Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Well-being vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se zaměřením na úspěch
Náplavová, Enrica ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na úspěch vybraných vysokoškolských studentů v souvislosti s jejich celkovým well-beingem. Práce má dvě části. Teoretická část se zaměřuje na základní východiska související s osobní pohodou, se vzděláváním vysokoškolských studentů a na jeden vybraný determinant well-beingu - úspěch. V praktické části jsou stanoveny cíle práce, je zde popsán výzkumný vzorek, také metoda šetření a následně jsou zde interpretovány výsledky výzkumné studie. Tento výzkum probíhal na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy formou online dotazníkového šetření, které bylo rozesláno mezi studenty převážně třetích ročníků. Z výsledků je patrné, že respondenti, kteří hodnotí svůj subjektivní well-being pozitivně, hodnotí také kladně celou oblast úspěchu. Společně s plněním dlouhodobých cílů, oceňováním úspěchu druhých, vytrvalostí, zodpovědností a vůlí, které jsou při dosahování úspěchu za potřebí. Drobné odchylky mezi studenty se objevily při vyhodnocování dílčích cílů. Dotazovaní byli schopni velice kladně ohodnotit úspěch druhých a dokázali s nimi sdílet tuto radost. Avšak při uvažování nad svým vlastním úspěchem byli o něco kritičtější. Dále se objevily malé rozdíly při analýze otázek týkajících se vůle a zodpovědnosti studentů. V případě zodpovědnosti studentů jsem se dozvěděla, že téměř...
Realizace inkluze v českém vzdělávacím systému na základní škole běžného typu
Smetanová, Margita ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Magisterská práce bude analyzovat současnou podobu a implementaci principu inkluzivního vzdělávání na českých základních školách. Práce se zaměří nejen na samotnou podobu inkluzivního vzdělávání, ale zohlední i jeho legislativní základ u nás a porovná ho s legislativou jiných zemí, které ho využívají. Práce bude pojednávat i o každodenní realitě inkluze v rámci chodu základní školy, přičemž bude využita kazuistická metoda. Zohledněna bude i situace za pandemie Covid-19, při které se inkluzivní vzdělávání potýkalo s mnoha výzvami. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluze na základních školách, speciální vzdělávací potřeby, asistent pedagoga, světová tradice inkluze, vyhláška, distanční výuka
Aktivizační metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni vybrané základní školy
Menclová, Kateřina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce na téma Aktivizační metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni vybrané základní školy se zabývá aktivizačními vyučovacími metodami a jejich využíváním ve výuce výchovy ke zdraví na vybrané základní škole. Teoretická část se věnuje základní terminologii a jsou v ní blíže popsány jednotlivé metody, způsob jejich třídění a je zde také popsán samotný obor výchova ke zdraví. Praktickou část tvoří vlastní kvantitativní výzkum. Jako výzkumný nástroj bylo zvoleno dotazníkové šetření na 2. stupni Základní školy Karla Jeřábka v Roudnici nad Labem, a to konkrétně v 8. a 9. ročnících. Cílem výzkumu bylo zmapovat míru používání aktivizačních metod ve výuce výchovy ke zdraví na dané škole. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké jsou nejpoužívanější aktivizační metody ve VkZ na dané škole, rozdíl v subjektivním vnímání aktivizace mezi žáky a učitelem daného předmětu, porovnat zastoupení aktivizačních metod mezi jednotlivými vyučujícími a zjistit míru využívání ICT technologií jako aktivizačního prvku. Výsledky výzkumu ukázaly, že používání aktivizačních metod ve výchově ke zdraví na dané škole je poměrně na dobré úrovni, zejména co se týče ICT technologií. Nejpoužívanějšími metodami jsou skupinové práce a diskuse. Nejméně používané jsou naopak hry a z tohoto důvodu je v práci obsažen i výstup pro...
Učitelé sexuální výchovy a míra jejich komfortu při výuce jednotlivých témat
Kubice, Martin ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
NÁZEV: Učitelé sexuální výchovy a míra jejich komfortu při výuce jednotlivých témat AUTOR: Martin Kubice KATEDRA: Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Tato bakalářská práce pojednává o míře komfortu, kterou učitelé sexuální výchovy cítí při výkladu různých témat. V teoretické části práce je vymezena sexuální výchova a její přístupy v rámci České republiky. Přístup v ČR je dále sledován v porovnání s přístupem k sexuální výchově v USA a Švédsku. Dále je v práci rozpracováno téma tabu a intimity. Tyto termíny jsou nezbytné pro vnímání rizik a úspěchů sexuální výchovy v aktuální společnosti. V poslední fázi teoretické části práce je sexuální výchova rozdělena na dvanáct témat. U každého tématu je uveden očekáváný obsah ve výuce a zařazení do výuky podle RVP. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována míra komfortu učitelů právě s těmito dvanácti tématy sexuální výchovy. Mimo to jsou také zjišťovány různé další proměnné, které mohou mít vliv na komfort učitele. Jedná se jmenovitě o lokalitu školy, pohlaví a materiály, které učitel k výuce využívá. Hlavním cílem práce bylo zjistit, která témata učitelům přijdou komfortní a která ne. Mezi nejvíce komfortní témata patří rodičovství a péče o dítě. Nejméně komfortní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.