Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Imprese
Langrová, Kateřina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
V teoretické studii se zaměřuji na proměnu vizuality v umění na základě pojmu imprese, tedy vizuálního dojmu. Příklady posunu vizuálního vnímání jsou uváděny na konkrétním srovnávání přelomu 19./20.století a současném umění, kultuře a zásadní proměně obrazu vlivem fotografie. Výtvarný a didaktický blok navazuje na fotografii, pokračuje ukázkami malby a experimentů v zachycení atmosféry a dojmu z konkrétního místa.
Fenomén krajina
Novotná, Eva ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Sbírání starých a časem poznamenaných předmětů vedlo k vytvoření stolních krajin. Fascinace těmito věcmi byla podnětem pro malby. Spřízněnost některých děl výtvarných umělců, i vlastní reflexe vytvořených objektů i maleb, jsou základem pro teoretickou část diplomové práce. Didaktická část je reflexí praxe a navrhuje další rozvedení tématu krajiny.
Exprese a řád ve výtvarném umění 20. století a jejich využití při interakci s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy
Tothová, Martina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou estetické interakce s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a zaměřuje se zejména na výtvarné umění 20. století. Cílem práce bylo najít a metodou akčního výzkumu ověřit možnosti vnímání exprese a řádu v umění 20. století jako východiska pro estetickou interakci s výtvarným dílem. Práce je rozdělena na dvě části. První část mapuje psychologicko - didaktická východiska pro výtvarně - výukový projekt zaměřený na interakci s uměleckým dílem 20. století při výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Dále tato část obsahuje vymezení pojmu galerijní animace. Druhá část je zaměřena na historii moderního umění ve vztahu k následujícímu výtvarnému projektu. Výtvarný projekt nabízí tři výukové bloky, z nichž jeden je ověřen metodou akčního výzkumu. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako jedna z cest, jak umožnit žákům interakci s uměleckým dílem.
Časové aspekty existenciální problematiky
Šímová, Olga ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Tématem práce je časovost ve výtvarném umění 20. století a její existenciální významy. Analýza je zaměřena na vybraná díla vytvořená v technice kresby a malby. Časovost je zkoumána za předpokladu, že je spjata s existenciálním obsahem děl a s tázáním autorů po smyslu života. Na prvky časovosti v díle je také nahlíženo v souvislosti s duševním stavem autora jako na projev hledání psychické rovnováhy tvorbou. Práce vyúsťuje v poznání, že silná časovost děl je často spjata s krizí identity u jejich tvůrců. Text reflektuje vztah identitě životnímu času ve společnosti a v umění ovlivněný náboženstvím a mocenskými ideologiemi. Součástí práce je didaktická řada námětů výtvarné výchovy a přiblížení vlastního výtvarného díla .
Fenomén tělesnosti a krajiny ve vzájemném vztahu
Černá, Johana ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
V šesti kapitolách teoretické části mé práce se věnuji fenoménu tělesnosti a krajiny z pohledu filosofie, výtvarného umění a přírodního prostředí. Všímám si vztahu člověka ke krajině a jeho ovlivňování přírodních procesů a průběžně probíhající zpětné vazby krajiny vůči člověku. Dále se snažím provádět paralelní srovnávání a syntézu těchto dvou zdánlivě rozdílných témat a rozebírat tyto pojmy z různých úhlů pohledu. Nabízím kritický pohled na dva nejvýraznější "reprezentanty" problematiky tělesnosti a krajiny - land-art a body-art - a snažím se nabízet jiná východiska a vazby. Didaktická část práce s názvem Projekt " Cesta" nabízí návrh didaktické aplikace tématu a reflektuje prakticky ověřenou část projektu. Projekt je převážně zaměřen na obnovu či hledání vztahu k místu, které má pro dítě formativní význam. V poslední, výtvarné části, s názvem "Místo" reflektuji vývoj teoretických a výtvarných úvah nad tématem tělesnosti a krajiny až k finálnímu dílu.
Abstrakce a skutečnost
Nápravová, Zuzana ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Abstrakce a skutečnost se zabývá problematikou vztahu předmětného umění a abstrakce. Cílem práce je vyložit hlavní důvody vzniku nepředmětného umění na počátku 20. století a popsat změnu v pojetí obrazové vizuality. Vývoj abstrakce sleduje v malířství a především na konkrétních dílech vybraných průkopníků abstraktní malby. Zaměřuje se na rozdílná východiska a procesy vedoucí k osobnostnímu pojetí abstraktního malířství. Abstraktní umění je představeno jako součást konkrétní skutečnosti.
Struktura výtvarného a hudebního díla
Bláha, Jaroslav ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Herden, Jaroslav (oponent) ; Prokop, Dušan (oponent)
Současnou uměleckou scénu ovládá multimediální tvorba. Ta je naprosto přirozeným důsledkem tendencí usilujících o překonání hranic mezi uměleckými druhy, které se prosazovaly již v samotných počátcích avantgardního umění. Razantním způsobem přispěl k zrušení hranic mezi uměleckými druhy dadaismus, především pak curyšský kabaret Voltaire, a celý proces vyvrcholil v druhé polovině 20. století. O to absurdnější je současný stav umělecké komparatistiky, které chybí metodologická základna. Přitom jazyková komparatistika se právem pyšní dokonale propracovanou metodou komparace. Proto také řada prací umělecké komparatistiky vychází z této metodologické základny - po pravdě řečeno v lepším případě, protože většina z nich se tímto problémem nezatěžuje. Ovšem tato "výpůjčka" nerespektuje nejen specifické rysy umělecké komparatistiky ale ani jednotlivých uměleckých druhů (k tomu blíže v úvodní kapitole). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Východoevropský komiks a postmoderní situace
Dimitrov, Petr ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Klíčová slova: textově-obrazové útvary, komiks, postmoderna, postkomunismus, příběh, východní Evropa, narace, narativní kresba, znak, výtvarné umění, jazyk, systém, typologie, situace, zážitek Práce se zaměřuje na vykreslení fenoménu postmoderny a komiksu v obecné rovině. V rovině specifické se pak práce soustředí na vykreslení postmoderní situace v rámci postkomunistické reality východního bloku a současné komiksové produkce této kulturní oblasti. Zvláště na základě subjektivní analýzy konkrétních prací se autor pokouší hledat styčné body mezi výše zmíněnými fenomény. V didaktické části práce je médium komiksu uchopeno jako vizuální forma, která má moc kultivovat dovednosti nutné k chápání a uchopování mediální, vizuálně dynamické reality dneška.
Brno pro oči dětí : výtvarný projekt Pohledy brněnského dráčka
Vítková, Martina ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je město Brno v příbězích a pověstech, se zaměřením na J)P - architektonické, přírodní a kulturní bohatství. Je určena pro děti od 9 do 12 let a měla by sloužit jako podklad pro práci učitelů na základních školách, školách uměleckých, a také rodičům. Výuka probíhá formou vycházek, pracovních činností a následných činností výtvarných. Součástí diplomové práce jsou texty vztahující se k vybraným lokalitám (například pověsti či historická fakta), dále pak navazující pracovní listy a výtvarné řady, které s doplňující fotodokumentací vytváří výtvarný projekt, podněcující tvořivost dětí a jejich otevřený, vnímavý pohled na město Brno. Klíčová slova: Brno, výtvarný projekt, pověsti, drak, Svratka, Svitava, Eliška Rejčka, Stará radnice, Petrov, kostel sv. Jakuba, Špilberk, kostel Nanebevzetí Panny Marie, hrad Veveří, Vila Tugendhat

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.