Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí
Krátká, Zdeňka ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
ÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.
Motivace pedagogických pracovníků v mateřských školách
Krátká, Zdeňka ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
5 ÁZEV: Motivace pedagogických pracovníků v mateřských školách AUTOR: Bc. Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Závěrečná diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu motivace pedagogických pracovníků v podmínkách mateřské školy. V první části práce jsou diskutovány teoretické formy motivace a motivační faktory mající vliv zejména při motivování pedagogů. Druhá část práce je detailněji zaměřena na principy motivování ředitelů MŠ sebe sama a na roli ředitelů mateřských škol v procesu motivace pedagogických pracovníků. Třetí část práce analyzuje současný stav motivování v mateřských školách prostřednictvím metaanalýzy odborných prací, které se touto problematikou v minulosti již zabývaly. V závěru empirické části práce je diskutován vliv jednotlivých pozitivních a negativních motivačních faktorů, je vytvořen univerzální motivační systém pedagogických pracovníků mateřských škol a jsou formulována doporučení pro management škol, jak co nejefektivněji motivovat své podřízené a čemu se vyvarovat. KLÍČOVÁ SLOVA: motivace, pozitivní motivační faktory, demotivátory, teorie motivace, motivační systém
Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí
Krátká, Zdeňka ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
ÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.

Viz též: podobná jména autorů
4 Krátká, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.