Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí270 - 279  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetenční profil ředitelů škol a jejich další vzdělávání
Bareš, Milan ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou profesních kompetencí ředitelů škol a z nich vycházejících potřeb jejich dalšího vzdělávání. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a fázi profesní dráhy ředitele. Práce vychází z potřeby jednoznačné definice toho, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by měli ředitelé škol disponovat, aby byli úspěšnými školskými manažery. To je současně také jedna z podmínek pro nastavení smysluplného kariérního systému ve školství a základ pro systematický další profesní rozvoj ředitelů škol. Práce přináší návrh generického kompetenčního profilu vrcholového výkonu společného pro ředitele všech stupňů škol a návrh rámcové struktury dalšího profesního vzdělávání ředitelů škol, který koresponduje s potřebnými kompetencemi. To by ve svém důsledku mělo vést ke zlepšení profesní přípravy ředitelů škol, a tím i ke zvýšení kvality škol, které řídí.
Ředitel mateřské školy v roli lídra, manažera, vykonavatele
Španielová, Ivana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá "trojjedinou" rolí ředitele mateřské školy. Záměrem práce je zpracovaná obecná studie opřená o odbornou literaturu, právní normy, zkušenosti z praxe, zásadní dokumenty zabývající se úrovně vzdělávání, výzkumy v bakalářských a dizertačních pracích a požadavky se zaměřením na role ředitele mateřské školy ve vedení, řízení a výuce. Zpracovaná studie podpořená výzkumem vyzývá k přehodnocení současného stavu a přehodnocení poměru jednotlivých rolí při zachování synergie v jejich celku, nejen v souvislosti s ohrožením kvality a efektivity vykonávaných jednotlivých rolí, ale také v souvislosti se zamyšlením nad případnou standardizací ředitele mateřské školy, jak je tomu již v zahraničí. Přínosem této práce je výzkumná část, která byla věnována zjištění relevantních poznatků o časových proporcích, které ředitelé mateřských škol věnují a požadují k výuce, řízení a vedení a také zjištění, jaké přínosy by vyvolala změna rozložení časových proporcí v jeho třech rolích - lídr, manažer a vykonavatel.
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Perglerová, Radka ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje profesní morálce pedagoga v mateřské škole. Zaměřuje se na etiku a s ní spojené učitelské povolání. Teoretická část zahrnuje objasnění teoretických pojmů, jako je etika a morálka. Popisuje změny v dějinách ve výchově předškolních dětí, v přístupu k teorii výchovy a v požadavcích na pedagoga. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na názory učitelek a veřejnosti na profesní morálku spojenou s vytvořením etického kodexu pro učitele. Součástí výzkumné části je popis metod, které byly použity k naplnění cílů. Obsahuje i interpretaci dat a závěrem hodnotí postoj veřejnosti a učitelů k profesní morálce pedagoga s názory na návrh obsah etického kodexu. Závěr diplomové práce hodnotí poznatky a okolnosti, které byly v průběhu šetření zjištěny.
Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí
Krátká, Zdeňka ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
ÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.
Význam a využití DVPP v předškolním vzdělávání a jeho vliv na organizaci a řídící práci managementu MŠ
Laláková, Monika ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
U N I V E R Z I T A K A R L O V A Pedagogická fakulta CENTRUM ŠKOLSKÉHO MANAGEMENTU VÝZNAM A VYUŢITÍ DVPP V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO VLIV NA ORGANIZACI A ŘÍDÍCÍ PRÁCI MANAGEMENTU MŠ Závěrečná bakalářská práce Autor: Monika Laláková Obor: Školský management Forma studia: Kombinovaná Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jiří Trunda Datum odevzdání práce: 8. dubna. 2011 1 Resumé: Závěrečná bakalářská práce se zabývá významem a využitím DVPP v předškolním vzdělávání a jeho vlivu na organizaci a řídící práci managementu MŠ. Je zaměřena na posouzení efektivity dalšího vzdělávání a jeho přínosu v řídící práci mateřských škol. Přináší poznatky vyplývající z provedeného výzkumného šetření a poukazuje na nové podněty, jaké formy dalšího vzdělávání dále uplatňovat a využívat v řídící práci ředitelů mateřských škol. The Summary: Final bachelor paper concerns the importance and usage of further training of pedagogical staff in preschool education. It investigates impacts of further training on kindergarten management. Research results stress the role of self-study in a further training plan of a school. Klíčová slova: vzdělání - pedagog - další vzdělávání - škola - ředitel/ředitelka - mateřská škola - efektivita - význam - management - organizace - profese - předškolní vzdělávání - výzkum 2 Čestné prohlášení: Prohlašuji, že...
Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula
Voda, Jan ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Uhlířová, Jana (oponent)
RESUMÉ Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula V centru pozornosti disertační práce stojí učitel v trojjediné roli. Každá z těchto rolí nabízí inspirace k promýšlení tématu vnitřní proměny školy, a to jak v teoretické, tak empirické rovině. V první řadě jde o roli učitele jako pokusníka. Naše zkoumání bilancuje možnosti a meze pokusnického přístupu s ohledem na podmínku vysokého osobního nasazení učitele a společenský kontext. Z druhé perspektivy jsme nahlédli učitele jako nositele kvality školy. Ta je podmíněna přijetím role tvůrčího aktéra transformačního úsilí, v němž mají učitelé prokázat vůli a schopnosti změnit současnou školu s ohledem na nově koncipované paradigma ve vzdělávání. Konečně z třetího úhlu pohledu sledujeme učitele jako tvůrce kurikula a školy. Ten se, v podmínkách českého vzdělávání, musí vyrovnávat se složitostí nové profesní situace, jež vyplývá z inovační, experimentální povahy procesu tvorby ŠVP, v rámci něhož učitelé činí kvalifikovaná rozhodnutí podle toho, jaké hodnoty a cíle ve své pedagogické práci akcentují. Výzkumná část disertační práce těží z jedinečné zkušenosti autora, jenž z pozice ředitele soukromé základní školy, kterou zakládal a od samého počátku s vysokým osobním zaujetím budoval, usiluje dosáhnout v reálných podmínkách českého...
Způsobilosti žáků primární školy řídit svůj čas
Tošnerová, Aneta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je prokrastinace. Prokrastinací rozumíme "nelogické, ale zároveň záměrné odkládání plánované činnosti, jež je doprovázeno angažovaností v náhradních aktivitách." (Sliviaková 2010, s. 3). Od téměř neškodné situační, občasné prokrastinace je velmi blízko k prokrastinaci chorobné. Ta již poukazuje na nežádoucí stav, poruchu zdravého životního stylu a sebeřízení člověka. To je východiskem pro výzkumný problém práce, která šetří symptomy prokrastinace u žáků mladšího a středního školního věku. O prokrastinaci většinou uvažujeme ve vztahu k dospělým. My se ptáme, zda je relevantní uvažovat o prokrastinaci ve vztahu k dětem v primární škole. V teoretické části jsme tedy nejprve shromáždili a kompilovali dostupné poznatky o tématu z českých i zahraničních zdrojů, především abychom dobře vymezili předmět zkoumání (prokrastinaci) a porozuměli širšímu kontextu (time management, sebeřízení). Výzkumné šetření je založeno na polostrukturovaných rozhovorech s 6 rodiči a 30 žáky 1. - 5. ročníku. Nástrojem žákovského výzkumu byl autorský příběh, který jim umožňoval ztotožnit se vždy s určitým typem jednání. Výsledky přinesly hlubší vhled do problematiky, jaké povinnosti žáci vůbec mají, jaké používají strategie k řízení času, co odkládají a s jakými výmluvami. Na základě důkladné analýzy rozhovorů...
Vybrané atributy současné základní školy z hlediska požadavků školské reformy
Voda, Jan ; Spilková, Vladimíra (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí270 - 279  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.