Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 453 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Atraktivita jednotlivých atletických disciplín na základních školách
Kratochvíl, Jakub ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Teplý, Lukáš (oponent)
The aim of this bachelor's thesis was to determine the level of attractiveness of athletic disciplines within physical education classes at primary schools and to identify factors that influence the attractiveness of these disciplines. The thesis is divided into theoretical and research sections. In the theoretical part, information is summarized regarding the significance of athletics in the curriculum of physical education at primary schools, including the history of athletics, motivation of students in physical activities, and general sports preferences. The research section focused on interpreting the results from a questionnaire survey completed by 256 respondents from selected primary schools in the Pelhřimov district, specifically ZŠ Humpolec, ZŠ Pacov, and ZŠ Pelhřimov. This part of the thesis places further emphasis on students' relationships with individual athletic disciplines and their impact on student performance, featuring a detailed analysis of the attractiveness of athletic disciplines, especially focusing on selected disciplines such as sprinting, ball throwing, and high jumping. The research was conducted across three schools in the Pelhřimov district. Additionally, the research explores the appeal of athletics and sports disciplines among primary school students, examining how their...
Ochrana osobních údajů ve vybraných základních školách
Ježilová, Kristýna ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Maginec, Jan (oponent)
Kristýna Ježilová Školský management Ochrana osobních údajů ve vybraných základních školách ABSTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na to, jak funguje ochrana osobních údajů ve školství, a jak na tuto problematiku nahlížejí vybraní ředitelé základních škol v České republice. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje a popisuje pomocí odborných zdrojů důležité pojmy tzv. GDPR - General Data Protection Regulation, jako je osobní údaj, ochrana osobních údajů, pověřenec, zásady ochrany osobních údajům, subjekt, správce a zpracovatel v kontextu právní úpravy GDPR, seznamuje nás s historií GDPR, s právní úpravou a se zásadami ochrany osobních údajů Dále je zde popsáno GDPR v samotném školství, jaké mají školy a školská zařízení povinnosti a co je to souhlas se zpracováním osobních údajů. V praktické části bylo zjišťováno pomocí kvalitativního šetření formou rozhovorů s řediteli škol, jakým způsobem základní školy v České republice dodržují legislativu v oblasti ochrany osobních údajů. Cílem práce bylo analyzovat a komparovat pozitiva a negativa implementace GDPR do oblasti školství. Za pomoci kvalitativního výzkumu byly zkušenosti respondentů analyzovány a zjištěny pozitivní a negativní dopady GDPR na vybrané základní školy. Na realizaci výzkumu navazuje vyhodnocení dat a závěr...
Začínající učitel a řízení třídy
Kratochvílová, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá řízením třídy pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ při Pedagogické fakultě UK. První kapitola se věnuje vymezení pojmu řízení třídy. Druhá kapitola pojednává o roli učitele, o autoritě učitele, její typologii, vztahu autority a výchovy a o důležitosti péče o duševní zdraví učitele. Další kapitola popisuje žákovskou kázeň, její možné příčiny, prevenci a způsoby řešení problémového chování. Kapitola o třídním klimatu zahrnuje vztahy, které se ve školním prostředí utvářejí. Konkrétně interakce mezi učitelem a žákem a také komunikaci žáků mezi sebou. Krátce také pojedná o nenásilné komunikaci. Předposlední kapitola se věnuje motivaci žáků. Zaměřuje se na motivaci vnitřní a vnější. Šestá a zároveň poslední kapitola popisuje hodnocení ve vyučování. Věnuje se formativnímu hodnocení, jeho metodám a výhodám. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Hlavním cílem výzkumné části této diplomové práce je zjistit, jak začínající učitelé, absolventi PedF UK, hodnotí své první roky v praxi z hlediska řízení třídy. Výzkumnou metodou jsou hloubkové rozhovory se začínajícími učiteli, absolventy PedF UK, a jejich následná analýza. Výstupem jsou případové studie, které potvrzují zjištění v části teoretické. Výzkum...
Implementace technik pro rozvoj naslouchání do třídního kolektivu na 1. stupni ZŠ
Jeřábková, Anna ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační dovedností naslouchání jakožto součástí komunikativní klíčové kompetence. Autorka necílí na situace, kdy žák poslouchá výklad učitele, nýbrž na naslouchání žáků prvního stupně sobě navzájem. Vychází z dlouhodobého vědeckého diskurzu na toto téma. Cílem této práce je nejprve teoreticky představit komunikační činnost naslouchání jako poměrně náročný proces, který, třebaže vyžaduje stejné množství pozornosti a tréninku jako ostatní komunikační činnosti, je v globálním měřítku ve školním kurikulu spíše opomíjen. Teoretická část zároveň předkládá konkrétní návrhy, jak lze rozvoj naslouchání ve třídním kolektivu prvního stupně základní školy podpořit. Výzkumná část, konkrétně pedagogický akční výzkum, vychází z teoretických poznatků. Klade si za cíl pozorovat změny ve vzájemné komunikaci žáků třetího ročníku, kde autorka působí jako asistentka pedagoga, se zaměřením na jejich dovednost naslouchání. Celkem tři etapy akčního výzkumu zachovávají cyklické schéma popis situace, akční návrh, akce a analýza. Akční výzkum je opřený o didaktické hry navržené tak, aby byla během nich tato dovednost žáky samotnými zkoumána a rozvíjena. Zároveň autorka prostřednictvím reflektivních pasáží vyhodnocuje průběh výzkumu a progres žáků v oblasti naslouchání. Realizovaný akční výzkum...
Monitoring hmotnosti starších školáků na vybraných základních školách
MURČO VIRŠÍKOVÁ, Klára
Diplomová práce je zaměřena na monitoring hmotnosti starších školáků na vybraných školách. Jejím cílem je vyhodnotit hmotnosti starších školáků na Základní škole v Lišově a na Biskupském gymnáziu J. N. Neumanna v Českých Budějovicích pomocí percentilových grafů. Jedním z dílčích cílů je poté toto zjištění doplnit průzkumem znalostí o zásadách racionální výživy. Teoretická část přibližuje téma nadváhy a obezity všeobecně i konkrétně u dětí a dále zásady racionální výživy. Praktická část se poté zaměřuje na vyhodnocení hmotností u žáků sedmé a deváté třídy ZŠ Lišov a sekundy a kvarty na BiGy. Samotné šetření probíhalo ve vybraných třídách v únoru roku 2024. V každé z tříd bylo shodně 27 žáků. Dále jsou v praktické části vyhodnoceny odpovědi z vědomostní části dotazníků. Dotazníkové otázky byly uzavřené s jednou správnou odpovědí. Otázek bylo celkem deset a týkaly se znalostí o racionální výživě. Desátá otázka se dotazovala na obsah cukrů v nápojích, a odpovědi pak byly ukázkou toho, zda a jak pozorně čtou respondenti etikety na potravinách a nápojích. U jednotlivých respondentů byly stanoveny hodnoty BMI, které byly následně vyhodnoceny za pomoci percentilových grafů. Na základní škole byly výsledky horší, kde v 7. třídě bylo pouhých 37 % respondentů v kategorii se zdravou fyziologickou hmotností a v 9. třídě dokonce jen 30 %. U žáků gymnázia to bylo 59 % v sekundě a 45 % v kvartě a zároveň se v žádné z tříd neobjevil ani jeden respondent trpící obezitou. Na základě zjištěných výsledků lze konstatovat, že starší školáci na gymnáziu nemají s nadváhou a obezitou takové problémy jako starší školáci na základní škole. Největší rozdíl byl zaznamenán mezi žáky 7. třídy a žáky sekundy, kdy se mezi gymnazisty neobjevil jediný žák s obezitou a pouze jeden s nadměrnou hmotností, zatímco na základní škole bylo žáků v těchto dvou kategoriích celkem 8. Statisticky byl prokázán pouze vliv navštěvované školy na hmotnosti a výsledné hodnoty BMI žáků, zatímco vliv věku žáků prokázán nebyl. Rozdíl byl vidět i ve vědomostní části dotazníku, týkající se znalostí o racionální výživě. Znalosti gymnazistů byly o 20 % lepší. Na gymnáziu měli žáci v průměru 72 % správných odpovědí a na základní škole to bylo pouhých 52 %.
Učebnice matematiky na druhém stupni základní školy z pohledu začínajícího učitele
KOSOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá učebnicemi matematiky určenými pro 2. stupeň základní školy. Cílem práce bylo zjistit, jaké učebnice matematiky jsou učiteli nejpoužívanější na základních školách v Českých Budějovicích, jak a v jakém rozsahu je učitelé využívají či hodnotí. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje pojem učebnice, její funkci, strukturu, problematiku výběru učebnice a výsledky výzkumů vztahující se na to, jak učitelé učebnice používají. Praktická část se opírá o dotazníkové šetření provedené mezi učiteli matematiky na 2. stupni základních škol v Českých Budějovicích. Nejprve je popsán postup práce, výzkumná metoda a poté jsou uvedeny výsledky výzkumu. Na základě výzkumu jsou učiteli nejpoužívanější učebnice pro 6. ročník porovnány mezi sebou z pohledu začínajícího učitele. Závěr praktické části se věnuje srovnání tématu Osová souměrnost ve vybraných učebnicích.
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga na prvním stupni ZŠ
Sédlová, Markéta ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V diplomové práci je řešena problematika spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na prvním stupni základní školy. Teoretická část vymezuje roli asistenta pedagoga, předpoklady nastavení dobré spolupráce pedagoga s asistentem pedagoga a osobnostní předpoklady asistenta pedagoga. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem spolupráce mezi těmito dvěma pedagogickými pracovníky v současné době probíhá, včetně různorodých možností vzájemné kooperace, které následně mohou pozitivně ovlivnit efektivitu výuky. V empirické části byl využit kvalitativní přístup, design případové studie. Metodou sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Data byla získávána jak od pedagogů, tak i asistentů pedagogů na prvním stupni základní školy. Saturace dat byla podpořena obsahovou analýzou školních dokumentů. Analýza dat byla uskutečněna prostřednictvím otevřeného kódování a dalších metod vhodných pro analytické šetření. Výsledky šetření odhalily, jakým způsobem probíhá spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na vybrané základní škole, silné nebo slabé stránky této spolupráce, zda jsou ve škole nastaveny dobré podmínky pro spolupráci mezi pedagogy a asistenty pedagoga, a jakým způsobem škola podporuje spolupráci mezi oběma pedagogickými pracovníky.
Návrh systému hodnocení a odměňování pracovníků na základní škole v Blansku
Kremličková, Kateřina ; Frýbort, Miroslav (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje problémy, související se systémem hodnocení na Základní škole v Blansku. Teoretická část práce se zabývá shrnutím základních pojmů týkajících se metod hodnocení a odměňování zaměstnanců. Praktická část práce analyzuje současný stav. Poslední část se zabývá návrhy a doporučeními, které povedou ke zlepšení současného systému hodnocení a odměňování.
Základní škola
Králíková, Zuzana ; Mikošek, Marek (oponent) ; Hlavačka, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh novostavby základní školy pro první stupeň. Budova je situována v městě Letohrad v Pardubickém kraji. V návrhu školního zařízení je sportovní sál pro žáky i pro možné využití veřejností. Součástí objektu je jídelna s výdejovou kuchyní. Konstrukční systém objektu je stěnový z keramického příčně děrovaného zdiva s vnějším kontaktním zateplením. Objekt je nepodsklepený. Provozně je budova tvořena třemi částmi, výukovou, jídelnou s výdejovou kuchyní a sportovním sálem se zázemím. Ve výukové části je objekt dvoupodlažní, zbylá část je jednopodlažní s vegetační střechou. Všechny střechy jsou řešeny jako ploché jednoplášťové. Objekt je navržen pro výuku 150 žáků. Větrání budovy je zajištěno vzduchotechnickým zařízením. Vstup do objektu je bezbariérový, uvnitř budovy je instalován výtah.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 453 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.