Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 347 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání učitelské autority žáky střední školy
Tajčmanová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce je teoreticko-empirická. Teoretický obsah se zabývá tím, co je to vlastně autorita obecně a jak je na ni nahlíženo. Zaměřuje se i na učitele, jakou by měl mít osobnost, co je autorita učitele, typy autority. Výzkumná část je realizována pomocí dotazníkového šetření a zaměřuje se na to, jak žáci střední pedagogické školy nahlíží na autoritu učitele, co si představují pod tímto pojmem a jaké chování podle nich podporuje nebo naopak snižuje autoritu učitelů. Klíčová slova: autorita, učitel, žák, střední škola, výchova
Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole
Urbanová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce pojednává o uplatnění potenciálu nadaných žáků ve prospěch komunity školy a jich samých. Záměrem autorky je zjistit, jak školy s potenciálem nadaných pracují. Hlavním cílem práce je nalézt příležitosti, které poskytují školy nadaným žákům, aby mohli přispět svým potenciálem ostatním a obohatit sebe samé. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou vnímány jako velmi významné pro harmonický vývoj jejich osobnosti a pro manifestaci potenciálu ve prospěch společenství školy. Dále na formy a metody, které jsou ve vybraných školách využívány k uplatnění potenciálu nadaných žáků. Teoretická část práce poskytuje základní informace, které tvoří výchozí rámec dané problematiky. Empirická část prezentuje závěry kvalitativního výzkumu, do kterého byly zařazeny čtyři školy z různých krajů České republiky. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a analyzována využitím interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu umožňují nahlédnout do hlubších souvislostí uplatnění potenciálu nadaných žáků. Zprostředkovávají zažívané zkušenosti účastníků výzkumu a poskytují náhled na to, jak vybrané školy v praxi pracují s nadanými žáky. Klíčová slova nadání, škola, nadaný žák, výchova, potenciál nadaných žáků, uplatnění potenciálu
Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác
Šípková, Sabrina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác. Hlavním cílem práce je přiblížit problematiku zabezpečovací detence a možnosti výchovných a vzdělávacích přístupů, konkrétně užívaných v detenčním ústavu situovaném ve VV a ÚpVZD Praha Pankrác. Diplomová práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje obecně na charakteristiku ochranného opatření zabezpečovací detence. Druhá kapitola se věnuje typologii chovanců dle stanovené psychiatrické diagnózy. Ve třetí a čtvrté kapitole jsou zmíněny jednotlivé výchovné a vzdělávací přístupy, které se v ÚpVZD Praha Pankrác využívají. Cílem praktické části je zjistit náhledy speciálních pedagogů na výchovné a vzdělávací přístupy, jejich zkušenosti a potřebnost individualizovaného strukturalizovaného programu pro každého z chovanců. Sběr dat byl proveden kvalitativně užitím rozhovorů se speciálními pedagogy ÚpVZD Praha Pankrác. Klíčová slova: ústav zabezpečovací detence, chovanec, výchovné a vzdělávací přístupy, program zacházení
Dysfunkční rodina jako faktor vzniku patologického chování dětí a mladistvých
Laksarová, Eliška ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá vlivem dysfunkční rodiny na vznik patologického chování dětí a mládeže. Cílem práce je posoudit, zda je chování dětí nacházející se mimo normu důsledkem toho, že vyrůstají v rodině, která nedokáže naplňovat všechny své funkce. Zároveň se snaží poukázat na rodinné prostředí, jež může být pro dítě ohrožující a na různé orgány a instituce, které mohou pracovat na změně situace u jedinců jednajících patologicky. V teoretické část jsou vymezeny základní pojmy, jako je rodina, dysfunkční rodina, patologické chování, delikvence a faktory mající vliv na jejich vznik. Dále se v ní nachází různá dělení a typologie, jež danou problematiku blíže specifikují a dokreslují. Nalezneme tu i výčet konkrétních příkladů patologie, která se objevuje ve skupině dětí a mládeže. Teoretické poznatky doplňují různé studie a výzkumy prováděné v uplynulých letech na území České republiky a ve světě. Praktická část je založena na kvalitativním zkoumání. Výběrový vzorek tvoří osm respondentů z řad dětí a mládeže, jež se nachází nebo v minulosti nacházeli v gesci orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Důvodem jejich zařazení je déle trvající problematické chování, které rodina nedokázala vyřešit bez zásahu příslušné instituce. Potřebná data jsou získána prostřednictvím analýzy dokumentů. Konkrétně...
Autorita učitele v představách žáků 2. stupně základní školy
Jankovská, Tereza ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou autority učitele z pohledu žáků 2. stupně základní školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké charakteristiky v očích žáků rozhodují o míře autority učitele a jaké autoritu učitele naopak oslabují. Zároveň bylo cílem zjistit, jak si žáci představují ideálního učitele. Teoretická část obsahuje kapitolu věnovanou autoritě, dále se věnuje autoritě ve výchově a vzdělávání, autoritě učitele a také současnému vnímání autority. Praktická část práce je tvořena porovnáním třech základních škol a toho, jak jejich žáci vnímají autoritu učitele. Tato část práce obsahuje informace zjištěné v rámci rozhovorů s ředitelkami těchto škol a také rozbor dotazníkového šetření provedeného mezi jejich žáky. Klíčová slova: autorita, výchova, vzdělávání, škola, žák, učitel, autorita učitele
Novodobé nelátkové závislosti a jejich vliv na výchovu mladistvých
Kovářová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice nelátkových závislostí u mladistvých. Pro porozumění a lepší orientaci v problematice jsou v teoretické části vysvětleny termíny sociální patologie a další termíny spojené s tématem práce. Teoretická část se především zaměřuje na závislostní chování mladistvých na internetu a sociálních sítí. Zkoumá konkrétní dopady tohoto fenoménu ve vztahu k mladistvým a jejich výchovu. Práce se rovněž zabývá možnostmi prevence a léčby. Praktická část zkoumá vliv a dopady internetu a sociálních sítí na mladistvé a rovněž na jejich výchovu. Cílem diplomové práce je rozebrat problematiku nelátkových závislostí u mladistvých a vliv na jejich výchovu. Metodou výzkumu bylo zvoleno dotazníkové šetření. Klíčová slova: netolismus, nelátková závislost, prevence, výchova
Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Šíma, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika. Praktická část práce posuzuje prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku SOUs podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů o volbě povolání. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku SOUs ověřuje, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá ve volbě jejich budoucího povolání. Klíčová slova ŠKODA Akademie, Střední odborné učiliště strojírenské, volba povolání, marketing podpory, motivace, odborný výcvik, odborná praxe, alokace, výzkum.
Pojem všeobecného vzdělání
Potoček, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce je založena na analýze pojmu všeobecné vzdělání, směřující k jeho konkrétnímu pojetí. Přináší přehled historických pojetí všeobecného vzdělání, rozlišuje hledisko vzdělávacích institucí, ve kterém jde především o minimální základ vzdělání, společný všem členům dané společnosti, a ideu pojmu, poukazující k celku poznání a orientující způsoby jeho uchopení. Nahlíží všeobecné vzdělání jako síť souvislostí a vztahů mezi poznatky a zkoumá jeho význam v protilehlosti vůči vzdělání odbornému, jeho vliv na celostní utváření člověka, význam pro osobnostní rozvoj a utváření konkrétního života člověka v jeho životních pohybech. Zabývá se všeobecným vzděláním z hlediska vzdělávacího obsahu, individuálních i společenských potřeb a poukazuje na význam všeobecného vzdělání v rámci současného pedagogického diskurzu a reformních proměn. Klíčová slova všeobecné vzdělání, celek poznání, struktura vědění, vzdělávací obsah, výběr učiva, uspořádání učiva, poznatky, osobnostní rozvoj, vzdělávací instituce, akademický pedagogický diskurz, reformní pedagogický diskurz, reforma vzdělávání
Význam zdravotní edukace pro psychosociální stav seniorů
Štěchová, Hana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na význam zdravotní edukace pro psychosociální stav seniorů. Téma bylo zvoleno z demografického faktu, který ukazuje na zvyšující se počet seniorů ve společnosti. Cílem je analyzovat problematiku edukace seniorů na jejich zdravotní chování a přístup k péči o své zdraví, zároveň zhodnotit, jak tato edukace ovlivňuje psychosociální stav směřující k aktivnímu stárnutí. Práce je navržena jako teoreticko-empirická. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením základních pojmů dané problematiky a jejich vzájemnými vztahy. V této části byly použity analýzy odborných textů a literatury, která se danou problematikou zabývá. Jednotlivé kapitoly se zabývají oblastmi stáří a jeho specifiky ve vztahu k možným formám edukace. Praktická část je založena na shromáždění a analýze dat z dotazníků, které jsou zaměřeny na edukaci seniorů v oblasti zdraví a zda tato edukace má vliv na jejich psychosociální stav. Klíčová slova senior, stáří, aktivní stárnutí, edukace, edukace seniorů, komunikace se seniory, aktivity seniorů, psychické a sociální změny ve vyšším věku, motivace seniorů, životní styl seniorů
Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích
Cimmerová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci vykazují znaky rizikového chování v tomto prostředí. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje obecně na charakteristiku rizikového chování v reálném prostředí a období dospívání. Druhá kapitola se věnuje kyberprostoru, jakožto specifickému druhu prostředí, ve kterém se rizikové jevy odehrávají. Ve třetí kapitole jsou již konkrétně zmíněny jednotlivé rizikové formy chování, které se v online prostředí odehrávají. Cílem empirické části je zjistit, zda se žáci v kyberprostoru chovají rizikově a jestli mají s nebezpečnými jevy v prostředí vlastní zkušenost. Sběr dat byl proveden kvantitativně. Zvolen byl záměrný výběr škol, do kterých byl zaslán elektronický dotazník. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 263 respondentů z Královehradeckého kraje. Klíčová slova: pubescent, adolescent, rizikové chování, kyberprostor, kyberšikana

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 347 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.