Díky své jedinečné atmosféře, mimořádnému věhlasu a vážnosti ve společenském povědomí nezasahují lázně pouze do oblasti cestovního ruchu, ale jsou nedílnou součástí života obyvatel lázeňských míst a návštěvníků lázní. Práce zabývající se převážně dějinami balneologie se zaměřuje i na současné příležitosti využití lázeňské léčby na území České republiky a nabízí srovnání se světovou lázeňskou medicínou. V práci jsem se snažila s pomocí ukázek z historie podtrhnout roli lázeňství v minulosti a přiblížit jeho postupnou transformaci do dnešní podoby. Rovněž se v ní zaobírám přírodními léčivými zdroji a jejich využitím s následným detailnějším rozpracováním ve stanovených lázních. Oblastí mé pozornosti byly počátky utváření a rozvoj tří lázeňských měst, které se od ostatních odlišují svými poskytovanými službami a vysokým počtem klientů. Zaměřila jsem se převážně na lázně Třeboň, Luhačovice a Karlovy Vary. K dosažení tohoto cíle jsem použila metodu sekundární analýzy dat. Na základě nasbíraných dat jsem utvořila kompilát současných poznatků. Práce by mohla být využita v klinické praxi fyzioterapeutů pro získání orientačních znalostí o balneoterapii a posloužit jako informativní materiál pro širší veřejnost, která se chystá zavítat do lázeňského prostředí.
Daňová optimalizace prostřednictvím daňových rájů - možnosti a rizika
NEPOMUCKÁ, Martina
Tato práce porovnává daňové zatížení vybraného subjektu mezi jednotlivými zeměmi s nízkým nebo nulovým zdaněním, tzv. "Daňové ráje", a Českou republikou. Tato práce také informuje o možných metodách, jak ušetřit na dani. Vybrané daňové diagramy účetní jednotky jsou řazeny nejen podle výše daňové povinnosti, ale také podle poplatků a dalších ukazatelů, které mohou ovlivnit rozhodnutí účetní jednotky. Existuje mnoho rizik spojených s daňovými ráji. Teoretická část se zabývá historií daňových rájů. Pojem daňový ráj je definován organizacemi jako EU, Oxfam a tak dále. V druhé části je teoretická část věnována vybraným daňovým rájům. V praktické části jsou navržena daňová schémata. Vybrané země pro daňové diagramy jsou Nizozemsko, Kypr a USA. Daňové diagramy jsou seřazeny ve dvou aspektech - možnosti a rizika. Nejlepší volbou pro vybraný subjekt je daňový diagram - Kypr, z důvodu že na Kypru jsou skladové prostory, daň z příjmů je nízká a rizika jsou nízká.
Vliv rodičů na pedagogické směřování základní školy
Běhounková, Vendula ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice ovlivňování pedagogického směřování základní školy ze strany rodičů. Klade si za cíl zjistit, jaké mají rodiče v současné době možnosti ovlivnit pedagogické směřování základní školy a jak tyto možnosti využívají. Práce je rozdělena na teoretická východiska a výzkumnou část. V teoretických východiscích práce jsou na základě analýzy textu prezentovány zkušenosti a poznatky, které se k dané problematice vztahují. Teoretická východiska tak podávají přehled toho, jaké faktory mají vliv na pedagogické směřování základní školy a jakou roli mohou v tomto procesu hrát rodiče. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány a zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na čtyřech základních školách na Praze 12. Využitou metodou k získání dat byl rozhovor s řediteli těchto základních škol a dotazník pro rodiče žáků. Na základě výsledků výzkumného šetření a zodpovězení výzkumných otázek byla školám, které se do šetření zapojily, navržena doporučení, jejichž zavedení by v praxi mohlo vést ke snadnějšímu zapojení rodičů do procesu ovlivňování pedagogického směřování školy. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatření.
Možnosti e-learningu ve vzdělávání s přihlédnutím k psychologickým otázkám rozvojetvorného učení
Mazánek, Karel ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se pokouší kriticky nahlédnout na vzdělávání prostřednictvím e- learningu, kdy ústředním tématem jsou možnosti, které při propracované vzdělávací strategii tato forma vzdělávání nabízí. E-learning je v diplomové práci zasazen do celospolečenského kontextu vzdělávání v 21. století s ohledem na demografický vývoj české populace. Vedle představení a popisu nejdůležitějších součástí e-learningových kurzů se práce soustředí na samotný proces tvorby e-learningových kurzů, kde je využito zkušeností z firemní praxe, neboť právě ta je pro další výzkum v této oblasti velmi přínosná. Za podstatné v práci rovněž považujeme teoreticky rozvést pojem rozvojetvorné učení a ukázat jeho přínos k popisu možností e-learningu ve vzdělávání. V praktické části se věnujeme výzkumu e-learningu ve vybraných firmách, ve kterém se snažíme nastínit, jakým způsobem a jak efektivně je e- learning ve vybraných organizacích využíván. Klíčová slova: e-learning, e-learningový kurz, vzdělávání, možnosti e-learningu, rozvojetvorné učení, firemní praxe, vzdělávací strategie
Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR
Pocová, Zuzana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Bakalářská práce: Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR Autor práce: Zuzana Pocová Vedoucí práce: Mgr. Miriam Kotrusová, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá zkoumáním možností a strategií pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v České republice v kontextu ztíženého uplatnění absolventů na trhu práce v současné době a s důrazem na zvyšování jejich zaměstnatelnosti. Pozornost je zaměřena na problematiku pracujících studentů denního studia na vysokých školách. Cílem práce je identifikace studentských strategií v oblasti kombinování denního studia a práce a jak v této situaci studentům pomáhají nebo jim práci znemožňují legislativní podmínky. Práce má analytický charakter a pracuje jak s primárními daty z výzkumných polo-strukturovaných rozhovorů, tak i se sekundárními daty z odborných zahraničních článků a legislativních dokumentů. Data jsou v práci analyzovaná za použití obsahové a tematické analýzy.
Možnosti rozvoje nadaných žáků v rámci základních škol
Pospíšilová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce nahlíží na problematiku nadaných žáků v rámci běžných základních škol, jejich specifického vzdělávání a celkového postavení takového žáka ve třídě běžné základní školy. V úvodu práce je vymezen pojem nadání a s tím související požadavky i historický vývoj. Dále se zabývá rozpoznáváním talentu a poukazuje na souhrnné charakteristiky nadaných žáků. Jádrem celé práce jsou možnosti škol a učitelů ve vzdělávání nadaných žáků v běžných školských zařízeních. Věnuje se existujícím programům na vzdělávání a obsažení specifik segregované či integrované edukace. Zaměřování se na samotnou výuku žáků je podnětem k tomu, jak by učitelé mohli jejich příslušné nadání rozvíjet, utvářet diferencovanou výuku a práci s nimi ve skupině. Význam zde má i spolupráce s rodiči. Závěr práce je věnován podstatné a opomíjené skupině nadaných žáků s handicapem (twice exceptional) a zamyšlením se nad realitou současného stavu. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, rozvoj, vyjímečnost, osobnost, možnosti, zájem.
Java aplikace - teorie a praxe
Kučera, Lukáš ; Halbich, Čestmír (vedoucí práce) ; Tereza , Tereza (oponent)
Tématem této diplomové práce je Java aplikace teorie praxe. Práce se zabývá vprvní části teoretickým úvodem do programovacích jazyků, historii Javy, rozdělením dle paradigmat, přístupem. Součástí je bližší seznámení s programovacím jazykem Java a přehled základních funkcí a syntaxí Javy, jako programovacího jazyka, jakožto objektově orientovaného Praktická část diplomové práce se zabývá již samosatným programováním aplikace vjazyce Java. Tato část se také zabývá samotnou přípravnou, analýzou a návrhem grafického rozhraní aplikace, obsahuje části programu které jsou blíže popsány a vysvětleny. Vytvořený program je funkčním celkem pro přehled claimů exportovaných z jiného sytému.
MAPA
Merta, Johana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prezentuji soubor výtvarných prací vzniklých v období Magisterského studia a jeho přerušení, tedy práci vzniklou v letech 2012-2017. Tématicky jsem zpracovávala kartografické přenosy prostoru do plochy s manipulací měřítek a vizuálních zkratek. Společně s mojí aktivitou představím i práci dalších 5ti výtvarníků, kterým jsem nabídla téma mapy paralelního vesmíru k jejich autorskému zpracování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.