Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 439 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role asistenta pedagoga při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách v Jihočeském kraji se zaměřením na ukrajinské žáky
DŘEVOVÁ, Pavla
Téma bakalářské práce se zaměřuje na podporu vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím asistenta pedagoga. Cílem celé práce je analyzovat roli a význam asistenta pedagoga při edukaci žáků z Ukrajiny. Bakalářská práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, které obsahují základní teoretický pohled do uvedené problematiky. První kapitola se věnuje základní charakteristice žáka s odlišným mateřským jazykem, jeho vymezení, legislativnímu ukotvení a poslední část pojednává o jazykové podpoře. Druhá kapitola se zaměřuje na inkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem. V kapitole budou nastíněna využívaná podpůrná opatření u této skupiny, faktory ovlivňující jejich edukaci a specifika žáků z Ukrajiny. Poslední kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga. V kapitole je popsána legislativa, kvalifikační připravenost, náplň pracovních činností asistenta pedagoga a kooperace mezi ním a učitelem. Praktická část zkoumá roli asistenta pedagoga a jeho podporu při vzdělávání žáků z Ukrajiny. Tento úsek je realizován pomocí dotazníkového šetření, které je následně doplněno polostrukturovanými rozhovory s asistentkou pedagoga a učitelem, kteří mají zkušenosti s výukou ukrajinských žáků. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 226 respondentů. Z výsledků se dozvídáme, při jakých pracovních aktivitách se uplatňuje asistent pedagoga, dále o využití didaktických pomůcek i o vzájemné kooperaci při vzdělávání žáků z Ukrajiny. Výsledky vycházející z kvantitativního výzkumu byly následně doplněny prostřednictvím rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Bakalářská práce může posloužit k optimalizaci vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách.
Porušování jemnozrnného cementového kompozitu v blízkosti rozhraní plniva a matrice
Vyhlídal, Michal ; Kabele,, Petr (oponent) ; Profant, Tomáš (oponent) ; Keršner, Zbyněk (vedoucí práce)
Přechodová oblast mezi zrnem kameniva/výztuží a matricí je považována za nejslabší článek cementových kompozitů a dle některých autorů přímo souvisí s jejich nelineárním (přesněji kvazikřehkým) chováním. Tato práce si klade za cíl ověřit tento obecně uznávaný předpoklad nejslabšího článku za pomoci lomových experimentů a jim odpovídajícím numerických simulací. V experimentální části práce byly vedle tradičních lomových testů využity moderní metody 3D skenování, rastrovací elektronové mikroskopie, chemické analýzy pomocí elektronové mikrosondy a metod měření mechanických vlastností malých objemů – nanoindentace. V numerické části práce byly využity modely založené na zobecněné lineární elastické lomové mechanice i modely moderní určené pro simulace cementových kompozitů, konkrétně model rozetřených trhlin a mikroploškový (Microplane) model. V návaznosti na dosažených výsledcích byla práce doplněna i o kohezivní model simulující chování rozhraní. Výsledky jsou diskutovány a dány do kontextu s již publikovanými pracemi. Hlavním závěrem práce je, že vlastnosti přechodové oblasti nemají na chování cementových kompozitů takový vliv jako samotná adheze mezi inkluzí a přechodovou oblastí, potažmo matricí.
Výhody a nevýhody inkluzivního vzdělávání na druhém stupni základních škol
ZELENDOVÁ, Eliška
Diplomová práce se zabývá výhodami a nevýhodami inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na začleňování všech jedinců druhého stupně základní školy do výuky a konkrétně na vnímání této problematiky pracovníky školských zařízení. Teoretická část poskytuje obecné informace o inkluzivním vzdělávání. Vymezuje základní pojmy s inkluzí spojené, postavení inkluze v České republice a popisuje osoby podílející se na inkluzivním vzděláváním. Praktická část se věnuje pedagogickým pracovníkům. Formou kvalitativního výzkumu jsou zjišťovány jejich postoje, názory a zkušenosti s inkluzivním vzděláváním a zda v inkluzivním vzdělávání spatřují výhody či nevýhody.
Efficient Algorithms for Counting Automata
Mikšaník, David ; Holík, Lukáš (oponent) ; Lengál, Ondřej (vedoucí práce)
Counting automata (CAs) are classical finite automata extended with bounded counters. They still denote the class of regular languages but in a more compact way than finite automata. Since CAs are a recent model, there is a gap in the knowledge of efficient algorithms implementing various operations on the CAs. In this thesis, we mainly focus on an existing subclass of CAs called monadic counting automata (MCAs), i.e., CAs with counting loops on character classes, which are common in practice (e.g., detection of packets in network traffic, log analysis). For this subclass, we efficiently solve the emptiness and inclusion problems. Moreover, we provide two extensions of the class of MCAs (but not beyond the class of CAs) and efficiently solve the emptiness problem for them. MCAs naturally arise from regular expressions that are extended by the counting operator limited only to character classes. Thus our algorithm solving the inclusion problem of MCAs can be used in a new method for solving the inclusion problem of such regular expressions. We experimentally evaluated this method on regular expressions from a wide range of applications and compared it with the naive method. The experiments show that the method using our algorithm is less prone the explode. It also outperforms the naive method if the regular expressions contain counting operators with large bounds. As expected, for the easy cases, the naive method is still faster than the method based on our algorithm.
3D tištěná mikropásková flíčková anténa
Medek, Petr ; Vašina, Petr (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nehomogenních substrátů mikrovlnných flíčkových antén. Cílem práce bylo najít takové rozložení permitivity substrátu lineárně polarizované flíčkové antény, kterým by bylo možné dosáhnout rozšíření impedanční šířky pásma vůči anténě se stejnou efektivní permitivitou. Zkoumaná flíčková anténa má čtvercový tvar, je lineárně polarizovaná a napájena koaxiálním napáječem. V práci je představeno několik druhů rozložení permitivity a jsou porovnány s anténou o substrátu s adekvátní efektivní permitivitou. U každé antény jsou rozměry flíčku upraveny tak, aby anténa byla navržena na střední frekvenci 2,45 GHz. Dále je zpětně navržena anténa s konstantní permitivitou, těmito rozměry flíčku a permitivita substrátu je upravena tak, aby byla dosažena požadovaná frekvence. Simulace jsou prováděny v programu ANSYS HFSS. U dvou zkoumaných stylů pozorujeme rozšíření impedanční šířky pásma vůči anténě s adekvátní efektivní permitivitou v řádu setin procenta, které bylo i následně ověřeno výrobou a měřením.
Harnessing Forest Automata for Verification of Heap Manipulating Programs
Šimáček, Jiří ; Abdulla, Parosh (oponent) ; Křetínský, Mojmír (oponent) ; Vojnar, Tomáš (vedoucí práce)
This work addresses verification of infinite-state systems, more specifically, verification of programs manipulating complex dynamic linked data structures. Many different approaches emerged to date, but none of them provides a~sufficiently robust solution which would succeed in all possible scenarios appearing in practice. Therefore, in this work, we propose a new approach which aims at improving the current state of the art in several dimensions. Our approach is based on using tree automata, but it is also partially inspired by some ideas taken from the methods based on separation logic. Apart from that, we also present multiple advancements within the implementation of various tree automata operations, crucial for our verification method to succeed in practice. Namely, we provide an optimised algorithm for computing simulations over labelled transition systems which then translates into more efficient computation of simulations over tree automata. We also give a new algorithm for checking inclusion over tree automata, and we provide experimental evaluation demonstrating
Ukrajinská migrace do České republiky: výzvy a úspěchy integrace v čase války
Halász, Rosztiszláv ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice migrace Ukrajinců do České republiky a analyzuje problémy a úspěchy v procesu jejich integrace do české společnosti v období války Ruské federace proti Ukrajině. Cílem práce je poskytnout detailní přehled o migraci Ukrajinců do České republiky a popsat výzvy, s kterými se migranti potkávají. Práce zkoumá různé aspekty integrace a začleňování, včetně sociálních, kulturních, právních a ekonomických. Hlavní pozornost je věnována otázkám, jako je adaptace na nové prostředí, zaměstnání, vzdělávání, podpora migrantů a socializace v České republice. Důraz je také kladen na pozitivní aspekty migrace a integrace a také na otázky související s bariérami při integraci. Práce obsahuje úspěšné integrační postupy, modely podpory a osvědčené postupy, které lze využít k dalšímu zlepšení situace ukrajinských migrantů v České republice. Ve výzkumné části jsou představeny výsledky kvalitativního výzkumu získané za pomocí dotazníku. Předkládaná diplomová práce poslouží jako materiál pro další diskusi a tvorbu politik a opatření, které povedou k efektivní integraci Ukrajinských občanů do české společnosti. Klíčová slova Dočasná ochrana, inkluze, integrace, kulturní rozmanitost, migrace, Ukrajina, uprchlík, válka.
Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy
Machová, Eva ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy" pojednává o inkluzivním vzdělávání s bližším pohledem na jeho uplatňování v rámci 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování pojmu inkluze a termínů s ní spojených, představuje východiska a principy inkluzivního vzdělávání a popisuje mezinárodní úmluvy a vnitrostátní předpisy, které jsou pro uplatňování inkluze v českém prostředí stěžejní. Práce ukazuje principy realizace inkluzivního vzdělávání v České republice a nabízí možnosti vyhodnocení proinkluzivity vzdělávání. Druhá kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, představuje systém vzdělávání těchto žáků a blíže se zaměřuje na aktéry v inkluzivním vzdělávání - žáky, učitele a asistenty pedagoga. Kapitola se soustředí také na systém poradenství ve školství a podpůrná opatření, která jsou poskytována žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola teoretické části charakterizuje soukromé školství. Praktická část se zaměřuje na konkrétní prvostupňovou základní školu a možnosti inkluzivního vzdělávání na této škole. Popisuje podpůrná opatření 1. - 3. stupně konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytování těchto...
Realizace inkluze v českém vzdělávacím systému na základní škole běžného typu
Smetanová, Margita ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Magisterská práce bude analyzovat současnou podobu a implementaci principu inkluzivního vzdělávání na českých základních školách. Práce se zaměří nejen na samotnou podobu inkluzivního vzdělávání, ale zohlední i jeho legislativní základ u nás a porovná ho s legislativou jiných zemí, které ho využívají. Práce bude pojednávat i o každodenní realitě inkluze v rámci chodu základní školy, přičemž bude využita kazuistická metoda. Zohledněna bude i situace za pandemie Covid-19, při které se inkluzivní vzdělávání potýkalo s mnoha výzvami. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluze na základních školách, speciální vzdělávací potřeby, asistent pedagoga, světová tradice inkluze, vyhláška, distanční výuka
Vzdělávání žáků se SVP z pohledu učitele SŠ
Weiss, Petr
Tato práce je zaměřená na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Cílem práce je poznat, popsat a interpretovat, jak ke vzdělávání těchto žáků přistupují jejich učitelé. Abychom se lépe orientovali v dané problematice, bude v první části práce představena základní terminologie a právní rámec uvedené problematiky. Dále budou stručně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení, od kterých se speciální vzdělávací potřeby žáků odvíjejí a následně bude nahlédnuto na možnosti podpory učitelům ze strany škol a jiných institucí. V závěru teoretické části se budu zabývat přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami z různých úhlu pohledu. V praktické části této práce popíšu výsledky průzkumného šetření, které bude provedeno kvalitativní metodou a jako její nástroj bude zvolen polostrukturovaný rozhovor. Získána data pak budou vyhodnocena a poté interpretována pomoci metody otevřeného kódování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 439 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.