Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšíření kurikula 1. stupně základní školy o netradiční přírodovědné úlohy
Fischerová, Zuzana ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Z výsledků mezinárodního šetření TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) vyplývá, že čeští žáci mají horší výsledky v některých oblastech přírodních věd (neživá příroda) a v některých testovaných schopnostech (vědecké zkoumání). Práce porovnává české kurikulum se současnými zahraničními trendy v oblasti přírodovědného vzdělávání a s výsledky TIMSS a ukazuje, že výše zmíněné oblasti a schopnosti nejsou v oficiálních dokumentech dostatečně pokryty. Druhá část diplomové práce popisuje případovou studii relativně úspěšné implementace inovativních hodin přírodovědy zaměřených na tyto schopnosti ve třech třídách prvního stupně základní školy. Koncept badatelsky orientované výuky, teorie výukových materiálů a metoda lesson study jsou hlavními složkami teoretické základny práce. V rámci výzkumu jsem porovnala výsledky českých žáků z oblasti přírodovědy v mezinárodním šetření TIMSS s oficiálními kurikulárními dokumenty České republiky a realizovaným kurikulem vybrané české základní školy (školní vzdělávací program a učebnice využívané na zkoumané škole). Identifikovala jsem nedostatečně pokryté oblasti a typy úloh a navrhla jsem lekci rozšiřující o tyto školní kurikulum, která byla implementována do výuky na vybrané základní škole. Jednalo se o kvalitativní výzkum typu případové...
Historie vzdělávání v obci Volduchy do roku 1965
ČARNOGURSKÁ, Lenka
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Volduchy od konce 18. století do roku 1965. Shrnuje a analyzuje dostupné regionální prameny. První kapitola se věnuje historii obce Volduchy. Další kapitoly sledují změny v pedagogickém sboru, stavy žactva, náboženské vyznání, organizaci výuky, mimoškolní aktivity, četné oslavy, významné události, sbírky i využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv historických událostí a politických změn na školství.
Inovace výuky přírodopisu ve vztahu k cílům dosažení přírodovědné gramotnosti: aplikační studie s využitím vzdělávacího tématu Savci
PEŠLOVÁ, Bohumila
Diplomová práce se zabývá problematikou budování přírodovědné gramotnosti prostřednictvím inovace výuky. Obsahuje rešerši zabývající se tradičním transmisivním vyučováním a inovativním vyučováním, přírodovědnou gramotností ve vzdělávání a paradigmaty přírodovědného vzdělávání. V aplikační části volí modelový tematický celek Savci, analyzuje obsah učiva tohoto tématu v různých řadách učebnic přírodopisu pro základní školy a navrhuje inovace vzdělávacích cílů i obsahu. V souladu s těmito poznatky a byla navržena inovace výuky daného tématu.
Trendy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti a praxe českých škol
Havlínová, Hana ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Vykoukalová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou počáteční čtená ské gramotnosti v 1. a 2. ročníku základní školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související se čtená skou gramotností. Dále jsou p edstaveny významné publikované výzkumy z let 1996 - 2015 zabývající se rozvíjením čtená ské gramotnosti. Výzkumná část práce popisuje použitou metodologii kvalitativního výzkumu, stanovuje výzkumné cíle a hypotézy, p edstavuje harmonogram a pr b h výzkumného šet ení a výzkumný vzorek. Součástí této části práce jsou metodická doporučení založená na analýze dat získaných výzkumným šet ením uspo ádaná do "nápadníku" využitelného p ímo ve školní praxi. Záv rečná kapitola shrnuje všechny části výzkumu a potvrzuje stanovené hypotézy. P i hledání odpov di na hlavní výzkumnou otázku "Jak je učiteli rozvíjena počáteční čtená ská gramotnost v hodinách českého jazyka/čtení?" se ukázalo, že trendem v oblasti rozvíjení počáteční čtená ské gramotnosti je postupné komplexní rozvíjení všech rovin s d razem na komunikační dovednosti žák od počátku školní docházky. KLÍýOVÁ SLOVA čtená ská gramotnost, klíčové kompetence, kurikulum, počáteční čtená ská gramotnost, roviny čtená ské gramotnosti, školní vzd lávací programy
Počítačový hardware ve vzdělávání informatických předmětů
Fiala, Marek ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem výuky počítačového hardware a jejím hlavním cílem je posoudit úlohu a přínos zařazení tématu do školního kurikula všeobecně zaměřených škol. Klíčovými aspekty posouzení jsou postavení tématu v rámci informatických předmětů a ve vztahu k ostatním výukovým předmětům, ukotvení v relevantních kurikulárních dokumentech České republiky, postoje a očekávání žáků vzhledem k výuce počítačového hardwaru zjišťované dotazníkovým šetřením a porovnání školní výuky se zpracováním tématu v odborné literatuře. Hlavním výstupem práce je konstatování současného stavu výuky počítačového hardware na víceletých gymnáziích a doporučení dalšího vývoje s ohledem na žákovské postoje a motivaci a variabilní výukové metody, které téma nabízí. Klíčová slova Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivace
Komparace současné české a španělské mateřské školy
Ďorďovičová, Mariana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací současné české a španělské mateřské školy (MŠ), jak z hlediska zakotvení systému, tak z hlediska cílů, kurikula a dalších specifik. Práce má dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje metodiku práce a popisuje legislativu předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělském království. Dále se zaměřuje na stupně vzdělávacích systémů, struktury dne v MŠ, pedagogické pracovníky apod. Praktická část obsahuje přímou komparaci kurikul a specifik české a španělské MŠ, které byly zjištěny na základě vyhodnocení odpovědí respondentů pracujících ve španělských MŠ. Na základě této komparace byl sledován také rozdíl v pojetí dítěte. Práce rovněž obsahuje překlad kurikulárního dokumentu, podle kterého si každé autonomní společenství Španělska vytváří vlastní specifické kurikulum. Klíčová slova: komparace, kurikulum, systém předškolní výchovy ve Španělsku, mateřská škola, pojetí dítěte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.