Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Creative Cities" - projekt British Council jako příklad městského marketingu
Hradecká, Johanka ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Creative Cities" - projekt British Council jako příklad městského marketingu se zabývá projektem, který vychází z teorie moderního městského marketingu (city branding) a je zaměřen na problematiku dnešních měst a řešení jejich problémů. Zohledňuje jednak historickou perspektivu městského marketingu a jeho současné pojetí, ale zároveň uchopuje Kreativní města jako příklad sociální kampaně, která má za cíl informovat obyvatele, zástupce veřejné správy i zájmové subjekty o možnostech a nástrojích, kterými lze dosáhnout kvalitnějšího života ve městech. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část, které zohledňují všechny nezbytné aspekty tohoto mezinárodního projektu - všeobecný koncept projektů British Council, zaměření na kreativní průmysl, vývoj moderního městského marketingu, specifickou sadu nástrojů Kreativních měst a příklady a potenciál jejich využití do budoucnosti v Evropě i České republice. Práce se opírá o tříleté působení projektu v České republice a jeho konkrétní vyústění v některých městech.
Umění a podnikání: Kreativní inkubátory
Mitošinková, Barbora ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; ŽÁKOVÁ, Eva (oponent)
Nové modely financování kulturních a kreativních projektů jsou intenzivně diskutovaným tématem napříč spektrem všech v kultuře zainteresovaných aktérů: mezi manažery, umělci, studenty, výzkumníky, akademiky, státní správou na všech úrovních, atd. Diplomová práce proto zkoumá téma navazování spolupráce mezi umělci - jednotlivci či institucemi - a sektorem soukromého podnikání. Práce rozebírá možné formy spolupráce (sponzorství, dárcovství, firemní filantropie, propojující platformy, umělecké intervence) a podrobně se věnuje kreativním inkubátorům, jako perspektivní možnosti propojení kulturně-kreativního odvětví a privátní, podnikatelské sféry. Povaha a potenciál tohoto vztahu je následně analyzován na případech vznikajících i již fungujících kreativních inkubátorů v České republice.
Role kultury v procesu regenerace post-industriálního města
Milatová, Barbora ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochozková, Jacqueline (oponent)
Předmětem diplomové práce Role kultury v procesu regenerace postindustriálního města je představení teoretického konceptu regenerace bývalých průmyslových měst prostřednictvím kultury a zhodnocení vlivu kultury na regeneraci postindustriálního města. První část diplomové práce se věnuje obecné problematice vlivu kultury na regionální rozvoj a atraktivitu města, jsou zde vymezeny základní pojmy s problematikou související a definovány trendy v rozvoji a regeneraci postindustriálních měst prostřednictvím kultury. Druhá část práce se zabývá procesem proměny města Ostravy a obsahuje analýzu současné situace ve městě. Statutární město Ostrava má zpracován strategický dokument představující oživení města prostřednictvím kultury jako faktoru zlepšujícím jeho externí image, ale také zdroje regionální identity a kultivace společnosti. Empirické ověření hlavních přínosů dosavadní strategie obnovy a rozvoje města Ostravy prostřednictvím kultury je provedeno pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky ukazují, že občané města opravdu zaznamenali viditelné změny směřující ke zlepšení kvality života ve městě. Pokud však město chce být ve své strategii regenerace i nadále úspěšné, mělo by klást větší důraz na účast obyvatel, získání jejich zpětné vazby a lepší využití doposud realizovaných kulturních investic propojením existující kulturní infrastruktury.
Kreativní centrum Zlín
Novák, Petr ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Bakalářská práce se věnuje hlavním třem oblastem. Problematice kulturních a kreativních průmyslů, teoretické tvorbě podnikatelského plánu a jeho aplikaci v praxi na příkladu podnikatelského plánu kreativního centra ve Zlíně. Do první oblasti zasahují celkové kontexty kulturních a kreativních průmyslů v souvislosti s pojmoslovím tématiky v rámci této problematiky ve Zlíně a Zlínském kraji s přesahem na zvolenou regionální situaci. Druhá oblast obsahuje teoretickou přípravu realizace podnikatelského záměru dle aktuálních trendů. Poslední část práce tuto sumarizaci reflektuje na zvoleném praktickém projektu na teoretické úrovni.
Information system of creative economy
Martinková, Ivana ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast kreativní ekonomiky a její rozvoj v rámci České a Slovenské republiky. Protože se jedná o poměrně nový fenomén, poskytuje přehled základních pojmů a poukazuje na důležitost kreativního sektoru. Dále jsou analyzovány problémy a rizika spojené s podporou dané oblasti. Za významný milník rozvoje kreativní ekonomiky je považováno vytvoření informačního systému, což je hlavním cílem této práce. Praktická část je věnována postupu vypracování systému a analýze programů dvou reálných projektů -- Košice EHMK 2013 a Přeshraniční klastrová iniciativa pro rozvoj kreativního průmyslu, na jejichž základě dochází k vymezení základních kroků postupu aplikovaných do praxe.
Inovativní rozvoj monoměst
Zaitseva, Alina ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Černoch, Felix (oponent)
Práce se zabývá problematikou takzvaných monoměst -- města s monotematickou strukturou hospodářství. Ta mají v současné době celou řadu problémů -- jak sociálních, tak ekonomických. Pojem monoměsto jsou nejdříve přesně definován a zařazen do historických souvislostí, pozornost byla věnována i předpokládaným budoucím trendům. V dalším kroku byla představena celá řada návrhů, které mohou pomoci tuto situaci vyřešit. Z těchto návrhů byla upřednostněna implementace kreativního průmyslu, která je dále podrobně rozebrána. Pro názorné pochopení je navržen i konkrétní příklad implementace v podobně umělecké kavárny.
Vliv recese prodeje hudebních nosičů na živou hudební produkci v ČR
Vondryska, Jan ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Polouček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aktuálním fenoménem prudkého poklesu prodeje hudebních nosičů a vlivem tohoto jevu na produkci živých hudebních vystoupení populárního žánru. Teoretická část vymezuje současné pojetí problematiky kreativních průmyslu a ukazuje živou hudební produkci jako jeden ze základních kamenů těchto průmyslů. V dalších částech autor pojmenovává klíčová odvětví hudební produkce, jakými jsou hudební festivaly, vystupování v hudebních klubech a prodej hudebních nosičů. Následně autor analyzuje vzájemnou interakci mezi uvedenými třemi odvětvími. Závěrečná část je tvořena pokusem o predikci budoucího vývoje populárně hudebního průmyslu za stávajících podmínek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.