Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hluk tramvajové dopravy v Brně
Dolíhal, František ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dat z dlouhodobého měření hluku tramvají na točně v Brně-Komíně, resp. na točně Technologický park v Brně. Na základě hladiny akustického tlaku a frekvence hluku byly průjezdy posuzovány, zda docházelo ke vzniku kvílivého hluku pohybem po úzce stočeném traťovém oblouku. Paralelně s měřením hluku probíhal záznam meteorologických podmínek (teplota, relativní vlhkost a srážky). Spolu s údaji z paměti předřazené výhybky o identifikačním čísle vozu a inspekčními údaji poskytnutými Dopravním podnikem města Brna byla provedena analýza těchto vlivů na vznik kvílivého hluku. Je nalezena slabá závislost na vzdušnou vlhkost (a s ní závislou teplotou). Měření prokázalo rozdílné hlukové chování tramvajových vozů stejné konstrukce. Vliv přítomnosti vody v kontaktu, se projevil hlavně při vysychání. Ruční terénní měření ukazuje také na vliv rychlosti vozu. Z pozorování také vyplývá, že bude v budoucnu vhodné posoudit také vliv řidiče a celkové dynamiky jízdy (zejména zrychlení), tomuto se již tato práce nevěnuje.
Analýza rozdílů v biomechanických parametrech při tréninku fotbalistů na přírodní, nebo umělé trávě
Malata, Mirek ; Korvas, Pavel (oponent) ; Pavelka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat rychlost sprintu a rychlou změnu směru na přírodní a umělé trávě u fotbalistů, a ověřit, zda souvisí vyšší rychlost s větším rizikem zranění. Teoretická část popisuje historický vývoj fotbalu s jeho pravidly, tréninkový proces, biomechaniku běhu a jeho variaci ve sprintu a agility. Dále se zaměřuje na popis a souvislosti spojené s přírodními a umělými trávníky pro fotbal. V praktické části se testuje pomocí dvou standardizovaných testů, běžeckého sprintu na vzdálenost 30 metrů a 5-0-5 agility testu, na kterém povrchu je sportovec rychlejší.
Zvýšení traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec
Prikner, David ; Javořík,, Tomáš (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec. Práce obsahuje analýzu geometrických parametrů koleje a zahrnuje několik variant pro zvýšení traťové rychlosti pomocí optimalizace geometrických parametrů koleje. Dále jsou jednotlivé varianty porovnávány. Současně jsou prověřovány alternativní způsoby zkrácení jízdních dob a zvýšení atraktivity úseku.
Vnímání rychlosti protijedoucího vozidla
Pršeš, Faruk ; Rak, Martin (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti protijedoucího vozidla. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, typy a kategorizace motorových vozidel, a jaký vliv má smyslové vnímání na odhad rychlosti. Praktická část se věnuje zkoumání naměřených odhadů rychlosti pohybujícího se vozidla, ve kterém se respondenti nachází a odhadu rychlosti protijedoucího vozidla v závislosti na věku, pohlaví, řidičských zkušeností a typu vozidla. V této části práce se nachází návrh, příprava a realizace experimentálního měření. Poté následuje vyhodnocení naměřených dat, která nám dávají lepší představu o tom, nakolik precizní jsou odhady svědků při dopravní nehodě.
Speed of Trains in Track Junctions
Horák, Matouš ; Kuchár, Martin
This work focuses on the speed of trains, primarily in railway stations. It also deals with the parameters which the speed depends on, for example the influence of the security device or the traction characteristics of the vehicles. As part of the practical part, a direct measurement of speeds in suitable locations was carried out. Modelling of these situations in the OpenTrack program will be done in a next article, where a comparison of both methods will be carried out.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let
Valentová, Hana ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let. Zhodnocuje rozdíly v konstrukci dětských kol, popisuje vztah dítěte a jízdního kola, druhy a velikosti dětských jízdních kol. Charakterizuje postup při analýze nehod jízdních kol. Nedílnou součástí jsou statistická data z oblasti nehodovosti cyklistů a zhodnocení současných poznatků dané problematiky v této věkové kategorii. Hlavním záměrem této práce je zpracovat analýzu rychlosti cyklistů pro jednotlivé věkové kategorie a vyhodnotit tento soubor. Získané měření bude doplněno o měření dosažitelného brzdného zpomalení cyklistů ve věku 10 až 15 let. Smyslem této závěrečné práce je rozšíření materiálů pro soudní znalectví v oblasti dopravy.
Rychlost vlaků na vybraném úseku tratě
Horák, Matouš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním rychlosti vlaků v daném úseku. V první části je popsána přímá metoda měření „in situ“ a zpracování takto získaných dat. V druhé části je popsán odlišný způsob, a sice modelování v programu OpenTrack, následuje srovnání výsledků z takto provedené simulace s reálnými naměřenými hodnotami
Program pro nácvik techniky rychlého čtení
Sokol, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření uživatelského prostředí pro správný nácvik technik rychlého čtení. Jsou vybrány čtyři hlavní moduly, které trénují různé schopnosti lidského oka s ohledem na průměrného i pokročilého čtenáře. Za využití prostředí WinForms byla vytvořena aplikace tématicky spjata s lidským zrakem, který v sobě skrývá, pro většinu lidí, netušený potenciál. Bakalářská práce rozebírá vlastnosti oka, jednotlivé typy cvičení, jejich implementaci, konkrétní postup vytváření uživatelského prostředí a reakce uživatelů, jenž měli možnost aplikaci otestovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.