Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingová strategie miničokolád značky Orion na českém trhu
Růžičková, Anna ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je zhodnotit produktové portfolio značky Orion a nedávné uvedení nového produktu, miničokolád Orion, a následně navrhnout vlastní adaptaci marketingové strategie nového produktu. Práce obsahuje celkem tři části, přičemž první z nich je teoretická a zabývá se vymezením základních pojmů marketingové strategie. Druhá část práce je věnována společnosti Nestlé a jejímu produktovému portfoliu, včetně tabulkových čokolád Orion. Poslední kapitola je věnována průběhu uvedení miničokolád Orion na český trh.
Komentovaný překlad: Petit Futé. Guide du Chocolat. 4e édition, B.Fernandez, B. Dubrulle, P. Wyvekens, 2009, Paříž, s. 6-21
Šůchová, Barbora ; Duběda, Tomáš (vedoucí práce) ; Belisová, Šárka (oponent)
Předložená bakalářská práce sestává ze dvou částí - překladu francouzského textu do češtiny a jeho komentáře. Výchozí text představuje první část elektronické knihy Guide du chocolat. V komentáři se zabýváme analýzou překládaného textu a popisem metody překladu spolu s překladatelskými postupy.
Vliv surovin a technologie na senzorickou jakost čokolády
ŠINÁKLOVÁ, Petra
Diplomová práce s názvem Vliv surovin a technologie na senzorickou jakost čokolády se zabývá v teoretické části popisem komodity, její legislativou, surovinami pro výrobu čokolády, náhradou některých základních surovin a také postupy výroby. Součástí teoretické části je i popis významu čokolády pro lidskou výživu a rozbor vad, které se mohou v čokoládách vyskytovat. Praktická část si klade za cíl zjistit názory vybrané skupiny spotřebitelů na vybrané druhy čokolád. Výsledky jsou rozčleněny na dvě části. V první části jsem se zaměřila na hromadné hodnocení (muži, ženy společně) a v druhé části jsem výsledky hodnotila zvlášť podle pohlaví (muži, ženy zvlášť) s cílem zjistit odlišnosti senzorického hodnocení této komodity mezi oběma skupinami. Preferenci hodnotitelů mezi třemi druhy hořkých čokolád shodné značky s různým množstvím kakaa jsem prováděla a vyhodnocovala pořadovou zkouškou. Preferenci mezi dvěma druhy hořkých čokolád s pomerančovou příchutí, ale různých výrobců, jsem vyhodnocovala párovou zkouškou. Dále jsem provedla a vyhodnotila dotazníkové šetření, které bylo zaměřené na zjišťování obliby různých druhů čokolád s různým složením.
"Ve světle bontonu". Meziválečná konzumní společnost v Československu na příkladu spotřeby kávy, kakaa, čokolády a čaje.
Syrová, Tereza ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Jančík, Drahomír (oponent) ; Štemberk, Jan (oponent)
Disertační práce pojednává o konzumu kakaa, kávy, čaje a čokolády v meziválečném Československu a na základě získaných statistických dat a prozkoumání archivních pramenů přichází s vymezením skupiny střední vrstvy obyvatelstva, která uvedené komodity konzumovala. Práce ukazuje rozložení konzumu zkoumaných komodit v dělnických a úřednických rodinách, přináší pohled na život rodin, rozložení jejich výdajů a velikost příjmů. Poukazuje na zastoupení pochutin ve spotřebním koši spotřebitelů a ukazuje elasticitu uvedených komodit. Za ústřední část výzkumu zvolila disertační práce české země, jelikož právě zde byly dobře dostupné veškeré údaje a prameny. Práce objasňuje příčiny konzumace kakaa, kávy, čaje a čokolády a dochází k závěru, že každá pochutina byla konzumována z jiného účelu, z čehož vyplýval i status luxusu těchto poživatin. Konzumace čaje byla určena pro vyšší vrstvy obyvatelstva, čokoládu zakupovali převážně úřednické rodiny, avšak postupem dvacátých let pronikala drobná spotřeba čokoládových produktů taktéž mezi střední a nižší vrstvy obyvatelstva. Čokoládové výrobky podléhaly na počátku dvacátých let přepychové dani. Kakao se užívalo ve spojení s vařením a pečením, avšak v rodinách příliš dostupné nebylo. Kávu pily všechny vrstvy obyvatel, ovšem spotřeba se odvíjela od společenského statusu konzumenta. Hojně spotřebovávaly rodiny žitnou kávu a cikorku. Odlišnosti mezi vrstvami byly ještě více umocněny regionálními rozdíly, které disertační práce taktéž vyzdvihuje. Dále podrobně zkoumá výši cel daných komodit, která v meziválečném období značně kolísala, a dochází k závěru, že cla až neúměrně zvyšovala cenu produktů a znemožňovala konzumentům zakoupit vyšší množství těchto pochutin.
Podnikatelský plán na založení malého podniku
Šimíčková, Anna ; Fischer, Jan (oponent) ; Koudelková, Petra (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vypracování podnikatelského záměru prodejny sýrů a jiných pochutin. Teoretická část definuje základní pojmy, jako je podnik, podnikání, podnikatel a také specifikuje právní formy podnikání na území České republiky. Dále definuje podnikatelský plán, jeho strukturu a analýzy, které se před zakládáním podniku provádí. Praktická část se zaměřuje na sestavení podnikatelského plánu prodejny sýrů a jiných delikates.
Aromaticky aktivní látky různých druhů čokolády
Glouzarová, Markéta ; Vespalcová, Milena (oponent) ; Vítová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje problematice těkavých aromaticky aktivních látek v čokoládě, které přímo souvisejí se vznikem čokoládového aroma. Organoleptické vlastnosti čokolády (především aroma a chuť) totiž oceňuje spotřebitel při konzumaci nejvíce. V této práci byly testovány čtyři druhy hořkých čokolád: Figaro Sladká Vášeň 70 % kakaa, Figaro hořká, Figaro na vaření a KAUMY kakaová poleva na vaření. Pro jejich analýzu byla zvolena metoda SPME (vlákno CAR/PDMS 85µm) ve spojení s plynovou chromatografií. Mikroextrakce tuhou fází (SPME) je jednoduchá, citlivá, reprodukovatelná, rychlá a levná metoda stanovení klíčových aromatických sloučenin nacházejících se v kakau a čokoládových produktech. Metodou SPME-GC bylo identifikováno a kvantifikováno celkem 56 aromatických sloučenin: 14 kyselin, 9 aldehydů, 8 ketonů, 17 alkoholů, 7 esterů a 1 dusíkatá látka. Při posuzování čokolády spotřebitelem je nejdůležitější její chuť a vůně. Měla by být aromatická, příjemná, po použitých surovinách. Při senzorickém hodnocení byly sledovány jednotlivé organoleptické vlastnosti (vzhled, barva, chuť, vůně a konzistence) a hodnoceny podle pětibodové stupnice a dále byl vytvořen intenzitní profil chuti a vůně vzorků. Hodnotiteli byli studenti a zaměstnanci chemické fakulty VUT. Ve všech vzorcích čokolád byl nalezen vysoký obsah alkoholů (methanol, ethanol, propanol, butan-2,3-diol) a také mastných kyselin, tyto sloučeniny jsou zřejmě velmi důležitou složkou čokoládového aroma. Některé detekované aromatické sloučeniny nepřispívají k typickému čokoládovému aroma pozitivně. Nepříjemná vůně těchto sloučenin často ovlivňuje i celkovou chutnost čokolády, což bylo dokázáno i při senzorickém hodnocení.
Fairtradové kakaové boby, kakao a čokoláda na českém trhu
MATIKO, Oleksandr
Cílem bakalářské práce je zmapování situace na českém trhu s fairtradovými výrobky z kakaa a čokolády, a přiblížit, jak funguje fair trade pro pěstitele a obchodníky. V rámci konceptu fair trade je popsán certifikační systém Fairtrade, jenž uděluje ochrannou známku Fairtrade?. V návaznosti na certifikační proces jsou vymezeny příslušné produkční standardy pro pěstitele a obchodníky s kakaovými boby. Práce se také zabývá dodavatelskými a zpracovatelskými aktivitami na území České republiky. Na základní charakteristiku navazují analytická šetření, zaměřená na nabídku konkrétních produktů v maloobchodních jednotkách, a spotřebitelské chování při nákupu fairtradových výrobků z kakaa a čokolády.
Světový trh kakaa a čokolády
Voborníková, Martina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce se zabývá světovým trhem kakaa a čokolády a současnými trendy čokoládového průmyslu, které se více či méně odrážejí na spotřebě čokolády v České republice. Cílem mé práce je na základě analýzy současné situace na světovém trhu kakaa a čokolády vystihnout současné trendy ve spotřebě čokolády. Zároveň analyzuji jejich dopady na spotřebu čokolády a čokoládových cukrovinek v České republice. V práci se rovněž zabývám historií, charakteristikami a hlavními producenty a prodejci na trhu běžných i prvotřídních čokoládových produktů. Práce je rozdělena do tří spolu souvisejících kapitol. První je zaměřena na světový trh kakaa, druhá na světový trh čokolády a třetí na spotřebu čokolády v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.