Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptabilita lesních půd mírného pásma na požáry
Švábová, Bára ; Jílková, Veronika (vedoucí práce) ; Devetter, Miloslav (oponent)
Tato rešeršní práce se zabývá adaptabilitou půd lesů mírného pásma na požáry, protože s klimatickou změnou se očekává vyšší frekvence a intenzita požárů v lesích mírného pásma. Navíc se v důsledku klimatické změny předpokládá posun hranice lesa směrem na sever, tudíž budou lesy mírného pásma postupně pravděpodobně nahrazeny středomořskými lesy, kde je frekvence požárů v současnosti vysoká. Jak moc oheň naruší vlastnosti půdy závisí na intenzitě, závažnosti, frekvenci a klimatických podmínkách, které působí po požáru. Požár v lesích mírného pásma negativně ovlivňuje především obsah organické hmoty, který dále ovlivňuje fyzikálně-chemické i biologické vlastnosti. Nejdůležitější pro obnovu vlastností půd lesů mírného pásma je tedy obnova organické hmoty, která souvisí s obnovou vegetace. Po porovnání se studiemi z boreálního a středomořského lesa bylo zjištěno, že doba obnovy půd lesů mírného pásma je podobná době obnovy půd boreálního lesa. Při obnově půdy po požáru mohou napomoct půdní vlastnosti jako je zvýšení obsahu pyrogenního uhlíku, rychlá obnova či zvýšený počet jedinců hub a bakterií a zvýšená stabilita agregátů. Tato práce je důležitá v kontextu klimatické změny a mohla by napomoci v přípravě strategií, které podporují obnovu a stabilitu půd po požárech.
Využití smyslového marketingu v místě prodeje
Jílková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o smyslovém marketingu v místě prodeje se zaměřením na jeho provedení v praxi. První část nahlíží do psychologie zákazníka a snaží se najít příčiny jeho nákupních rozhodnutí. Vzhledem k faktu, že se více než 80 % zákazníků rozhoduje o koupi určitého produktu až v místě prodeje, roste důležitost marketingové komunikace v místě prodeje, která dokáže impulzní nákup ovlivnit nejvíce. V dnešní době navíc zákazníci očekávají od nakupování nějaký ojedinělý zážitek spojený s emocemi. Druhá část bakalářské práce se tedy zabývá marketingem zaměřeným na emoce, které závisí na smyslovém vnímání. Z toho vyplývá, že je pro vyvolání příjemných emocí u zákazníka důležité působit převážně na jeho smysly. Na základě poznatků zahrnutých v části o smyslovém marketingu se bakalářská práce nakonec věnuje také příkladům efektivního využití tohoto typu marketingové komunikace v praxi. Prostřednictvím terénního šetření je zde podrobně popsáno několik provozoven, které nabízejí svým zákazníkům výjimečný zážitek z nakupování.
Závěrečná zpráva 2020 o výzkumu výsypek v okolí Sokolova na základě dohody mezi ENKI ops a Ústavem půdní biologie BC AV ČR
Frouz, Jan ; Bartuška, Martin ; Lišková, K. ; Angst, Gerrit ; Sun, Daquan ; Kučera, J. ; Bednářová, E. ; Spurná, V. ; Jílková, Veronika ; Heděnec, P. ; Ćápová, K. ; Müllerová, V. ; Irshach, S.
Zpráva přináší souhrn výsledků výzkumu obnovy půd a ekosystémů na území postiženém těžbou nerostů na Sokolovsku na základě dohody mezi ENKI ops a Ústavem půdní biologie BC AV ČR za rok 2020.
Vliv webové analytiky na novinářskou práci
Jílková, Veronika ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Na poli online zpravodajství už mezi sebou nesoupeří jednotlivé tituly, ale jednotlivé zprávy. Média se proto snaží získat pozornost publika znalostí jeho chování, preferencí nebo zájmů, na které potom reagují vytvářeným a upravovaným obsahem. Publikum poskytuje webovým médiím své informace a zpětnou vazbu mnoha způsoby a pozice novináře v online médiích proto nově vyžaduje i zkušenosti s webovou analytikou. Jak přesně práce novinářů s webovou analytikou vypadá, jakým způsobem ovlivnila tradiční redakční rutiny nebo jak využití webové analytiky vnímají sami novináři popisuje tato diplomová práce. Pro zasazení tématu do kontextu se úvodní část věnuje definici základních pojmů žurnalistiky a zpravodajství. Následuje seznámení s teorií gatekeepingu, která tvoří rámec výzkumu a pomáhá definovat výzkumné otázky. Další část textu je zaměřena na změnu, kterou s sebou internet a jiné technologie doposud přinesly a jaký dopad měly na podobu online zpravodajství i novinářské práce. Samozřejmou součástí teorie je také úvod do tématu redakční, potažmo webové, analytiky. Praktická část na základě získaných informací rozebírá, kdo je v redakcích za webovou analytiku odpovědný a jak často webovou analytiku redakce využívají. Uvedeny jsou rovněž důvody využití webové analytiky v redakcích. Závěrečná část popisuje,...
Aktivizační techniky při práci s osobami trpícími demencí
JÍLKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tématem využití aktivizačních technik při práci s osobami trpícími demencí. První část práce je věnována tématu demence, jejímu vymezení, typům demence a jednotlivým fázím při Alzheimerově chorobě. Další část práce popisuje základní potřeby člověka a také potřeby nemocného člověka. Poslední a hlavní část se zabývá aktivizačními technikami v sociální práci s lidmi s demencí a odpovídá na otázku, jak činnost aktivačních technik naplňuje potřeby člověka. Aktivizační techniky jsou zde rozděleny do tří skupin, podle toho, na které schopnosti člověka nejvíce působí. Jsou to mentální, fyzické a senzorické schopnosti člověka. Do skupiny technik aktivizujících mentální schopnosti patří kognitivní rehabilitace, reminiscenční terapie a biografie. Techniky fyzické aktivizace zahrnují animoterapii, expresní terapii, ergoterapii a kinezioterapii. Skupina technik pro aktivizaci smyslových schopností zahrnuje například aromaterapii a bazální stimulaci. Cílem této práce je ukázat důležitost jednotlivých technik v práci jako nezbytný doplněk k farmakologické léčbě klientů s demencí a také zkoumat, zda aktivizační techniky mohou uspokojit všechny potřeby člověka.
Wood ants of genus Formica as important ecosystem engeneers
Jílková, Veronika ; Frouz, Jan (vedoucí práce) ; Tajovský, Karel (oponent) ; Bonkowski, Michael (oponent)
Tato práce se skládá z jedné kapitoly přijaté k publikaci v knize a čtyř článků publikovaných v mezinárodních časopisech s impakt faktorem. Všechny části se zabývají rolí lesních mravenců v toku energie a živin v lesních ekosystémech. Hnízda lesních mravenců jsou známa jako významná centra produkce oxidu uhličitého (CO2) a předpokládá se, že také ovlivňují tok metanu (CH4). V hnízdech mravenců jsou udržovány stabilní vysoké teploty dokonce i v chladných oblastech. Tato práce je zaměřena na kvantifikaci toků CO2 a CH4 v hnízdech lesních mravenců, příspěvek mravenců a mikroorganismů k produkci CO2, vlastnosti materiálu hnízd ovlivňujících produkci CO2 a na roli mravenců a mikroorganismů v udržování teploty hnízda. Výzkum byl prováděn v temperátních a boreálních lesích obývaných lesními mravenci (Formica s. str.). Toky plynů byly měřeny jednak pomocí infračerveného analyzátoru plynů nebo pomocí statických komor. Mravenci a materiál hnízd byli také inkubováni v laboratoři. Zároveň byly stanoveny vlastnosti materiálu hnízda potenciálně ovlivňující tok CO2, jako vlhkost, obsah živin nebo teplota. Podle výsledků byla oxidace CH4 v hnízdech nižší než v okolní lesní půdě, což naznačuje, že některé vlastnosti hnízd zabraňují oxidaci CH4 nebo naopak podporují produkci CH4. Hnízda lesních mravenců jsou významnými...
Využití smyslového marketingu v místě prodeje
Jílková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o smyslovém marketingu v místě prodeje se zaměřením na jeho provedení v praxi. První část nahlíží do psychologie zákazníka a snaží se najít příčiny jeho nákupních rozhodnutí. Vzhledem k faktu, že se více než 80 % zákazníků rozhoduje o koupi určitého produktu až v místě prodeje, roste důležitost marketingové komunikace v místě prodeje, která dokáže impulzní nákup ovlivnit nejvíce. V dnešní době navíc zákazníci očekávají od nakupování nějaký ojedinělý zážitek spojený s emocemi. Druhá část bakalářské práce se tedy zabývá marketingem zaměřeným na emoce, které závisí na smyslovém vnímání. Z toho vyplývá, že je pro vyvolání příjemných emocí u zákazníka důležité působit převážně na jeho smysly. Na základě poznatků zahrnutých v části o smyslovém marketingu se bakalářská práce nakonec věnuje také příkladům efektivního využití tohoto typu marketingové komunikace v praxi. Prostřednictvím terénního šetření je zde podrobně popsáno několik provozoven, které nabízejí svým zákazníkům výjimečný zážitek z nakupování.
Specifika ošetřovatelské péče u klientů židovského vyznání
JÍLKOVÁ, Veronika
Judaismus, kterým se zabývá nespočetné množství publikací, je náboženství, které je roztroušené po celém světě. V historii každé země se najde zmínka o židovské obci, ghettu, slavném Židovi či soudním procesu se Židy. Židé byli po staletí pronásledováni a snad každému člověku uvízla v paměti 2. světová válka a holocaust. Globalizace přináší migraci a prolínání kultur. Společnost už není monokulturní, ale multikulturní. Aby byla klientům poskytována účinná ošetřovatelská péče, je třeba zajistit dobrou profesionální připravenost sester v oblasti transkulturního ošetřovatelství. Diplomová práce se zabývá specifiky ošetřovatelské péče u klientů židovského vyznání. Pro výzkumnou část práce byly použity techniky kvalitativního výzkumu -polostandardizovaný rozhovor a obsahová analýza dat. Výzkumný soubor tvořilo 11 klientů DSP Hagibor v Praze a pro analýzu dokumentů bylo k dispozici 37 složek zdravotnické dokumentace. V samotném začátku výzkumu jsme si stanovily tři cíle. Vyžadují hospitalizovaní klienti židovského vyznání specifickou ošetřovatelskou péči? Jsou rozdíly v poskytování specifické ošetřovatelské péče u klientů židovského vyznání ortodoxního a konzervativního směru? Jsou rozdíly v péči o klienty židovského vyznání v terminálním stádiu v nemocnici a zařízení pro klienty s židovským vyznáním? Na základě cílů byly stanoveny výzkumné otázky. Všechny cíle jsme splnily a výzkumné otázky zodpověděly v průběhu výzkumu. Na základě provedeného výzkumu jsme stanovily následující hypotézy: Hypotéza 1 Při poskytování ošetřovatelské péče je důležité znát směr judaismu. který klient vyznává. Hypotéza 2 Ve zdravotnickém zařízení Židé preferují vegetariánskou stravu. Hypotéza 3 Praktikující Židé odmítnou hospitalizaci v nemocnici v době významných svátků, pokud není ohrožen jejich život. Hypotéza 4 U klientů ortodoxního směru judaismu existují rozdíly v poskytování ošetřovatelské péče proti klientům konzervativního směru. Hypotéza 5 Existují rozdíly v péči o klienty židovského vyznání v terminálním stádiu v nemocnici a v zařízení pro klienty s židovským vyznáním. Z diplomové práce vyplývají překvapující a zajímavé výsledky výzkumu, které byly zpracovány do modelu kulturně ohleduplné - uzpůsobené péče Joyce Newman Gigerové a Ruth Davidhizarové a byl vypracován standardní ošetřovatelský postup pro klienta židovského vyznání
Mechanisms of pH change in wood ant (\kur{Formica polyctena}) nests
JÍLKOVÁ, Veronika
The aim of this study was to reveal mechanisms of pH change in wood ant nests. Contents of basic cations and glucose brought in ant food, i.e., honeydew and prey, into the nests were measured. Manipulation experiment was carried out to test effects of glucose and Ca2+ cations brought by ants into the nest on increase in pH.
Spolupráce sestry s rodinnými příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení
JÍLKOVÁ, Veronika
Zdravotníci, pacienti a rodinní příslušníci - tyto tři skupiny se setkávají často společně v krizové, či náročné situaci, kterou navíc prožívají odlišně. Proto při ní může docházet k nechtěnému úniku informací, následně k nesplněnému naplňování základních potřeb (a to nejen klientů, ale i odborníků). Sestry by měly být otevřeny ke komunikaci s rodinou, pravidelně jim nabízet výměnu informací. Přichází - li rodina s novými podněty, měli bychom umět najít cestu k jejich využití. Měli bychom vědět a umět rodině poradit, kde najít pomoc či podrobnější informace, případně ji jemně usměrňovat. Spolupráce zdravotníků s rodinou vytváří bezpečné prostředí, v němž se nemocný i rodina cítí podstatně lépe než v někdejším ovzduší autoritativního přístupu profesionálů ve zdravotnictví. Téma bakalářské práce je spolupráce sestry s rodinnými příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení. Cílem je zjistit jak sestry vnímají rodinné příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení. Odhalit s jakými problémy se sestry potýkají při jednání s rodinnými příslušníky hospitalizovaného klienta. Zjistit jestli jsou rodinní příslušníci spokojení s ošetřovatelským personálem na interně zaměřeném oddělení. Informace potřebné pro výzkum byly získány pomocí dotazníkového šetření u sester pracujících na interně zaměřeném oddělení a rodinných příslušníků hospitalizovaných klientů na interně zaměřeném oddělení Nemocnice České Budějovice a.s.. Hypotéza č.1 ,,Sestry na interně zaměřeném oddělení vnímají přítomnost rodinných příslušníků klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení kladně`` byla potvrzena. Hypotéza č. 2 ,,Sestry se při jednání s rodinnými příslušníky klientů hospitalizovaných na interně zaměřeném oddělení potýkají s nedostatečným porozuměním podaných informací`` potvrzena nebyla. Hypotéza č. 3 ,,Rodinní příslušníci jsou spokojeni se spoluprácí s ošetřovatelským personálem na interně zaměřeném oddělením`` byla potvrzena. Doufám, že mé zjištěné poznatky otevřou a obohatí prostor pro spolupráci sester s rodinnými příslušníky klientů. Umožní kvalitní výměnu informací mezi rodinou a sestrami a které povedou k zlepšení péče o nemocné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 JÍLKOVÁ, Veronika
1 JÍLKOVÁ, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.