Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
(Ne)být bezdomovcem
Medlíková, Jana ; Kucharská, Anna (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Předkládaná práce zkoumá fenomén bezdomovectví z pohledu lidí, kteří jsou nebo dříve byli bezdomovci. Cílem první části (Bez domova) je poskytnout bezdomovcům prostor pro výpověď o jejich životě. Teoretický rámec této části je založen na vymezení základních pojmů zpracovávané problematiky. Ty jsou ilustrovány úryvky ze 22 rozhovorů, které jsem s bezdomovci uskutečnila. Výsledkem je zprostředkování obrazu života na ulici očima jeho aktérů. Cílem druhé části (Doma) je prostřednictvím hermeneuticko-narativního přístupu zjistit, jaký dávají význam své zkušenosti lidé, kterým se podařilo z role bezdomovce vystoupit a nalézt znovu domov. Vzorek zkoumaných osob tvoří 6 bývalých bezdomovců. Teoretický podklad vymezují kategorie narativní analýzy, na jejichž základě byly příběhy sledovaných osob analyzovány. Výsledkem výzkumu je zjištění, že existují okolnosti, které tito lidé považují za významné pro ukončení svého bezdomovectví. Zkoumají se i možnosti pokračujícího, prohloubeného studia problematiky. Na základě výzkumu jsou formulována doporučení ohledně možných změn v přístupu k dané tematice a v preventivní činnosti.
Obraz krize v dospívání
Skavská, Petra ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na obraz krize v dospívání, tedy na pojetí pojmu krize samotnými dospívajícími a na jejich vlastní zkušenosti s krizí. Na základě provedené empirické sondy jsem došla k závěrům, které podrobně popisuji v diskusi závěrů (viz výše). Tento prostor tedy využiji spíš k jakémusi ohlédnutí a vyzdvihnutí klíčových momentů ze závěrů empirické sondy. Při vysvětlování pojmu krize se dospívající opírají o své vlastní zkušenosti a tendují k větší konkretizaci pojmu (v porovnání s odborníky). Pokud se snaží o zobecnění, vycházejí opět z toho, co sami zažili nebo co znají se svého okolí (rodina, škola, média). V obecném pojetí krize vyznívají jako klíčové vztahové problémy, o kterých se respondenti zmiňovali jak při vysvětlování pojmu krize, tak i u příkladů své vlastní krize, či jejích příčin. Jak se ukázalo, kromě tří respondentů, kteří hovořili o krizi v obecné rovině, zažili nějakou krizi všichni respondenti. Navíc je během toho provázely podobné pocity. Tato empirická sonda tedy prokázala to, co se objevuje i v odborné literatuře, že krize je čistě subjektivní prožitek a krizí je tedy vždy to, co za krizi jedinec považuje. Dalším zajímavým závěrem je to, že respondenti vnímají krizi jako něco vážného či nepříjemného, co může mít dlouhý průběh a nelehké řešení. Jako příklady...
Metateorie v psycoterapii: realismus, antirealismus a kritická hermeneutika jako třetí alternativa
Macák, Marek ; Šípek, Jiří (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Práce "Metateorie v psychoterapii: realismus, antirealismus a kritická hermeneutika jako třetí alternativa" představuje realistickou a antirealistickou metateorii a ukazuje, jaký je praktický význam metateorie pro dění v psychoterapii. Na tento výklad práce navazuje výkladem kritické hermeneutiky Paula Ricoeura a pokouší se ukázat teoretickou i praktickou převahu tohoto východiska nad uvedenými dvěma alternativami. Implikace jednotlivých metateoretických postojů jsou ilustrovány na konkrétních příkladech.
Individuální zkušenost s procesem přeměny pohlaví ve školním prostředí
Zelenka, Marek ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Fifková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušeností studentů, kteří procházeli procesem přeměny pohlaví v době svého studia. Zvolil jsem kvalitativní metodu zkoumání, narativní přístup a problematiku jsem zkoumal z pozic soudobé kritické psychologie. Práce je založena na dvou ohniskových skupinách a sedmi rozhovorech, které na ně navazovaly. Z jednotlivých příběhů je zřejmé, jak se účastníci výzkumu pokoušeli vyrovnat s životem v opačné pohlavní roli, jak se pro ně postupně stalo neúnosné pokračovat v předstírání že jsou těmi, kterými ve skutečnosti nebyli, a jak se rozhodli "vyjit ze svého utajení" a radikálně změnit svůj život. Dále polemizuji s většinovým postojem a přístupem k transsexualitě a s následky, ke kterým vede na poli psychologie a psychiatrie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak jsem se dostal do "pasťáku"
Jurníček, Pavel ; Viktorová, Ida (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce přináší pohled do života dospívajících chlapců umístěných do diagnostického ústavu pro mládež kvůli poruchám chování. Cílem práce je zachycení vnitřního světa respondentů, a to včetně interpretace cesty, která je dovedla do diagnostického ústavu. Na teoretické rovině práce vychází z narativní psychologie a poukazuje na rozdíly mezi oficiálním zdůvodněním umístění a vlastními konstrukty respondentů. Z metodologického hlediska se jedná o narativní analýzu při níž jsou zkoumána data získaná od pěti respondentů. Na interpretace respondentů je přitom nahlíženo ztrojí perspektivy: první z nich se zaměřuje výhradně na interpretaci problému samotného; druhá nabízí pohled na širší vztahový kontext ve kterém problém vznikal; a konečně třetí perspektiva analyzuje pozici problému z hlediska celkového životního příběhu respondentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Konfigurace faktorů ovlivňujících vznik závislostí na omamných a psychotropních látkách u mladistvých
Brotánková, Tereza ; Miovský, Michal (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o problematice mladistvých lidí, kteří mají problémy s drogami, kterým bylo soudem nařízené předběžné opatření nebo ústavní výchova. Cílem práce je zachycení konfigurace faktorů, které vedly k abúzu drog u šesti mladistvých. Dále poukazuje na možnosti a rizika intervence ze strany státních úřadů a institucí v případě výskytu poruch chování a negativních jevů v sociálním vývoji dítěte. Z metodologického hlediska se jedná o kvalitativní přístup, přičemž metodami získání dat bylo interview, práce s dokumenty a pozorování. Data byla analyzována prostřednictvím deskriptivního přístupu, metodou vytváření trsů a metodou vyhledávání a vyznačování vztahů. Interpretace dat probíhala ve třech fázích. První fáze postupovala od sebraných dat k vynoření základních kategorií a subkategorií analýzy, ve druhé fázi byl zachycen celek životních zkušeností mladistvých ve formě případových studií a ve třetí fázi byly případové studie diskutovány s existujícími "profily" závislých jedinců na drogách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tvůrčí sebevědomí
Blechová, Eva ; CHRZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce se zabývá otázkou chuti tvořit a tím, jak může přemýšlení člověka o sobě samém tuto chuť posílit či oslabit, oživit či umrtvit. tradici kvalitativního výzkumu jsem provedla dvacet šest polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci a pedagogy tvořivých, zejména divadelních disciplín, které následně analyzuji a vytvářím z nich klasifikace a dílčí modely. Ty doplňuji o své vlastní zkušenosti tvůrčí i pedagogické, relevantní literaturu a také o vlastní autorské texty. I když si práce vzhledem ke zvolené metodologii nedělá nárok na široké zobecnění, ukazuje některé principy, které mohou být inspirativní pro tvůrce i pro pedagogy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.