Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšíření nástroje pro podporu agilního vývoje softwaru
Trávník, Petr ; Trchalík, Roman (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce "Rozšíření nástroje pro podporu agilního vývoje softwaru" je studium agilních metodik a jejich aplikace v praxi. Z agilních metodik se práce detailněji zabývá metodikou Scrum, kterou používá oddělení Corporate Technology společnosti Siemens v Brně. Práce se dále věnuje analýze a srovnání nejpoužívanějších profesionálních nástrojů pro agilní vývoj, které zároveň poskytují inspiraci pro rozšíření nástroje v oddělení  společnosti Siemens. Na základně analýzy byla identifikována možná vylepšení nástroje s cílem ještě více zefektivnit agilní vývoj. Tyto závěry byly předloženy konzultantovi ze společnosti Siemens a na základě vzájemné dohody byly implementovány moduly pro  revizi kódu  a  retrospektivu . Součástí implementace bylo také několik dílčích úprav současného nástroje. Všechna implementovaná rožšíření byla prováděna s důrazem na úsporu času, optimalizaci administrativní zátěže a další zefektivnění vývoje. Závěrem  je diskutován přínos implementovaných řešení a možné další směry rozvoje nástroje.
Průzkum vlastnictví kódu ve velké organizaci
Šimonek, Jan ; Rychlý, Marek (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlastnictvím kódu v softwarových organizacích a tvorbou nástroje, který usnadňuje spolupráci v projektu automatickou identifikací vlastníků. Při zkoumání problému práce vychází z Extrémního Programování, dále jsou popsány modely vlastnictví kódu i dopad vlastnictví kódu na mezi-týmovou spolupráci a dělení práce uvnitř týmu. Teoretický rámec je zasazen do kontextu reálné firmy, kde je identifikován potenciál na zlepšení. Pomoci ke zlepšení by měl dále v práci navržený nástroj, který na základě dat ze systému správy verzí identifikuje vlastníky a experty pro jednotlivé oblasti kódu. Tyto informace zpřístupňuje v přehledné podobě. Také je v práci popsán provedený průzkum vlastnictví kódu v několika projektech, což umožňuje posoudit kvalitu výsledků. V závěru práce je diskutována použitelnost nástroje a jeho přínos na praxi v reálné firmě.
Usage of Agile Methodology in Software Development Management
Mazáková, Zuzana ; Doskočil, Radek (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
This master’s thesis is focused on improvement of the management process in software development by implementing the agile methodology Scrum into the project. The proposed solution contains core principles and elements of the methodology and their recommended application in the project ABC with the accordance to project’s unique characteristics.
Verzování databáze při vývoji aplikací
Kotráš, Jan ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce je usnadnění verzování databázových systémů pracujících na systému řízení báze dat MySQL. Záměr aplikace je zefektivnění a zjednodušení verzování databázové vrstvy při vývoji aplikací v menších týmech.  
Systém pro podporu zajištění kvality při vývoji software
Vlach, Martin
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro podporu softwarových týmu při zajišťování jakosti softwarových produktů. Výsledná aplikace umožňuje uživatelům vytvářet projekty, požadavky, rizika, testovací případy a vztahy mezi nimi. Mezi hlavní výhody aplikace patří široké možnosti přizpůsobení pro potřeby konkrétního projektu. Aplikace se skládá z několika oddělených kontejnerizovaných služeb, které jsou provozovány v prostředí nástroje Docker. Klientská část aplikace je implementována v jazyce TypeScript s využitím aplikačních rámců Vue.js a Quasar.js. Serverová část aplikace je implementovaná v jazyce Python s využitím moderního aplikačního rámce FastAPI.
Software pro ovládání DSLR s využitím v mikroskopii
Mokrejš, Jakub ; Janoušek, Oto (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se nejprve zabývá rešerší kamer využívaných v mikroskopii, popisem jejich vlastností a rozdílem mezi mikroskopickými a DSLR kamerami. Dále jsou popsány programy využívané mikroskopickými kamerami pro ovládání přes počítač. Práce poté definuje technologie, které se využívají pro vývoj software a představuje návrh programového vybavení software. Praktická část práce nejprve popisuje technologie využité pro vývoj software společně s vývojovým diagramem. V další části práce jsou popsány funkce, které software využívá ke komunikaci s DSLR kamerou a je představeno grafické uživatelské rozhraní software. Závěr praktické části se věnuje testování samotného software, kde zároveň představuje různé způsoby jeho ovládání. Výsledky testování jsou poté zhodnoceny v diskusi.
Zvyšování Scrum Maturity ve vývojářském týmu
GOLAS, Michal
Cílem bakalářské práce je analýza dosavadní praxe ve vybraném vývojovém týmu a na základě metodiky Scrum navržení sady opatření ke zvýšení efektivity práce týmu při řešení projektů. Navržená opatření jsou podrobena analýze SWOT a po nasazení těchto opatření je prostřednictvím prostředí Microsoft Azure DevOps vyhodnocena účinnost těchto změn. V teoretické části je uvedena stručná charakteristika základních tradičních i agilních metodik a srovnání hlavních principů těchto směrů. Je popsána metodika Scrum, na kterou je tato práce zaměřena. Hlavním přínosem této práce jsou užitečná doporučení sloužící ke zlepšení současného procesu vývoje a jejich vyhodnocení.
IDE-supported development of component-based applications
Hermann, Lukáš ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Šimko, Viliam (oponent)
Na rozdíl od komerčních komponentových systémů nemají ty akademické dostatečnou podporu v integrovaných vývojových prostředích. Tato práce analyzuje vývoj komponentově založených aplikací na komponentovém sys- tému SOFA 2 a zjišťuje, že hlavním problémem je nedostatečné propojení mezi procesy obecného návrhu aplikace a vytváření konkrétních komponent. Na základě této analýzy definuje podmnožinu UML, univerzálního jazyka pro návrh aplikací, a její sémantiku vzhledem k entitám komponentového systému SOFA 2. Dále vytváří nástroj integrovaný do vývojového prostředí Eclipse, který umožňuje automatické generování těchto entit z UML kom- ponentového modelu, stejně jako propojení tohoto modelu s již existujícími entitami, umožňující jejich automatickou opravu v případě změny modelu. Tento nástroj je navržen modulárně tak, aby bylo možné jednoduše změnit sémantiku modelu nebo ho použít na jiné modely. Nakonec tato práce ana- lyzuje možnosti rozšíření tohoto nástroje na další komponentové systémy, generování kódu a verifikaci chování komponent.
Centrální portál pro řízení vývoje projektů v IT firmě
Cigánik, Marek ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit systém pro podporu vývoje týmových IT projektů odbouráním nutnosti některých akcí pomocí automatizace a poskytování informací z různých zdrojů na jednom místě. Tyto zdroje informací a zároveň automatizace jsou nad vývojářskými nástroji Git, správcem úkolů a časovačem pro měření času. Příklady takových nástrojů jsou ve stejném pořadí Gitlab, Jira a Clockify. Podstatou vytvořeného systému je komunikace s těmito nástroji pomocí jejich API, provádění akcí za vývojáře a získávání potřebných informací. Vytvořený systém poskytuje dvě implementace repozitáře, dvě implementace správce úkolů a dvě implementace časovače. Poskytuje možnost jednoduchého rozšíření o další nástroje. Přínosem této práce jsou malé aspekty systému, které dovolují vývojáři ušetřit čas na repetitivních a formálních záležitostech a dovoluje mu více se věnovat samotnému vývoji software.
Service Development
Suchý, Jan ; Maňas, Kristian (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce přibližuje vývoj digitálních produktů / služby v rámci dlouhodobého kolabo- rativního projektu, reagujícího na současné procesy a nástroje používané při tvorbě vizuálních výstupů (grafické a textové editory, cloudové služby pro sdílení souborů, platformy pro orga- nizaci spolupráce). Existující softwary většinou pomalu reflektují technologický vývoj, způso- bují zbytečné chyby v komunikaci mezi tvůrci a generují nadbytečné pracovní úkony. Většina práce probíhá offline, produkty a služby nejsou kompatibilní a svou nabídkou funkcí oddělují / omezují činnosti designérů, editorů, korektorů atp. Pro uživatele přináší omezené pole mož- ností, nepodporují větší provázanost (inkluzivitu) jednotlivých úkonů a tím komplikují spolupráci při DTP. Vznikající webové aplikace / služba co.llaborate.online mají ambice tyto problémy řešit, část pracovních postupů automatizovat a změnit nevyhovující pracovní postupy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.