Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 346 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové verze skákajících automatů
Ošmera, Lubomír ; Kocman, Radim (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a výzkum nových verzí skákajících automatů, konkrétně se jedná o verze obecných skákajících automatů s jasně specifikovanými kritérii směru a velikosti skoku. Práce zkoumá jejich sílu v porovnání s ostatními typy automatů a odhaluje ekvivalentní modely gramatik. Důvodem vypracování této práce je výzkum a snaha o vylepšení některých vlastností obecného skákajícího automatu. Následně je v práci zváženo využití tohoto formálního prostředku za účelem zpracování určitého typu jazyků a využití v průběhu syntaktické analýzy.
E-tivities: effective activities to learn languages?
Davydenko, Valeriy ; Jašková, Jana (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
The purpose of semestral work is to understand what does “E-learning” means and where it comes from, to describe the history of electronic learning and research advantages and disadvantages of this kind of education. And finally get an answer for the question if E-learning is effective activity to learn languages? The work is devided into seven parts: defenitions, forms of e-learning, history of e-learning, advantages/benefits of e-learning, disadvantages of electronic electronic learning, an influence of modern technologies on the teaching process. The bachelor thesis is aimed at analyzing the work of representatives of e-learning. Description of the process of learning a language and the effectiveness of learning English through e-learning. Is it possible to learn a language with the help of electronic media and the Internet? This paper describes the process of learning English with the help of two electronic platforms. The first is a paid online school, the largest company studying English in Eastern Europe. The second part of the work is a free mobile application aimed at developing and learning English. The most popular application in the world in the online training section. information about companies, the history of creation and the principles of work used in the applications are presented in the form of a review of companies. Effectiveness of those companies and e-learning at all.
Simulátor zásobníkového automatu
Graizely, Martin ; Blatný, Petr (oponent) ; Bidlo, Radek (vedoucí práce)
Vizualizácia často napomáha pochopeniu problému a umožňuje jeho rýchle osvojenie. Táto práca je zameraná na implementáciu simulátora zásobníkového automatu. Účelom tejto aplikácie je uľahčiť pochopenie tohto abstraktného stroja a jeho možností, poskytnutím vizuálneho návrhu a umožnením interaktívnej animácie algoritmu.
Převody mezi CF gramatikami a zásobníkovými automaty
Makovský, Benjamin ; Goldefus, Filip (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje a řeší implementaci transformací bezkontextových gramatik a převody mezi bezkontextovými gramatikami a zásobníkovými automaty. Obsahuje seznámení s modely, které se používají v moderní teorii formálních jazyků. V práci jsou uvedeny všechny potřebné algoritmy pro transformace a vzájemné převody mezi bezkontextovými gramatikami a zásobníkovými automaty. Je představen objektový návrh reprezentující gramatiku a automat v programu. Je popsáno řešení zadávání definice gramatiky a automatu, řešení vykreslování automatu na obrazovku a vytvoření grafického uživatelského rozhraní aplikace. Výsledný program je zpracován jako Java applet, který je umístěn na veřejných internetových stránkách www.convertcfg.php5.cz.
SILK
Baluch, Matúš ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Diplomová práca vychádza z metaforicky řečeno rán na fyzickom psychickom i sociálnom tele žitej performancie, kterú použitím prostředku instalace a doplnením textu s otvorenou možnosťou vo všetkých jeho podobách dostávam do jiného diskurzu.
Video Games Localisation
Novotný, Tomáš ; Walek, Agata (oponent) ; Šťastná, Dagmar (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the history and issues of Video Games Localization. The work will consist of two parts. The first is Theory which will include the origins of the first games to present video games. Also, it will deal with localization and problems around it. There will be terms that surrounds localization of video games like transcreation, internationalization, user interface, game code a so on. It will show the importance of why companies should be aware of cultural differences and what consequences could follow. The second half will consist of practical part where given games will be compared to the style of localization.
Statická analýza zdrojového kódu jazyka CodAL
Fajčík, Martin ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace rozšíření editorů jazyka CodAL v oblasti statické analýzy zdrojového kódu tohoto jazyka a návrhu jeho automatických oprav. Tato forma analýzy je vhodná například pro ověření sémantické korektnosti zdrojového kódu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část této práce obsahuje obeznámení se s tvorbou rozšíření pro vývojové prostředí z řad platformy Eclipse, zejména s editorem jazyka CodAL, jazykem CodAL a vytyčením chyb tohoto jazyka vhodných pro zpracování statickou analýzou. Praktická část se zabývá konkrétní implementací prvků statické analýzy zdrojového kódu jazyka CodAL a návrhu jeho automatických oprav. Rozšiřované editory jazyka CodAL jsou dostupné ve vývojovém prostředí Codasip Studio založeném především na platformě Eclipse a projektu CDT. Produkt Codasip Studio je vyvíjený společností Codasip ve spolupráci s výzkumnou skupinou Lissom.
Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice
Zahradník, Petr ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Mihai, Hana (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is to provide an overview of advertising discourse and classification of advertising and to introduce the English in Electrical Engineering and Informatics study programme. The first chapter of the thesis provides a brief summary of linguistic principles used within the advertising discourse. The emphasis is placed on syntax, morphology and vocabulary. The next chapter deals with advertising itself. It provides an analysis of advertising based on many factors. This chapter also describes the impact of advertising on the contemporary world. The last two chapters are dedicated to the description of the English in Electrical Engineering and Informatics study programme.
Skákající jazykové modely
Ošmera, Lubomír ; Kocman, Radim (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a výzkum nových verzí skákajících automatů a gramatik.  Nové verze jsou zaměřeny primárně na aplikace v bioinformatice - DNA computingu. Práce zkoumá jejich vyjadřovací sílu a další vlastnosti navržených modelů a porovnává je s již existujícími modely teoretické informatiky. Následně demonstruje praktické aplikace, konkrétně aplikace pro detekci aminokyselin a proteinů uvnitř DNA sekvence a provádí porovnání s již existujícími nástroji v DNA computingu, jako jsou například Markovy pravděpodobnostní modely.
Klasifikace a využití gramatik, jazyků a automatů
Jancek, Libor ; Novotná, Veronika (oponent) ; Bobalová, Martina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá teorií jazyků, gramatik a automatů. Ukázky použití konečných automatů v praxi na názorných příkladech a vytvoření programu, pro firmu Paradise Casino Admiral a.s. . Účelem tohoto programu je vyplnění evidence docházky na základě rozpisu služeb, který musí navrhnout manažerka pro svoje oddělení každý měsíc. Tento program by měl manažerce usnadnit a hlavně urychlit práci, kterou doposud vykonávala ručně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 346 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.