Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 404 záznamů.  začátekpředchozí384 - 393dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza mediovaných textů věnovaných oboru ICT v deníku MF Dnes a měsíčníku Elle v letech 1996 a 2002
Vostal, Bohumil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat mediované texty o profesionálech a profesionálkách v oboru informačních a komunikačních technologií (ICT), které v letech 1996 a 2002 otiskly deník Mladá fronta Dnes a české vydání life-stylového časopisu pro ženy Elle. Práce nabízí teoretickou a analytickou část. V teoretické jsou podrobněji rozebrány koncept genderu, teoretický postup a použitá definice obsahové analýzy, včetně českého mediálního kontextu. Praktická část obsahuje popis analýzy, ovšem jejím jádrem je kvalitativní interpretace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Medializace politických stran v předvolebním boji
Zámostná, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Informace, které občané a občanky získávají o politickém životě své země, jsou v moderních společnostech v naprosté většině případů zprostředkované masovými médii. Při "zprostředkování" informací médii však dochází k celé řadě zkreslení a posunů, které ve svém důsledku (zpětně) ovlivňují všechny články komunikačního řetězce. Protože medializovaná politika představuje stále větší objem v rámci politické komunikace, rozhodli jsme se v této diplomové práci věnovat tématu medializace politiky a procesů rozhodování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Proměny referování o Straně zelených : (četnost výskytu textů před a po získání pěti procent voličských preferencí)
Král, Martin ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
The topic of the thesis is "The change of referring about the Green Party" with the subordinate title "The frequency of the texts appearance about the Green Party in a press before and after five percent of the electoral preferences". The form of this thesis is the quantitative analysis of the content of the defined sample that is composed of two monitored Czech daily newspapers: Mlada fronta Dnes and Pravo. The time period under review is appointed for two six-month intervals. The former interval starts on April 2005 and ends by the breaking Convention of the Green Party on 24th September 2005 where Mr. Martin Bursik was called to the chair of the party. The latter interval continues after Convention and lasts till the end of March 2006. There is also another breaking point when the electoral preferences of the party have approached the five percent limit on January 2006 for the first time (this minimal limit is needed for gaining the Chamber of Deputies' chairs in the Chamber elections). The work has proved that there is not a significant change of referring after the Chairmanship change, but after another point: reaching the five percent limit of preferences as much more important breaking point. The frequency of the texts appearance has increased after that point approximately three times. In respect of...
Interactive narrative v epoše digital storytelling
Kohutová, Radka ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na převážně literární formy interactive narrative a jejich prezentaci na Internetu. V teoretické části se opřu též o příklady interactive narrative ve vztahu k filmu. Internet shledávám jako dostačující zdroj materiálu pro praktockou část diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza způsobu komunikace a sebeprezentace českých parlamentních stran v době před vstupem a po vstupu České republiky do Evropské unie v roce 2004
Škývarová, Soňa ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem práce je zmapovat současný stav českého stranictví ze specifického pohledu politické komunikace a popsat rozhodovací procesy uvnitř stran a způsob sebeprezentace směrem k veřejnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální reprezentace události CzechTek 2005
Krásenská, Tereza Magdalena ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Policejní zásah proti účastníkům technoparty CzechTek 2005 vyvolal bouřlivé diskuse mezi politiky a občany a v médiích otevřel polemiku na téma, zda byl zásah odůvodněný a přiměřený či nikoliv. Stovky lidí vyšly proti zásahu protestovat ulic a před ministerstvo vnitra. V této práci se pokusíme analytickými metodami zjistit, nakolik byla mediální reprezentace a následná polemika o CzechTeku 2005 objektivní a vyvážená, jak se vychýlila, zda ve prospěch/neprospěch Policie ČR nebo prospěch/neprospěch účastníků technoparty. Pokusíme se odpovědět i na to, zda byl policejní zásah na CzechTeku 2005 odůvodněný a přiměřený. A to v porovnání dvou deníků - celostátní Mladé fronty Dnes a regionálního Tachovského deníku v období od 27. července do 8. srpna 2005. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Anamorfovaná mapa virtuálního světa českých deníků : (obsahová analýza zahraničního zpravodajství Mladé fronty DNES a Blesku v roce 2005)
Podzimková, Gabriela ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Většina lidí na světě dnes získává informace o svém i bezprostředním okolí prostřednictvím médií, která jim poskytují vlastní interpretaci světa. Jen minimum lidí má příležitost získat informace z první ruky, přímou zkušenost máme jen s omezeným spektrem událostí. Při čerpání vědomostí ze vzdálenějších sfér, a to jak geograficky tak intelektuálně, jsme na média odkázáni takřka výhradně. Noviny a televize jsou pro lidi zásadním kanálem, jehož prostřednictvím si vytvářejí názory a postoje a orientují se ve světě. V této práci založené na výzkumu dvou deníků se chci pokusit zjistit, jakou realitu česká média předkládají svým recipientům. Zda se jejich zpravodajství proporčně shoduje s geografickou skutečností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mýtus krásy v televizní reklamě
Chrtková, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl odhalit, jakých podob nabývá mýtus ženské krásy v televizních reklamách. Staví na teorii moderního mýtu R. Barthese a teorii sociální konstrukce reality P. Bergera a T. Luckmanna. Mýtus ženské krásy je vnímán jako sociální konstrukt reprodukovaný médii. Práce zachycuje vývoj mýtu krásy a jeho současnou podobu, především pak názory americké feministky N. Wolfové a francouzského filozofa G. Lipovetskyho. Na základě teoretických poznatků sémiotiky, přístupu F. de Saussura, CH. S. Peirce, L. Hjelmsleva a především mytologie R. Barthese, rozkrývá práce, pomocí metody sémiotické analýzy, každodenní mýty ženské krásy reprodukované televizními reklamami s cílem zachytit jejich podobu ve třech kategoriích televizních reklam. Kategorie "krása jako cíl" zohledňuje reklamy na kosmetické přípravky konstruující ideál ženské krásy, kategorie "krása jako předpoklad" obsahuje takové spoty, ve kterých vystupují modelky, u nichž předpokládáme, že v reklamě zastupují již vytvořený ideál krásy. Kategorie krása jako prostředek si všímá reklam, ve kterých hraje krása hlavní roli a upoutá pozornost na první pohled.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 404 záznamů.   začátekpředchozí384 - 393dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.