Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Imagologie současných reklamních sdělení
Tomková, Gabriela ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální studia. Hlavní teze jsou aplikovány na dva odlišné tendenční konstrukty reality. Prvním z nich je ideologicky a politicky konstruované vidění v období vlády autoritářského socialistického režimu. Druhým je současná globalizovaná konzumní společnost. V praktické části se analýza zaměřuje na reklamní sdělení firmy Škoda Auto a.s. používané ve výše zmíněných vizuálních režimech ve 20. století v České republice. Klíčová slova: obraz, vizuální studia, ikonologie, reklama, globalizace, konzumní společnost, propaganda, image.
Sociální teorie a pozdně moderní přístupy ke studiu kultury
Lachmann, Filip ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
Studium kultury je součástí zájmu sociologie, sociálních věd a vědy o člověku již od dob jejich vzniku. Tento zájem se však s postupem let a vývojem jednotlivých disciplin značně proměňoval, zejména ve 20. stol., kdy se fenomén kultury stal jedním z hlavních ukazatelů společenského soužití. Pojem kultura sám o sobě představuje velmi široký okruh činností, předmětů a charakteristik svázaných s člověkem a jeho jednáním. Předkládaná práce se zaměřuje na proces, v jehož průběhu sociální vědci začali kulturu vnímat už ne pouze jako soubor či zásobárnu hodnot, ale jako součást mocenského boje, hegemonie, ideologie a útlaku, v její každodennosti, vlivu na vědecké poznání a tvorbu společenského diskursu. Všímá si vzestupu kritických teorií, které vznikly především v souvislosti z tzv. "kulturním obratem" započatým v poválečném období. Je zde zachycen vývoj sociální teorie jako disciplíny kombinující více přístupů, ukotvené spíše ve volnějším referenčním rámci, přičemž hlavním cílem je poukázat na rozdíl mezi sociální vědou typickou pro modernitu a více či méně postmoderními autory, které dnes zároveň považujeme za přední vědce a filosofy 20. stol. Tento přehled zahrnuje frankfurtskou školu T. Adorna, M. Horkheimera a H. Marcuse, britská kulturální studia S. Halla, poststrukturalismus M. Foucaulta a R....
Obraz reality - Postoj mladých umělců k environmentálním problémům v tvorbě i v osobních životech
Shiriaeva, Inessa ; Mašek, Tomáš (vedoucí práce) ; Figura, Roman (oponent)
Tento kvalitativní výzkum se zabývá specifickým pohledem na umění ve spojitosti s environmentálními problémy dnešní doby z perspektivy společenskovědních disciplín. Teoretická část práce se věnuje vybraným sociálním a kulturním konceptům současného světa, které zasahují do kontextu klimatické krize, například konzumní společnosti, odpadu a umění. Popisuje atributy konzumní společností, následky nadměrné výroby a spotřeby ve formě odpadu, na který dále nahlíží uměleckým okem. Řeší sociální funkce umění, její ukotvení v společenském povědomí a vztahu k vědě. Empirická část práce nabízí pohled uměleckého prostředí, zejména mladých umělců, na klimatickou krizi jak v osobním životě, tak i ve tvorbě. Popisuje jejich motivace a limity vedoucí k udržitelné realizaci konceptu či aktivistickému vystupování před publikem s cílem přispět svou činností k lepší společnosti. Práce se tak věnuje důležité roli umělecké tvorby v naší společnosti. Klíčová slova spotřební masová kultura, konzumní společnost, klimatická změna, recyklace, odpad, umění, aktivismus
Role médií v konzumní socializaci dětí
Jelínková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelské socializace. Ta probíhá prostřednictvím několika hlavních faktorů, jimiž jsou média, rodina, vrstevníci a škola. Cílem práce je prozkoumání role, kterou média hrají v procesu spotřebitelské socializace. Média jsou zkoumána v kontextu ostatních faktorů, které jsou od sebe navzájem neoddělitelné a nelze je tedy studovat zvlášť. Teoretická část práce se zabývá fenoménem spotřeby a spotřební společnosti, které jsou předpokladem spotřebitelské socializace. Dále představuje základní poznatky z oblasti socializace, médií jako socializačního faktoru a v neposlední řadě také dosavadní poznatky a výzkumy spojené se socializací spotřebitelskou. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů s dětmi ve věku deseti až dvanácti let byla nasbírána data, jež byla následně interpretována tematickou analýzou. Z analýzy vyplývá, že děti ve své spotřebě a spotřebních přáních reflektují to, co se odehrává v médiích. Média sama jsou dětmi také konzumována, avšak v prostředí nových médií jde často o prosuming, tedy že děti jsou zároveň producenty i konzumenty mediálních obsahů. Média lze v procesu spotřebitelské socializace vnímat jako výrazného aktéra a zároveň jako pojítko, které interaguje s ostatními socializačními faktory a vstupuje do vztahů mezi nimi.
Mapování životního stylu Zero Waste
Nováková, Kristýna ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Orcígr, Václav (oponent)
Práce zkoumá vnímání životního stylu Zero Waste z pohledu lidí, kteří tímto životním stylem žijí. Hlavními cíli výzkumu je zmapování vnímání životního stylu Zero Waste v rámci pojmenování toho, co pro informátory ten to životní styl znamená a jak ho vnímají. Dále se zabývám motivacemi, které tito lidé ke svému životnímu stylu mají, ať se jedná o vnější či vnitřní a také se snažím zmapovat přínosy negativní či pozitivní, které Zero Waste přináší do života svých stoupenců. Práce je postavena na kvalitativním výzkumu, konkrétně tedy na sedmi rozhovorech s lidmi, kteří žijí v souladu s životním stylem Zero Waste, se kterými jsem vedla polostrukturované rozhovory. Pomocí tématické analýzy jsem identifikovala deset kategorií, které charakterizují životní styl Zero Waste: snaha o změnu, konverze/změna myšlení, dobrovolná skromnost/boj proti konzumnímu způsobu života, úspora peněz, módní trend, osvěta, spirituální/náboženský aspekt, naplnění/radost/štěstí, komunitní sdílení, morální rozpor. Hlavními zjištěními výzkumu je právě ucelená charakteristika životního stylu Zero Waste, která staví na autentických informacích pořízených přímo od lidí žijících tímto životním stylem. Má zjištění se týkají především samotné charakteristiky Zero Waste, jak tito lidé svůj životní styl vnímají a jakým způsobem ho...
Konzumní společnost a reprezentace štěstí v reklamě
Žatečka, Lukáš ; Šrám, Kristián (vedoucí práce) ; Kolomoiets, Maksym (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reprezentací štěstí v reklamně v kontextu teorie konzumní společnosti. Cílem práce je zjistit, jaké možnosti reprezentací štěstí ve spojení s konzumními produkty zprostředkovávají reklamy svým divákům, přičemž zkoumány jsou televizní a online reklamy vztažené k prostředí ČR. V první části práce jsou zpracovány teoretická východiska pro témata konzumní společnost, reklama a štěstí. Konzumní společnost je konceptualizována jako hedonicky orientovaná a etablovaná v materialistickém pojetí světa. Reklama je pojímána jako hlavní ideologický nástroj konzumní společnosti používaný k transformaci hodnot. Na štěstí je nahlíženo jak z hedonické, tak z eudaimonické perspektivy. Vzhledem k abstraktní povaze štěstí jsou z expertního diskursu odvozeny konstitutivní prvky štěstí, které slouží jako konceptuální rámec a výchozí kategorie pro analýzu. Rozlišeny jsou kategorie sociální vztahy, produktivní činnost a zdraví. Jejich zobrazení v reklamě následně zpracovává kvalitativně založená empirická část. Výběrový vzorek tvoří 24 reklam. Při práci s daty je použita metoda kvalitativní obsahové analýzy. V rámci analýzy jsou u každé výchozí kategorie identifikovány centrální motivy, které jsou doplňovány o jejich vizuální reprezentace. Formy reprezentací u jednotlivých motivů se prolínají a...
Proč se lidé přestávají loučit se zemřelými?
HYBRANTOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá hledáním odpovědi na otázku, proč se lidé přestávají loučit se zemřelými. První kapitola se věnuje tématu umírání a smrti v minulosti i v současnosti. Další kapitola klade důraz na význam rituálu v životě člověka, věnuje se dřívějším a nynějším pohřebním rituálům, jejich opodstatněnému významu z psychologického hlediska. Též pojednává o místech posledního odpočinku našich předků. Třetí kapitola se zabývá etickou stránkou věci a zejména hledáním odpovědi, jaké jsou příčiny současného stavu. Poslední kapitola je zaměřena na problematiku sociální práce s pozůstalými, zabývá se doprovázením, truchlením a poradenstvím pro pozůstalé.
Kritika současné konzumní společnosti
Jelínková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem současné konzumní společnosti z kritické perspektivy. V první části je konzumní společnost definována, dále nabízí stručný přehled jejího dosavadního vývoje. Práce vychází z třífázového členění podle Lipovetského, je zde vedena diskuze mezi jeho pojetím a ostatními autory, kteří byli vybírání metodou literární rešerše. Vybraní autoři se shodují, že do současné fáze vstoupila spotřební společnost zhruba v 70 až 80. letech minulého století. V důsledku globalizace a s ní spojených socio- ekonomických změn je jeden z jejích nejvýraznějších rysů silný individualismus. Okázalá spotřeba jako upevňování statusové pozice ustupuje do pozadí, dnešní konzumenti skrze spotřebu především vyjadřují vlastní identitu a vymezují se tak vůči ostatním. Spotřeba prorostla do kultury, stala se životním stylem. Konzumenti jsou producenty této kultury. Práce dále pojednává o negativních důsledcích nadměrné spotřeby. Poslední část je věnována problematice z pohledu Critical Marketing Studies, jenž se snaží k marketingovým aktivitám přistupovat kriticky a také rozvíjí povědomí o nekomerčních marketingových aktivitách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.