|
Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí
Dolečková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.
|
|
Analýza textů publicistických útvarů,konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tématikou
Bejšáková, Sandra ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Analýza textů publicistických útvarů, konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tematikou" pojednává o postoji autorů publicistických útvarů k politickým stranám, případně politikům. Cílem práce je popsání prostředků, které autoři k vyjádření svého postoje využívají, a jejich posouzení v rámci dvou deníků: Právo a Mladá fronta DNES v období leden až červen roku 2010, tedy převážně v předvolebním období. Úvodní část představuje moderní vývoj přístupů k jazyku a textu, aby bylo patrné, jak vznikl pragmatický přístup ke zkoumání jazyka. V praktické části jsou uplatňovány popsané přístupy a byla provedena pragmatická analýza publicistických textů. Kvalitativní analýza publicistických útvarů zkoumá inklinaci autorů publicistiky k pravicovým či levicovým stranám, nejčastěji k ODS a ČSSD. Na základě poznatků lze vyvodit, co autoři zejména kritizují v rámci politické situace jako takové. Zároveň však práce zkoumá, jaké prostředky používají autoři publicistiky pro vyjádření sympatií či antipatií ke konkrétní politické straně či osobnosti. Diplomová práce tak dává přehled o publicistických textech vybraných deníků a charakterizuje koncepci, která reflektuje jejich vztah k politice.
|
|
Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Steklá, Kateřina ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Jazykový styl české reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretický blok nás seznamuje s kontextem reklamy a představuje nám charakteristiku reklamních sdělení a jazyku reklamního diskurzu. V centru pozornosti stojí část praktická, která se zabývá analýzou reklam mediální kampaně T-Mobile a ostatních operátorů publikovaných v televizi od ledna 2012 do května 2013. Práce sleduje charakteristické znaky reklam T-Mobile a zabývá se porovnáním komunikace T-Mobilu s ostatními operátory.
|
|
Zelený marketing v digitální éře
Halamková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Zelený marketing v digitální éře je přispět aktuálními poznatky k českému diskurzu v oblasti zeleného marketingu, prozkoumat vztah klasických marketingových teorií, zeleného směru a nových možností digitální éry, stejně jako analyzovat současnou situaci v oblasti zeleného marketingu na českém trhu. Teoretická část shrnuje historický vývoj zeleného marketingu, popisuje současnou situaci a přibližuje předpokládaný budoucí vývoj v této oblasti. Dále se zaměřuje na hlavní výzvy komunikace environmentálních témat a zasazuje je do kontextu digitální éry, nových médií a jejich výhod, které mohou být klíčem k vyřešení zmíněných problémů. V poslední řadě určuje principy odpovědné komunikace a efektivní komunikace na webu. Praktická část navazuje na teoretickou využitím vybraných principů z obou oblastí jako hodnotících kritérií pro analýzu způsobu a úrovně zelené komunikace na webových stránkách firem z různých odvětví. Výsledky analýzy poskytují ucelený přehled v podobě bodového hodnocení a doplňujících komentářů u jednotlivých odvětví. Praktickou část uzavírá vyhodnocení analýzy spolu s návrhy na zlepšení.
|
|
Využití smyslového marketingu v místě prodeje
Jílková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o smyslovém marketingu v místě prodeje se zaměřením na jeho provedení v praxi. První část nahlíží do psychologie zákazníka a snaží se najít příčiny jeho nákupních rozhodnutí. Vzhledem k faktu, že se více než 80 % zákazníků rozhoduje o koupi určitého produktu až v místě prodeje, roste důležitost marketingové komunikace v místě prodeje, která dokáže impulzní nákup ovlivnit nejvíce. V dnešní době navíc zákazníci očekávají od nakupování nějaký ojedinělý zážitek spojený s emocemi. Druhá část bakalářské práce se tedy zabývá marketingem zaměřeným na emoce, které závisí na smyslovém vnímání. Z toho vyplývá, že je pro vyvolání příjemných emocí u zákazníka důležité působit převážně na jeho smysly. Na základě poznatků zahrnutých v části o smyslovém marketingu se bakalářská práce nakonec věnuje také příkladům efektivního využití tohoto typu marketingové komunikace v praxi. Prostřednictvím terénního šetření je zde podrobně popsáno několik provozoven, které nabízejí svým zákazníkům výjimečný zážitek z nakupování.
|
|
Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016
Samšuková, Jana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016 analyzuje vývoj a případné proměny inzerce v nejčtenějším seriózním českém deníku Mladá fronta DNES vydavatelství Mafra, a.s. v letech 2012-2016. Zejména se pak snaží odhalit trend v koncentraci reklamy, poměr původního redakčního obsahu a inzerce, provázanosti inzerce s grafickou či tematickou stránkou redakčního obsahu deníku nebo vývoj reklamních formátů a témat. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně tzv. emergent kódováním. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen s aspekty ekonomického fungování médií, jakož i s teorií reklamy, fenoménem inzerce v tisku či jejím legislativním ukotvením. Autorka se taktéž dotýká fenoménu komercionalizace médií, a to i v prostředí českých médií. Část práce je rovněž věnována představení deníku Mladá fronta DNES, jeho historii a současné pozici na českém mediálním trhu. V druhé polovině práce je pak představena metodologie výzkumu, jeho design a vyhodnocení. Součástí této práce je i CD nosič s kódovací knihou i kódovacím archem.
|
|
Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech
Nováková, Petra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech" se zabývá mediálními texty, které jsou určené dospívajícím dívkám; konkrétně se zaměřuje na tři výrazné mediální typy v této oblasti. Ty představují časopis Bravo Girl!, blog dominikamyslivcova.cz a webové stránky jenproholky.cz. Cílem práce je popsat a analyzovat tyto texty co nejpodrobněji v oblastech, které jsou po ně charakteristické a mohou představovat výrazný prvek v procesu utváření okolní reality jejich příjemců. Stejně tak se zabývá otázkou, jakým způsobem se tato média mohou podílet na tvorbě identity těchto příjemců - jejich společenských hodnot, názorů, myšlení a vyznávaného životního stylu. Práce se tedy soustředí nejen na proces produkce těchto specifických mediálních textů a jejich vlastnosti, ale také na charakter interakce médií se svým publikem. Rovněž se snaží popsat, jakým způsobem publikum tyto texty přijímá a reaguje na ně. K naplnění tohoto cíle práce využívá především pragmalingvistickou analýzu jazykových prvků a komunikačních strategií, které tato média využívají. Ta je doplněna analýzou sémiotickou sloužící k popsání významových struktur, mýtů a ideologií, které jsou v těchto textech rovněž přítomny. Výsledkem práce je pak soubor identifikovaných prvků v těchto textech...
|
|
Referování o významných krizových událostech v českých denících na příkladu mexické chřipky
Černá, Lucie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jakými čtyři vybrané české deníky pokryly nástup a rané šíření jedné z posledních světově významných krizových událostí, tzv. mexické chřipky, která vypukla v první polovině roku 2009. V teoretické části se práce zabývá hlavními charakteristikami krizových událostí a základními koncepty, které mohou být spojovány s jejich mediálním pokrýváním. V praktické části se pak věnuje tomu, jak vybrané deníky zpracovaly první dva týdny událostí spojených s mexickou chřipku. V úvodu nejprve představuje kvantitativní profil vzorku z hlediska plošného a slovního pokrytí tohoto tématu. V další části se stručně věnuje hlavním tématům, které tyto deníky ke zprostředkování zmíněné události pokrývaly nejčastěji, a jakými tématy se od sebe naopak vzájemně lišily. Dále si práce všímá hlavních motivů obrazového materiálu spojeného s články o chřipce a sleduje způsoby, jakými lze nemoc "zobrazit". V závěrečných dvou kapitolách se práce s využitím kvalitativní jazykové analýzy zaměřuje na vybrané jazykové jevy, jež mohly indikovat subjektivní zpracování události, a nebo ty, které odkazovaly do budoucna, a jakými způsoby se tak dělo především. Obě tyto části práce odhalují, jak se média pokoušejí do zpravodajství vložit své vlastní stanovisko.
|
|
Marketing Acitivities of Pietro Filipi Fashion Brand in years 2010-2012
Jančová, Michaela ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca "Marketingové aktivity módnej značky Pietro Filipi v rokoch 2010-2012" sa zaoberá popisom a analýzou pôsobenia a komunikácie značky pietro filipi na trhu v Českej republike. Tieto aktivity sú v bakalárskej práci spracované na základe princípov marketingu módnych značiek a brandingu. V prvej časti práce je popísaná situácia na trhu v ČR, stratifikácia domácich a zahraničných značiek, a špecifiká jednotlivých segmentov módy. V ďalšej časti je spracovaná priama domáca a zahraničná konkurencia zo segmentu prémiových značiek strednej kategórie, jej marketingová komunikácia a aktivity. Druhá polovica práce sa venuje deskripcii a analýze histórie pietro filipi, produktovým radám, cieľovej skupine a špecifickým marketingovým aktivitám značky. Realizované dotazníkové šetrenie v mieste predaja poukazuje na nedostatky značky v komunikácii so zákazníkmi a na jej nejasnú identitu.
|
|
Marketingová komunikace Linky bezpečí v roce 2013: jazyková analýza kampaní
Kudrnová, Blanka ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Bakalářská práce Marketingová komunikace Linky bezpečí v roce 2013: Jazyková analýza kampaní se zabývá marketingovými aktivitami Sdružení Linka bezpečí, které zasazuje do kontextu neziskového sektoru. Pozornost je věnována především roku 2013. Zároveň podává všestrannou jazykovou charakteristiku použitých komunikátů, a to nejen z hlediska jejich jazykové výstavby, ale také s ohledem na jejich komunikační vlastnosti a schopnosti. Sdružení Linka bezpečí jakožto nestátní nezisková organizace zajišťuje svůj provoz především aktivním fundraisingem, který pokrývá přibližně 70 % nákladů. Vzhledem k charakteru služeb, které poskytuje, připadá většina výdajů na provoz. Před svými donátory tak musí obhájit fakt, že na rozdíl od nadací a nadačních fondů, se kterými je často zaměňována, nepřispívá na konkrétní projekt, ale získané peníze sama spotřebovává. Vzhledem k důslednému dodržování principu anonymity navíc nemůže poukazovat na konkrétní záležitosti, kterými se zabývá. Cílem práce je analýza aktivit, prostřednictvím kterých se Sdružení Linka bezpečí s těmito problémy vypořádalo.
|