Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa
Neubergová, Kristýna ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybové aktivity (PA) osob po poranění míchy, které vlastní psa, a to pomocí objektivních a subjektivních metod. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle kanadské směrnice Physical Activity Guidelines for Adults with Spinal Injury. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kombinovaného kvalitativně-kvantitativního šetření u 5 mužů s míšní lézí ve věku 29-66 let (z toho 4 kvadruplegici). Subjektivně byla PA hodnocena pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI" The Physical Activity Recall Assessment for People with Spinal cord Injury. Objektivní PA byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Výsledky: Průměrná PA u výše uvedených probandů byla dle akcelerometru 2166,3 minut, zatímco dle dotazníku PARA-SCI to bylo 1558,8 minut, rozdíl mezi výsledkem z obou metod nebyl statisticky významný. Při srovnání úrovně PA hodnoceného souboru s kanadskou směrnicí lze říci, že naši probandi doporučení splňují. Klíčová slova: paraplegie, kvadruplegie, invalidní vozík, pes, intenzita zatížení, akcelerometr
Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody
Smutná, Kateřina ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda se úroveň zdravotně orientované zdatnosti a kvality života osob ve výkonu trestu odnětí svobody po aplikaci desetitýdenního cvičebního programu zvýší. Dalším cílem je zjistit, zda se výsledky sledovaných aspektů absolventů cvičebního programu budou výrazně lišit od výsledků odsouzených, jež cvičební intervenci nepodstoupili. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci. Kvantitativního výzkumu se zúčastnily čtyři výzkumné soubory. Výzkumné soubory I. (N=5) a II. (N=7) před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu vyplňovaly dotazník kvality života vlastní konstrukce a podstoupily testování zdravotně orientované zdatnosti pomocí testové baterie Fitnessgram. Dílčí motorické testy hodnotily vytrvalost, svalovou sílu a flexibilitu. Toto měření rovněž proběhlo před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu. Probandům výzkumného souboru III. (N=15) a IV. (N=15) byl k dispozici pouze dotazník kvality života, a to ve dvou termínech, shodných s měřením výzkumných souborů I. a II. Výsledky: Výsledky ukázaly pozitivní vliv pravidelné pohybové aktivity na fyzickou kondici zúčastněných, kteří vykazovali ve většině případů zlepšení...
Satisfaction of parents with inclusion of their child in physical education
Malambo, Chipo ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Spokojenost rodičů dětí e zdravotním postižením se začleněním do tělesné výchovy Cílem této práce bylo prozkoumat spokojenost rodičů dětí se zdravotním postižením s ohledem na začlenění do tělesné výchovy v České republice. V této práci byl použit průřezový výzkumný design. K měření spokojenosti byl použit průzkum Parent Pe Bailey, 2014). Dvacet sedm rodičů / zákonných zástupců dětí se zdravotním postižením, kte navštěvují tělesnou výchovu v běžných školách, dokončilo průzkum elektronicky V této studii bylo zjištěno, že ačkoli většina rodičů (51,8 %) byla spokojena s kvalifikací učitele tělesné výchovy, méně rodičů uvedlo, že byli spokojeni s komunikací, vztahem a zájmem učitele zná kontraindikace dítěte. Polovina rodičů (50 %), kteří uvedli, že během distanční výuky při pandemii 19 dostávali podporu při výuce, zůstala v této otázce neutrální. Určité rozdíly byly pozorovány u spokojenosti rodičů s inkluzí v tělesné výchově, když byly zohledněny , jako je pohlaví rodiče a zda dítě chodí do školy ve spádové škole. Závěr: Tyto výsledky naznačují, že učitelé tělesné výchovy a vedoucí pracovníci škol by měli při rozhodování o lepších inkluzivních hodinách tělesné výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami zohlednit spokojenost rodičů. Roli v tom, jak rodiče vnímají inkluzivní tělesnou výchovu, by...
Dvanáctiminutový test hráčů ragby vozíčkářů v aspektech jejich bodové klasifikace
Brůžek, Josef ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Dvanáctiminutový test hráčů ragby vozíčkářů v aspektech jejich bodové klasifikace Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění úrovně vytrvalostní zdatnosti jednotlivých hráčů ragby vozíčkářů a jak tato zdatnost odráží jejich klasifikační třídu. Vedlejším cílem práce je, zdali se do výsledků vytrvalostních schopností promítají zvolené parametry (délka aktivní herní praxe, typ herního vozíku a vliv předchozí sportovní zkušenosti před úrazem). Metody: Hlavní metodou práce bylo testování - modifikovaným dvanáctiminutovým Cooperovým testem pro sportovce na vozíku, který byl měřen v tréninkových jednotkách v období 6/2019 na 24 probandech. Testovaní hráči jsou ve věku 23 - 40 let, kteří aktivně hrají ragby vozíčkářů s různou délkou herní zkušenosti. Všichni testovaní probandi mají míšní lézi - konkrétně kvadruplegii. Vyhodnocení probíhalo na základě vyhodnocovací tabulky Field test estimation of maximal oxygen consuption in wheelchair users, která uvádí pět zdravotních úrovní (výborný, nadprůměrný, průměrný, podprůměrný, špatný). Naměřená data byla převedena do elektronické podoby a následně zpracována v programu Microsoft Excel 2013, ve kterém jsem výsledky vyhodnotil a převedl do tabulek a grafů. Výsledky: Vyhodnocením ujeté vzdálenosti za dvanácti minutový test bylo zjištěno, že dva...
Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV
Vosátková, Barbora ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV Cíle: Cílem práce je představení protokolu Lieberman-Brian Inclusion Rating Scale for Physical Education (LIRSPE), který se zabývá hodnocením a podporou proinkluzivního přístupu učitelů TV, provedení literární rešerše zaměřené na dosavadní využití tohoto protokolu v evropských zemích, překlad dotazníkové části protokolu do českého jazyka a ověření jeho srozumitelnosti. Metody: Jednalo se o teoreticko-empirickou práci. Teoretická část zpracovala analýzu literárních zdrojů z oblasti inkluze žáků se SVP a představila protokol LIRSPE. V empirické části byla zpracována literární rešerše, mapující dosavadní evropský výzkum související s LIRSPE. Dále byl metodou zpětné translace proveden překlad dotazníkové části protokolu. Následně byla srozumitelnost tohoto překladu ověřena pomocí elektronického dotazníku, který vyplnilo 19 respondentů - studentů 2. a 3. ročníku oboru ATVS OSP na UK FTVS v roce 2021. Průměrný věk respondentů byl 22 let. Výsledky: Na základě 16 zdrojů ze 3 databází a také podkladů poskytnutých spoluautorkou protokolu se podařilo zpracování literární rešerše. Dále byla za účasti tří odbornic z akademické sféry přeložena dotazníková část protokolu LIRSPE. Elektronický dotazník ověřil srozumitelnost...
Možnost pedagogické podpory u dvou žáků mladšího školního věku v tělesné výchově na alternativní škole
Vyvialová, Kristýna ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
1 Abstrakt Název: Možnost pedagogické podpory u dvou žáků mladšího školního věku v tělesné výchově na alternativní škole. Cíle: Cílem práce je zkoumání možností pedagogické podpory v rámci tělesné výchovy u dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ Waldorfské Jinonice. Metodika: Práce je založena na teoreticko-empirických metodách. Výzkumný soubor byl tvořen dvěma žáky se SVP. Jednalo se o dívku a chlapce ve věku 9 let. Intervence spočívala v diagnostice, vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a následném sledování žáků po dobu jednoho měsíce. Proběhlo celkem 8 cvičebních jednotek na ZŠ Waldorfské Jinonice. Výsledky: Již po měsíci se ukázalo, že vytvoření a naplnění IVP má pozitivní vliv na motoriku dětí ve Waldorfské škole. Pomocí testové baterie MABC-2 jsem zjistila, že u dívky i chlapce došlo ke zlepšení v rovnováze, míření a chytání i u manuálních dovedností. Klíčová slova: IVP - individuální vzdělávací plán, testová baterie MABC-2, SVP - speciální vzdělávací potřeby, epilepsie, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, zrakové postižení, Waldorfská škola.
Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Hrivňáková, Sára ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na po toje tudent t ední koly Cíle: Cílem mé bakalá ké práce bylo zji tění po toj tudent t etího ročníku na pedagogickém lyceu, tedy potenciálních budoucích pedagog , k o obám těle ným po tižením, a po un jejich názoru po ab olvování online intervence. Metody: Ob ervační tudie zamě ená na porovnávání po toj tudent k žákovi těle ným po tižením p ed a po intervenci. Pro pot eby výzkumného et ení byla zvolena kvantitativní výzkumná metoda. Jednalo e o program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit po dobu 2 vyučovacích hodin o délce 45 minut. Vzhledem k pandemické ituaci byla nejvhodněj í forma online dotazníku vla tní kon trukce a Adjective Checkli t. Pro výzkum bylo zvoleno 28 tudent pedagogického lycea Futurum, kte í pod toupili online program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit. Výsledky: Z vý ledk dotazníku vla tní kon trukce a Adjective Checkli t e nám potvrdil p edpoklad pozitivní změny p í tupu intaktních tudent k žákovi těle ným po tižením. Největ í kladné změny po toje tudent j me docílili v obla ti znalo ti pohybových aktivit a paralympij kých port . Závěr: Výzkum poukázal na my luplno t intervence edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit v rámci ociálně právní o věty i jako pro t edku podpory...
Zjištění očekávání a naplnění seberealizace osob s míšní lézí na vodácké turistické akci
Langová, Denisa ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza dotazníkového šetření před a po realizaci vodácké turistické akce s osobami s míšní lézí, i se zahrnutím formulace doporučení pro praxi, které z tohoto šetření vyplynou. Jak případně odstranit rozpory v očekávání či možné bariéry v realizaci vlastní akce. Získané výsledky poukáží na vnímání celé akce a také na trendy v organizaci vodáckých akcí pro osoby s míšní lézí. Předpokládám, že vlastní výzkum odkryje potenciál kladných emocí a motivaci každého nového účastníka pro seberealizaci na outdoorových akcích. Porovnání výsledků mého výzkumu s výzkumy zabývající se podobnými tématy zkoumání. Metodika: teoreticko-empirická práce kvalitativního charakteru s využitím metod sběru dat: polostrukturovaný dotazník vlastní konstrukce, dotazník STAI. Počet účastníku 7, věk 18 a více (dle přihlášení na kurz), předpokládá se účast osob s míšní lézí, kteří již tento kurz absolvovali v minulých letech a také účast zájemců, kteří dosud na kurzu splouvání řeky nebyli účastni a dojde k porovnání jejich zkušeností a očekávání. Klíčová slova: míšní léze, očekávání, kompenzační vybavení, asistence, wilderness terapie, outdoroové pobyty - splouvání řeky
Posilování s vlastní vahou osob po s míšní lézí a hodnocení možnosti využití venkovních posilovacích zařízení v Praze
Novák, Ondřej ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Posilování s vlastní vahou osob po míšní lézi a možnosti využití venkovních posilovacích zařízení v Praze Cíle: Cílem této diplomové práce bylo sestavení metodické řady cviků s vlastní vahou vhodných pro osoby po poranění míchy. Dále bylo zjišťováno, která z pražských hřišť jsou vhodná pro provedení cviků z této metodické řady a tím i pro osoby pohybující se na vozíku. Metody: Pro sestavení metodické řady byla použita metoda teoreticko-kritické analýzy. Teoretické poznatky byly aplikovány při výběru a popisu jednotlivých cviků. Metodická řada je rozdělena na skupiny tahových a tlakových cviků. Každá z nich obsahuje popisy cviků, jejich modifikace a fotografie. Venkovní posilovací zařízení byla do výzkumu záměrně vybrána a kvantitativně zhodnocena v tabulce. Vybraná hřiště vyhodnocena jako vhodná byla kvalitativně okomentována a doplněna o fotografie. Výsledky: Metodická řada obsahuje 12 cviků a fotografie. V popisu cviků je věnována pozornost klíčovým bodům v provedení, možnosti ulehčení nebo ztížení cviku a cíl cvičení. Po analýze 39 pražských hřišť bylo vyhodnoceno 12 vhodných hřišť, 6 částečně vhodných, 6 spíše nevhodných a 15 zcela nevhodných. U hřišť označených jako vhodná je komentováno vybavení hřiště, okolí a jaká je dostupnost městskou hromadnou dopravou a automobilem. Každý...
Efektivita základní neodkladné resuscitace dětí poskytovaná osobami na vozíku
Zachoval, Jakub ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Efektivita základní neodkladné resuscitace dětí poskytovaná osobami na vozíku Cíle práce: Cílem mé diplomové práce je vyhodnotit efektivitu základní neodkladné resuscitace dětí do 1 roku prováděnou osobami na vozíku ve třech zvolených polohách umístění resuscitační figuríny. Na základě porovnání výsledků při umístění figuríny na klíně, na vyvýšené podložce a na zemi vyhodnotit nejvhodnější polohu pro provedení základní neodkladné resuscitace. Metodika práce: Výzkumný soubor tvořilo 10 osob s poškozením míchy (4 s tetraplegií a 6 s paraplegií), kteří ke svému pohybu užívají invalidní vozík. V práci byly použity tři metody sběru dat. První metodou, která byla použita, bylo anketní šetření, které sloužilo k získání anamnestických údajů u sledovaného souboru. Druhou metodou sběru dat bylo pozorování probandů v průběhu poskytování první pomoci. Třetí zvolenou metodou bylo měření pomocí zařízení SimPad SkillReporter a resuscitační figuríny Resusci Baby QCPR. Měření sloužilo ke zhodnocení efektivity základní neodkladné resuscitace dětí po dobu 5 minut ve třech vybraných polohách. Výsledky práce: Na základě pozorování a měření bylo zjištěno, že všichni probandi jsou schopni zvednout a manipulovat s figurínou o hmotnosti 10 kilogramů. Dalším pozitivním výsledkem této práce bylo zjištění, že 8 z...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.