Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kariérní systémy v zemích OECD
Faměrová, Martina ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Současná doba s sebou přináší nová zaměstnání, nové pracovní role, různá pracovní očekávání, různé pohledy na tradiční a současné kariérní koncepce, důležitost motivace v kariéře jedince a důležitost kvality pracovního výkonu. V prostředí vzdělávacích organizací je kvalita práce pedagogických pracovníků považována za jeden z nejvýznamnějších aspektů ovlivňujících výsledky žáků. Mezi aktuální problémy, s nimiž se regionální školství v mezinárodním kontextu potýká, patří nízká atraktivita učitelské profese, zapříčiněná zejména nižšími průměrnými platy. Situaci nepřispívají ani omezené možnosti kariérního postupu a rozšířené přesvědčení, že profese nenabízí dostatečné příležitosti k seberealizaci a odpovídající společenské uznání. Proto je snahou propojit kvalitní profesní výkon učitele s principem profesních standardů, rozpracovaných do několika úrovní obecnosti až po úroveň, která umožňuje na základě stanovených kritérií spolehlivě hodnotit a rozhodovat, jestli učitel dosahuje určité požadované úrovně. Cílem je motivovat, vzdělávat a spravedlivě ocenit ty učitele, kteří mají podíl na tom, jakou prestiž si škola buduje vůči svým klientům i veřejnosti, a podílejí se na výsledcích vzdělávacího systému ve své zemi, na její celkové kulturní úrovni. V rámci politického působení a rozhodování je proto...
Autoevaluace střední školy z aspektu dalšího vzdělávání zaměstnanců
Dejová, Nelly ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce komplexně představí problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na učitele střední školy jako jednu z oblastí autoevaluace školy. Další vzdělávání pracovníků se dostává do popředí pozornosti, poněvadž jde ruku v ruce s kvalitou vzdělávání. Ve své první části identifikuje základní definice potřebné k pochopení tématu autoevaluace a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, následně vymezí legislativní rámec zajišťující DVPP, strategické dokumenty a další plány, které se touto oblastí zabývají. V neposlední řadě definuje cíle a formy DVPP a stručně nastíní situaci v Evropě se zaměřením na mezinárodní šetření. Prostřednictvím průzkumu v praktické části diplomová práce vyhodnotí tři výroční zprávy vybrané školy a pomocí standardizovaného strukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku sleduje názory vedení školy a učitelů na danou problematiku. Průzkum zkoumá jejich motivaci, podmínky k rozvoji, možnosti dalšího vzdělávání či uvedení nových poznatků do praxe v kontextu výsledků mezinárodního šetření TALIS 2018. Cílem práce je analýza problematiky dalšího vzdělávání učitelů středních škol v domácím a v mezinárodním kontextu, a následná evaluace dalšího vzdělávání v podmínkách vybrané střední školy. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání pedagogických...
Další vzdělávání managementu a zaměstnanců veřejné správy
Synková, Jitka ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem této rigorózní práce je systematické pojednání o významu, procesu a cílech profesního vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě se zaměřením na specifika vzdělávání v oblasti informačních technologií a jazykové. V první kapitole jsou podle nejnovějších vědeckých poznatků popsány v obecné poloze cíle a metody vzdělávání zaměstnanců ve všech sektorech. Druhá kapitola se zabývá problematikou vzdělávání v oblasti počítačové gramotnosti a jazykových znalostí jakožto průřezových oblastí vzdělávání vyžadovaných na všech úrovních administrativy nejen ve veřejné právě, ale i v soukromém sektoru, zejména v terciární sféře poskytování služeb. Zatímco první dvě kapitoly se týkají vzdělávání zaměstnanců obecně a současně předkládají návrhy na zefektivnění tohoto vzdělávacího procesu, třetí kapitola se zaměřuje především na veřejnou správu. S ohledem na to, že v rámci ve veřejné správě postupně aplikovaného systému new public administration (nové veřejné správy) jsou přenášeny osvědčené prvky řízení administrativy soukromého sektoru do administrativy veřejného sektoru; ruku v ruce s tím jsou přejímány i osvědčené metody a formy vzdělávání managementu a zaměstnanců. Čtvrtá kapitola se věnuje oblasti vzdělávání managementu a zaměstnanců ve veřejné správě v zemích Evropské unie. Podrobně se věnuje situaci v...
Dítě a jeho spiritualita pro rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání dle Jana Amose Komenského
Gricyk, Oleg ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá antropologickými východisky v díle Jana Amose Komenského. Na základě jeho východisek je zpracována nabídka k rozšíření rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V první části této práce jsou vymezeny teoretické předpoklady antropologických otázek, jež (nebo které) patří do oboru managementu. Dále je poukázáno na nedostatky dnešní české pedagogiky v otázce, kdo je člověk. Ve druhé kapitole je rozpracováno dílo Komenského, Didaktika Velká, ve kterém jsou přiblíženy hlavní důrazy a motivy díla. V praktické časti této práce je použita metoda obsahové analýzy ke zkoumání, zda rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání naplňuje školský zákon v otázce duchovních hodnot. Je poukázáno, že rámcový dokument s duchovními hodnotami nepracuje. V rámci aktuálně probíhající revize RVP je v poslední části práce navrženo rozšíření rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání o šestou vzdělávací oblast s názvem - dítě a jeho spiritualita. Pro tuto oblast jsou zpracovány: dílčí vzdělávací cíle, vzdělávací nabídka, očekávané výstupy a rizika, která mohou ohrožovat úspěch vzdělávacího záměru učitele. Cílem práce je rozšířit vzdělávací program tak, aby pracoval s každou oblastí vývoje dítěte dle antropologického vzoru Komenského. KLÍČOVÁ SLOVA...
Kompetenční model ředitelky mateřské školy
Hlásecká, Zuzana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompetencemi ředitelky mateřské školy. Cílem práce je vytvoření návrhu kompetenčního modelu ředitelky mateřské školy. V teoretické části pomocí odborné literatury vymezuje pojem kompetence a označuje kompetence potřebné pro vedoucí zaměstnance. Popisuje druhy kompetencí a vznik, druhy a využití kompetenčních modelů. V empirické části je na základě analýzy rozhovorů a myšlenkových map dotazovaných ředitelek mateřských škol vytvořen návrh kompetenčního modelu pro ředitelku mateřské školy. Práce je určena pro budoucí ředitelky mateřské školy, které se chystají ke konkurznímu řízení, ale také ji lze využít pro identifikaci oblastí, které by mohli či měli stávající ředitelé mateřských škol a případně jejich zástupci dále rozvíjet v rámci svého profesního rozvoje a také jako inspirace pro vytvoření vlastního kompetenčního modelu vedoucího pracovníka mateřské školy.
Syndrom vyhoření učitelů v kontextu pomáhajících profesí
Smutný, Lukáš ; Pavlov, Ivan (oponent)
Pedagogičtí pracovníci patří k profesi, která je nejvíce zatížena stresem a syndromem vyhoření. Aby se mohly symptomy, které vedou k syndromu vyhoření, eliminovat, je nutný správný a včasný zásah vedoucího pracovníka, tedy ředitele. Cílem předložené rigorózní práce je podrobně charakterizovat syndrom vyhoření u pomáhajících profesí se zaměřením na profesi učitele a na základě vlastní hloubkové případové studie identifikovat hlavní příčiny syndromu vyhoření u učitelů a navrhnout preventivní opatření z manažerského pohledu. Práce si tedy klade za úkol ze šetření vyvodit opatření pro ředitele, jakožto manažera, které by vedly k eliminaci tohoto negativního jevu na jeho pracovišti. Teoretická část se zabývá také stresem a depresemi, což jsou pojmy, které se syndromem vyhoření souvisí. Detailně jsou popsány a rozebrány jednotlivé fáze syndromu vyhoření a následně se teoretická část věnuje již podrobně syndromu vyhoření u učitele. V analytické části je prezentováno dotazníkové šetření v obecné rovině a dotazníkové šetření v rovině subjektivní. Tento typ dotazníků je volen z toho důvodu, že navzájem zvyšují validitu daného šetření, které probíhalo na třech školách různého zaměření. Následně je uveden rozhovor s učitelkou, která přímo popisuje syndrom vyhoření v praxi. Dotazníkové šetření i rozhovor...
Funkce leadershipu v konceptu učící se organizace
Stasinka Slivoňová, Jitka ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce pojednává o konceptu leadershipu, o konceptu učící se organizace a o jejich vzájemném vztahu se zaměřením na funkci leadershipu v učící se organizaci. Práce definuje, sleduje a zkoumá tyto dva fenomény v segmentu školství, konkrétně ve školách zapojených do celoškolního rozvojového programu "I ve mně je lídr" na území České republiky i v zahraničí - Nizozemí. Leadership zde jako hlavní nástroj zastupuje koncept 7 návyků skutečně efektivních lidí Stephena R. Coveyho. Práce se dotýká profesního rozvoje pedagogických pracovníků a jejich obecných, z pohledu rozvoje žádoucích osobnostních charakteristik. Cílem práce je shromáždění názorů na koncept Coveyho 7 návyků skutečně efektivních lidí jako nástroje leadershipu. Na základě těchto zjištění definovat roli leadershipu v konceptu učící se organizace v prostředí školy, popsat vzájemný vztah a vazby leadershipu na koncept učící se organizace a oblast profesního rozvoje pedagogických pracovníků a vyhodnotit jejich míru důležitosti z hlediska efektivity a úspěšnosti učící se organizace v prostředí školy. Teoretická část práce vymezuje na základě studia odborné literatury hlavní pojmy práce - leadership, učící se organizace, profesní rozvoj pedagogických pracovníků a celoškolní rozvojový program "I ve mně je lídr" s principy 7 návyků...
Možnosti a překážky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Jaroš, Aleš ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, prozkoumat preferovaná témata a formy dalšího vzdělávání učitelů, porovnat poměr mezi osobní volbou učitele a potřebou školy. Analyzovat motivaci pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání. Teoretická část definuje základní pojmy, vymezuje otázku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků legislativně. Zjišťuje strategie vzdělávací politiky. Porovnává vzdělávání učitelů v dobách minulých a dnes. Charakterizuje současné formy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a dotkne se i jeho problematiky. Ve výzkumné části formou dotazníkového šetření zkoumá autor preferované oblasti dalšího vzdělávání učitelů na vybrané základní škole a zároveň tak porovnává situaci mezi osobní volbou učitele a realitou. Zkoumá motivační faktory učitelů k dalšímu vzdělávání. Polostrukturovaným rozhovor s vedením školy zjišťuje zájem učitelů o další vzdělávání, snaží se odhalit, zda a jakým způsobem ověřuje management školy obsah a výstup dalšího vzdělání učitelů pro školu, jestli vedení ponechává učiteli možnost výběru vzdělávacího programu a jaké klady a zápory vidí školní management v DVPP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.