Název:
Komparace současné české a španělské mateřské školy
Překlad názvu:
Comparison of contemporary Czech and Spanish kindergarten
Autoři:
Ďorďovičová, Mariana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá komparací současné české a španělské mateřské školy (MŠ), jak z hlediska zakotvení systému, tak z hlediska cílů, kurikula a dalších specifik. Práce má dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje metodiku práce a popisuje legislativu předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělském království. Dále se zaměřuje na stupně vzdělávacích systémů, struktury dne v MŠ, pedagogické pracovníky apod. Praktická část obsahuje přímou komparaci kurikul a specifik české a španělské MŠ, které byly zjištěny na základě vyhodnocení odpovědí respondentů pracujících ve španělských MŠ. Na základě této komparace byl sledován také rozdíl v pojetí dítěte. Práce rovněž obsahuje překlad kurikulárního dokumentu, podle kterého si každé autonomní společenství Španělska vytváří vlastní specifické kurikulum. Klíčová slova: komparace, kurikulum, systém předškolní výchovy ve Španělsku, mateřská škola, pojetí dítěteThis bachelor thesis deals with the comparison of contemporary Czech and Spanish kindergarten, specifically their educational aims, curricula, and other particularities. Thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part explains methods used in the thesis and describes legislative of preschool education in Czech Republic and in the Kingdom of Spain. Furthermore, it is focused on the levels of education systems, the schedules of the day and the teaching stuff in kindergartens. Practical part contains direct comparison of curricular documents and particularities of Czech and Spanish kindergartens, which were found based on the questionnaire responses of Spanish kindergarten teachers. Finally, according to this comparison, the differences in the conception of a child are also presented. The thesis includes translation of the curricular document, according to which each autonomous community of Spain creates its own specific curriculum. Keywords: comparison, curriculum, preschool system in Spain, kindergarten, conception of a child
Klíčová slova:
komparace; kurikulum; mateřská škola; pojetí dítěte; systém předškolní výchovy ve Španělsku; comparison; conception of a child; curriculum; kindergarten; preschool system in Spain