Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava a testování nových materiálů pro výuku chemie v elektronické formě
Kraus, Jiří ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření komplexního výukového materiálu na téma chemická vazba. Součástí práce je vymezení obsahu učiva na základě kurikulárních dokumentů, konkrétně Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, Katalogu zkoušek společné části maturitní zkoušky a Školního vzdělávacího programu Gymnázia Vincence Makovského v Novém Městě na Moravě. V návaznosti na vymezení obsahu učiva byla provedena pojmová analýza a analýza didaktické vybavenosti středoškolských učebnic. Dále byly zkoumány elektronické materiály a to jak v českém tak i anglickém jazyce. Na základě provedených analýz a zhodnocení byl vytvořen výukový studijní materiál, který obsahově pokrývá téma chemické vazby dle požadavků kurikulárních dokumentů. Materiál tedy obsahuje kapitoly: Úvod, Vlastnosti vazby, Vazba kovalentní, Vazba polární, VSEPR, Teorie MO, Hybridizace, Vlastnosti látek, Slabé vazebné interakce a Historie. Formou zpracovaného studijního materiálu práce je webová prezentace čítající 13 samostatných stránek, která je doplněna 80 obrázky, které byly vytvořeny od základu, a 52 flash animacemi a několika motivačními prvky.
Analýza textů publicistických útvarů,konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tématikou
Bejšáková, Sandra ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Analýza textů publicistických útvarů, konkrétně zaměřená na komentáře s politickou tematikou" pojednává o postoji autorů publicistických útvarů k politickým stranám, případně politikům. Cílem práce je popsání prostředků, které autoři k vyjádření svého postoje využívají, a jejich posouzení v rámci dvou deníků: Právo a Mladá fronta DNES v období leden až červen roku 2010, tedy převážně v předvolebním období. Úvodní část představuje moderní vývoj přístupů k jazyku a textu, aby bylo patrné, jak vznikl pragmatický přístup ke zkoumání jazyka. V praktické části jsou uplatňovány popsané přístupy a byla provedena pragmatická analýza publicistických textů. Kvalitativní analýza publicistických útvarů zkoumá inklinaci autorů publicistiky k pravicovým či levicovým stranám, nejčastěji k ODS a ČSSD. Na základě poznatků lze vyvodit, co autoři zejména kritizují v rámci politické situace jako takové. Zároveň však práce zkoumá, jaké prostředky používají autoři publicistiky pro vyjádření sympatií či antipatií ke konkrétní politické straně či osobnosti. Diplomová práce tak dává přehled o publicistických textech vybraných deníků a charakterizuje koncepci, která reflektuje jejich vztah k politice.
Interactive narrative v epoše digital storytelling
Kohutová, Radka ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na převážně literární formy interactive narrative a jejich prezentaci na Internetu. V teoretické části se opřu též o příklady interactive narrative ve vztahu k filmu. Internet shledávám jako dostačující zdroj materiálu pro praktockou část diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone
Harastejová, Olga ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Sémiotická analýza předvánočních spotů mobilní sítě Oskar/Vodafone" se zabývá rozborem televizních reklam tohoto operátora, které byly po jeho vstupu na český trh odvysílány. Práce byla zasazena do kontextu symbolického interakcionismu a sémiotiky, respektive teoretického a terminologického rámce francouzského sémiologa Rolanda Barthese a jeho pojetí znaku a procesu konstrukce jeho významu. Studie je koncipována jako kvalitativní analýza, jejímž záměrem bylo odhalit, zda se proměna nosných komerčních informací odrazí také v konstrukci samotných reklamních komunikátů. Pozornost byla zaměřena na jedno ústřední komerční sdělení operátora v daném roce, do zkoumaného vzorku proto bylo zařazeno 8 spotů z období 2000-2007. Zajímalo nás, jakých výrazových prostředků a znaků bylo při tvorbě reklam použito a zda, případně jak, tato konstrukce odráží propagovanou informaci, respektive nabídku operátora. Deskripcí jednotlivých znaků a jejich komparací v kontextu reklamního sdělení jako celku jsme se poté pokusili odkrýt specifika dané reklamy, a to s ohledem jak na manifestně komunikovaný význam, tak možné varianty interpretace. V závěru jsme poznatky z analýzy vyhodnotili a nastínili poměry a tendence, ke kterým v rámci předvánoční komunikace operátora dochází. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Občanský žurnalismus a komunitní diskurz na příkladu webu Slavistickenoviny.cz
Minařík, Miloš ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce přispívá do obecného poznání fenoménu označovaného jako aktivní publikum, které generují technické možnosti soudobých digitalizovaných médií označovaných souhrnně jako éra webu 2.0. V tomto směru sleduje práce specifické aspekty, které přináší přechod ze starších forem komunikace a způsobů šíření informací do nového a stále se vyvíjejícího světa kyberprostoru. Vychází ze současných obecných zásad a teorií, které aplikuje a srovnává v konkrétní podobě na fanouškovský komunitní web Slavistickenoviny.cz. Zaměření práce má dvě hlavní polohy. V první se zaměřuje na daný web jakožto produkt občanské žurnalistiky. Zabývá se srovnáním práce jeho autorů s výstupy profesionálních médií, všímá si pravidel, která od nich přejímají a naopak hodnotí rozdíly. Zároveň se však věnuje i přebírání amatérských obsahů profesionálními médii. Druhý pohled práce se zaměřuje na virtuální komunitu sdruženou kolem webu samotného. S využitím kvalitativního výzkumu a analýzy diskurzu se práce zaměřuje na hledání vnitřních mechanismů a principů fungování virtuální komunity, odhaluje její zjevné i skryté projevy i způsob vytváření pozice jejích členů v rámci kyberprostoru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diskurz komerčních rozhlasových stanic v České republice se zaměřením na Rádio Impuls
Stříbrská, Iva ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma Diskurz komerčních rozhlasových stanic v České republice se zaměřením na Rádio Impuls popisuje základní rysy komplexního diskurzu komerční rozhlasové stanice Rádio Impuls a poukazuje na vybrané procesy a techniky, kterými tento vysílací subjekt získává pozornost velké části českého mediálního publika a stává se současně vzorem pro ostatní komerční rozhlasové stanice v České republice. Diskurz je zde vnímán jako vzájemně související soubor textů a praktik jejich produkce, šíření a recepce, které konstruují naši sociální realitu. Analýza diskurzu komerční rozhlasové stanice Rádio Impuls vychází z kritické analýzy diskurzu podle Normana Fairclougha. Hlavní metodou je kvalitativní analýza vybraných jevů na základě pozorného poslechu výběrového souboru textů mluvených, tj. moderátorských vstupů v průběhu jednoho náhodně vybraného pracovního týdne. Práce rovněž mapuje vývoj v rozhlasové části české mediální krajiny po pádu totality a uvažuje o vlivu expanze tržní logiky do rozhlasového vysílání a budoucnosti rozhlasu v období digitalizace a Internetu.
Referování o významných krizových událostech v českých denících na příkladu mexické chřipky
Černá, Lucie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jakými čtyři vybrané české deníky pokryly nástup a rané šíření jedné z posledních světově významných krizových událostí, tzv. mexické chřipky, která vypukla v první polovině roku 2009. V teoretické části se práce zabývá hlavními charakteristikami krizových událostí a základními koncepty, které mohou být spojovány s jejich mediálním pokrýváním. V praktické části se pak věnuje tomu, jak vybrané deníky zpracovaly první dva týdny událostí spojených s mexickou chřipku. V úvodu nejprve představuje kvantitativní profil vzorku z hlediska plošného a slovního pokrytí tohoto tématu. V další části se stručně věnuje hlavním tématům, které tyto deníky ke zprostředkování zmíněné události pokrývaly nejčastěji, a jakými tématy se od sebe naopak vzájemně lišily. Dále si práce všímá hlavních motivů obrazového materiálu spojeného s články o chřipce a sleduje způsoby, jakými lze nemoc "zobrazit". V závěrečných dvou kapitolách se práce s využitím kvalitativní jazykové analýzy zaměřuje na vybrané jazykové jevy, jež mohly indikovat subjektivní zpracování události, a nebo ty, které odkazovaly do budoucna, a jakými způsoby se tak dělo především. Obě tyto části práce odhalují, jak se média pokoušejí do zpravodajství vložit své vlastní stanovisko.
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
Moderní jazykové tendence české hudební publicistiky
Morochovičová, Eliška ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá infiltrací moderních tendencí do české hudební publicistiky, které představují určité odlišnosti od jejích obecných norem, a to především v podobě individualistického přístupu mladých autorů k hudbě a její reflexi. Na pozadí americké nové žurnalistiky a gonzo žurnalismu a s využitím platných publicistických norem jako nástrojů srovnání zkoumá práce tyto nové tendence, popisuje jejich vývoj a analyzuje specifika jazykového projevu jednotlivých autorů. V práci jsou analyzována různá česká hudební média v období od 90. let 20. století až do současnosti, od zájmových periodik s hudebním zaměřením přes modifikované podoby nových forem v hudebních sekcích masových médií až po současnou podobu individualistické publicistiky v hudebních médiích na internetu.
Doteky z říše za zrcadlem.
Brdička, Vojtěch ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Text je strukturovanou obžalobou mediality v nás. Dokazuje, že člověk není médii ani ovládán, ani uspokojován. Je spíše ovládán i uspokojován medialitou uvnitř sebe samého. Fenomén mediality je zde postulován v duchu teorie Jeana Baudrillarda, nikoliv jako zprostředkovatel vztahů mezi lidmi, ale jako jejich zabiják. Rozmach digitálních médií nás druhým nepřibližuje, ale odděluje je od nás v čase i prostoru. Z druhých nám přenáší pouze vybranou mozaiku obrazů. Toto odcizení je výsledkem touhy po vlastních světech, nikoliv spiknutím moci. Efektivita, rychlost, orientace na výsledek a pozitivní myšlení jsou hodnoty, které určují směr vývoje médií. Výsledkem není imitace, ale zdokonalení člověka. Proto média používáme. Vábí nás příslibem nesmrtelnosti, která z nás však vyrábí pouze znak bez života. Každá lidská touha je ambivalentní, a touha zanechat po sobě svůj obraz se tak ve své hypertrofii může stát fatálním naplněním pudu smrti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.