Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání
Bechová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání" má za cíl potvrdit kladný vliv konceptu bazální stimulace na výchovu a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením v mateřské škole speciální. Teoretická část podává stručnou charakteristiku k tématu kombinovaného postižení a dětské mozkové obrny. Přináší pohled na vývoj dítěte s postižením v období předškolního věku. Stěžejní část se věnuje konceptu Bazální stimulace i s jeho základními a nástavbovými prvky a biografickou anamnézou. Výzkumný projekt předkládá případové studie a ukazuje využití konceptu při konkrétní práci. Hodnotí a potvrzuje kladný vliv stimulace na děti a předkládá doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: kombinované postižení, dítě v předškolním vzdělávání, bazální stimulace
Využití bazální stimulace na JIP
Hornychová, Petra ; Hocková, Jana (vedoucí práce) ; Hošťálková, Monika (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití bazální stimulace na JIP" v teoretické části vysvětluje pojem bazální stimulace, krátce nastíní historii tohoto konceptu a popisuje jednotlivé prvky. Mezi prvky bazální stimulace patří somatická, vestibulární, optická, olfaktorická, auditivní, orální a taktilně - haptická stimulace. Práce také zdůrazňuje význam biografické anamnézy klienta. Výzkumná část práce zjišťuje úroveň znalostí o bazální stimulaci mezi zdravotními sestrami na JIP a její využívání na JIP ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové. Jako výzkumná metoda je použité dotazníkové šetření. Použitý dotazník sestavila autorka. Klíčová slova: bazální stimulace, masáž stimulující dýchání, masáž zklidňující dýchání, poloha hnízdo, poloha mumie, biografická anamnéza
Bazální stimulace u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta
Brandová, Petra ; Kryski, Marcela (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Práce pojednává o informovanosti rodičů o konceptu Bazální stimulace. V teoretické části jsme se zaměřili na předčasně narozené děti, jejich klasifikaci a problémy spojené s nezralostí. V dalších kapitolách jsme se zaměřili na koncept Bazální stimulace a jeho dílčí části. Dále se věnujeme jednotlivým stimulacím, které se používají u předčasně narozených dětí a potvrzujeme tyto stimulace výzkumy prováděnými mimo ČR. V závěru teoretické části vyzdvihujeme význam edukace a zapojení rodičů do péče o dítě. V praktické práci se zaměřujeme na dosažení cíle bakalářské práce a potvrzení či vyvrácená zadaných hypotéz. Snažili jsme se o zjištění informovanosti rodičů ve FN Motol. Zajímali jsme se o povědomí o významu konceptu Bazální stimulace u předčasně narozených dětí, o aplikaci jeho prvků (klokánkování, orofaciální stimulace, poloha mumie, poloha hnízdo) a povědomí o tom, kdo koncept aplikuje.
Bazální stimulace v ergoterapii
Táborská, Štěpánka ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Jméno: Bc. Štěpánka Táborská Vedoucí práce: Bc. Bc. Zuzana Rodová Oponent práce: Název bakalářské práce: Bazální stimulace v ergoterapii Abstrakt Cíl práce: Cílem mé práce je prostudování stávající literatury a zjistit, zda existuje evidence, která by dokazovala efektivitu bazální stimulace. Metoda: V teoretické části se zaměřuji na hledání a studium literatury, která by hodnotila efektivitu bazální stimulace. V praktické části se soustředím na konkrétní dva pacienty. Informace o pacientech jsem získala metodou pozorování, nahlížením do dokumentace a rozhovorem s rodinou pacienta. Kazuistiky jsem zpracovávala na Klinice anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny pod vedením ergoterapeutky Bc. M. Dvořákové. Výsledky: Po prostudování literatury jsem zjistila, že výsledkem výzkumu je pozitivní naladění pacientů, ale neexistují důkazy, které by potvrzovaly efektivitu bazální stimulace. Klíčová slova: ergoterapie, bazální stimulace, efektivnost bazální stimulace, terapeutická jednotka, kazuistika
Tvorba snoezelen místnosti pro žáky s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Hůrková, Lucie ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou Snoezelen místnosti, jejími charakteristikami a vlastnostmi. Blíže se věnuje tvorbě snoezelenu pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením, kteří se vzdělávají na základních školách speciálních. Práce popisuje cílovou skupinu, definuje snoezelen metodu a popisuje její vznik a vývoj u nás a v zahraničí. Hlavním cílem práce je čtenáři přiblížit, jak místnosti vznikají, a co je zapotřebí vědět, než se rozhodne pustit do realizace snoezelen místnosti. Tyto informace práce čerpala především od speciálních pedagožek, které snoezeleny provozují v zařízeních, kde působí např. na školách. Diplomová práce se dotýká i tématu vzdělávání na speciálních školách, metod práce s těmito žáky a popisuje druhy expresivních terapií, terapií, bazální stimulaci a stimulaci smyslů. Práce též reflektuje kvalifikační kurz Snoezelen- MSE v teorii a praxi, který byl hlavním zdrojem. Výstupem práce je navržený model místnosti, popis vybavení a aktivity, které jsou vhodné pro práci se znevýhodněnými žáky.
Využití konceptu Bazální stimulace v ošetřovatelství na odděleních intenzivní péče
Ledvinová, Marcela ; Pánková, Jitka (vedoucí práce) ; Gigalová, Veronika (oponent)
Autor: Marcela Ledvinová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Využití konceptu bazální stimulace v ošetřovatelství na odděleních intenzivní péče Vedoucí práce: Mgr. Jitka Pánková Počet stran: 95 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2019 Klíčová slova: bazální stimulace, koncept, klient, intenzivní péče, ošetřovatelství, komunikace, bezvědomí Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání konceptu bazální stimulace v ošetřovatelství na odděleních intenzivní péče. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část popisuje historický vývoj konceptu bazální stimulace v České republice a Evropě, podstatu konceptu bazální stimulace, jeho teoretická východiska a prvky, jež využívá. Dále se práce zabývá specifiky v intenzivní péči a využitím konceptu bazální stimulace v intenzivní péči. Empirická část práce vychází z kvantitativního průzkumného šetření realizovaného na základě originálního anonymního dotazníku. Respondenty byly všeobecné sestry z oddělení intenzivní péče v ONN a.s. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat, v jaké míře je koncept bazální stimulace na odděleních intenzivní péče využíván a zda je z pohledu všeobecných sester vnímán jako efektivní.
Využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí
Čížková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí Anna Čížková ABSTRAKT Tématem práce je využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí v domovech se zvláštním režimem. Práce v teoretické části představuje problematiku demence, laické a profesionální péče a pět vybraných nefarmakologických přístupů - reminiscenci, validaci, preterapii, bazální stimulaci a Montessori přístup. Cílem práce je zjistit znalosti personálu o těchto přístupech a zhodnotit, zda jsou principy daných přístupů v domovech se zvláštním režimem při péči využívány. Bylo také zjišťováno, zda jsou pracovníci v daných přístupech vyškoleni. Pro získání dat byla zvolena metoda dotazníkového šetření. Dotazník byl rozeslán do všech domovů se zvláštním režimem v České republice, které se věnují cílové skupině seniorů. Z odpovědí 134 respondentů bylo statistickými metodami vyhodnoceno, že nefarmakologické přístupy jsou z velké většiny známé a používané. Jako nejznámější nefarmakologické přístupy byly vyhodnoceny bazální stimulace a reminiscence, při péči pracovníci nejvíce využívají Montessori přístup a reminiscenci. Montessori přístup a preterapii při péči využívají pracovníci spíše intuitivně. Nejvíce jsou přístupy známé aktivizačním a sociálním pracovníkům, nejméně zdravotnickému personálu. Více než polovina...
Bazální stiumulace v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Práce je zaměřena na využívání konceptu bazální stimulace v základních školách speciálních v rámci České republiky, při práci se žáky s těžkým kombinovaným postižením. V teoretické části obsahuje literární rešerši, zaměřenou na koncept bazální stimulace - jeho vznik a vývoj a teoretická východiska a dále na jednotlivé prvky a jejich zařazení do vzdělávacího programu základní školy speciální. V praktické části se zaměřuji na kvantitativní výzkum prováděný formou dotazníkového šetření, který má za cíl zmapovat využívání konceptu bazální stimulace na základních školách speciálních v České republice a především zjistit, které konkrétní prvky jsou v rámci výuky využívány nejčastěji. Dotazníkovým šetřením bylo zjištěno, že koncept bazální stimulace využívá v edukační činnosti u žáků s těžkým kombinovaným postižením cca 80 % škol. Nejvíce jsou využívány somatická, vibrační, auditivní a taktilně-haptická stimulace. Z konkrétních prvků je to somatická masáž, polohování, využití hudby a práce s hmatovým vnímáním zaměřená na motorickou stimulaci ruky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.